בינת תטמיע בממשלה מערכות תקשורת של סיסקו; ההיקף – 100 מיליון שקלים

במסגרת הפרויקט החברות יספקו פלטפורמה מתקדמת לטלפוניה ומוקדים לממשלת ישראל ● אלון בן צור, מנכ"ל בינת תקשורת: "מדובר במעבר מעולם ישן של תקשורת בסיסית, לעולם חדש של שירותים המצויים בקדמת הטכנולוגיה"

מימין: אורן שגיא, מנכ"ל סיסקו ישראל ואלון בן צור, מנכ"ל בינת תקשורת

בינת תקשורת מחשבים תטמיע ותתחזק מערכות תקשורת מתקדמות של סיסקו (Cisco) בממשלה. הפרויקט שיחל בחודשים הקרובים יימשך בשנים הקרובות והיקפו הכספי עומד על יותר מ-100 מיליון שקל.

לאנשים ומחשבים נודע כי במכרז החשכ"ל התמודדו LG, אלקטל לוסנט (Alcatel-Lucent), תדיראן-טלקום ואוויה (Avaya) – וכאמור סיסקו ובינת זכו. המכרז מורכב מארבעה אשכולות, והפרויקט האמור הוא של האשכול המרכזי בחשיבותו בהיבט הכספי והטכנולוגי, של בניית פלטפורמה לשירותי טלפוניה מנוהלים עבור המגזר הממשלתי כולו. אשכולות נוספים הם של רישוי לרכישת טלפונים, שתוצאותיו טרם הוכרזו וכן שני אשכולות לתחזוקת ציוד ישן.

במסגרת הפרויקט סיסקו ובינת יספקו פלטפורמה מתקדמת לתקשורת, טלפוניה ומוקדים לממשלת ישראל. בפרויקט הענק יוטמע בממשלה פתרון קצה לקצה מנוהל, במסגרתו בינת תקשורת תקים, תתחזק ותתפעל את המערך השלם של סיסקו. המכרז הוא לתקופה של חמש שנים עם אופציה להארכה בחמש שנים נוספות.

הפרויקט יכלול: פתרונות טלפוניה מתקדמים ומאובטחים מבוססי IP, שירותי ועידה, שירותי וידיאו ושיתופיות אינטגרטיביים, מוקדי שירות לקוחות לכל משרדי הממשלה ולכ-70 גופים ממשלתיים נוספים. הפתרון הכולל יוטמע על גבי תשתיות מחשוב ותקשורת מנוהלות של סיסקו, הכוללות: שרתים, אבטחת מידע, נתבים ומתגים, שיוקמו ויתופעלו על ידי בינת. המכרז כולל גם אפליקציות משתמש של מסרים מידיים (IM), נוכחות, קישוריות למערכות Office ואפליקציות ארגוניות מבית סיסקו, לרבות עבודה מול האזרחים במתכונת רב-ערוצית ושימוש בווידיאו.

מעבר מעולם ישן ובסיסי לעולם חדש של קדמת הטכנולוגיה

גורמים המקורבים למכרז הסבירו כי במסגרת הפרויקט תיבנה פלטפורמת תקשורת חדשה, המחליפה את המערכות הישנות שהן מערכות טלפוניה בלבד. זאת על מנת להטמיע מערכות תקשורת מתקדמות, בעזרתן ניתן יהיה לממש את תפיסת השיתופיות, עם יכולת לחבר את המשתמשים והלקוחות וליצור נגישות גבוהה יותר באמצעים דיגיטליים, בין האזרחים לעובדי הממשלה. הפתרון יינתן בצורה מאובטחת מהענן הטכנולוגי שבינת וסיסקו יקימו לטובת הפרויקט ויספק גמישות תפעולית, עם דגש על אבטחת מידע, ניהול ובקרה.

אלון בן צור, מנכ"ל בינת תקשורת, אמר כי "מדובר במעבר מעולם ישן של טלפוניה ותקשורת בסיסיים, לעולם חדש של שירותי תקשורת המצויים בקדמת הטכנולוגיה". לדבריו, "התשתיות החדשות מיועדות לייעל ולשפר את תהליכי העבודה בתוך משרדי הממשלה וביניהם, כמו גם לשפר את הנגישות והזמינות של משרדי הממשלה לאזרח. הפרויקט ייערך בדגש על פיתוח ואספקה של שירותים חדשים ומתקדמים מבוססי דיגיטל. בנוסף, המעבר למודל שירותים מנוהלים יאפשר למדינה לבצע חסכון משמעותי בהקמה ובתפעול של התשתיות החדשות, ולהתמקד בפעילויות הליבה של הארגון ותמיכה בהן". בן צור סיים בהעריכו כי אף שהפרויקט יימשך על פני שנים, "הרי שקצב ההטמעה שלו יהיה מהיר, כי הוא מביא ערך מיידי וחוסך עלויות".

אורן שגיא, מנכ"ל סיסקו ישראל, אמר כי "מדובר בזכייה במכרז אסטרטגי וחשוב. זו אבן דרך משמעותית בהנגשת שירותים מתקדמים לאזרחי ישראל, כחלק מהתפיסה הכוללת של ישראל דיגיטלית, כולל: שיפור תחום החינוך והבריאות, שירותי הרווחה ושירותים מוניציפאליים וצמצום הפערים בין המרכז והפריפריה". הוא סיים בציינו כי "הפרויקט ישנה לחלוטין ויגדיר מחדש את האופן בו הממשלה מעניקה שירותים לאזרחי המדינה ומתקשרת עימם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים