מיזוג ענק? מחקר: "הכוכבים מאירים את הדרך של HP לרכישת EMC"

על רקע הפיצול הצפוי של HP לשתי חברות, ועל רקע הלחץ של בעלי המניות הפעילים של EMC לפרקה לגורמים, קובע מחקר חדש כי "זה הזמן הנכון של HP לרכוש את EMC"

משדרגת ומרחיבה. HP

בדו"ח שפרסמה מחלקת המחקר של בנק ההשקעות ריימונד ג'יימס (Raymond James) נכתב כי "הכוכבים מאירים את הדרך לרכישה של HP את EMC".

האנליסטים של בנק ההשקעות, בריאן אלכסנדר ואדם טינדל, כתבו כי "אנו ממשיכים להאמין כי רכישה של EMC על ידי HP היא יותר מאפשרות סבירה, בעת ש-HP פועלת להגדלת הערך שלה לבעלי המניות ובה בעת ש-EMC מתמודדת עם בעלי מניות פעילים הרוצים לפצלה לגורמים. אנו מאמינים כי בעלי המניות של שתי החברות ירוויחו תשואות משמעותיות אם עסקה שכזו תמומש". על פי האנליסטים, בעלי המניות של EMC יכולים לקבל פרמיה של 25%, ואילו אלה של HP יכולים להשיג רווח של 50% – כך לפי ניתוח פיננסי מפורט של העסקה הפוטנציאלית בדו"ח.

העסקה, אם תמומש, מגיעה על רקע לחץ שהופעל על ידי בעלי המניות האקטיביים של EMC, אליוט השקעות (Elliott Management), שרצו להפריד בין EMC וענקית הווירטואליזציה שבבעלותה לטובת מכירה נפרדת של VMware, והשגת רווח בשל מכירה זו לבעלי המניות. EMC היא הבעלים של 80% מ-VMware. אנשי אליוט השקעות הסכימו להקפיא לכמה חודשים את מאבקם ב-EMC ושניים מנציגיהם נכנסו לדירקטוריון של EMC בנובמבר האחרון.

"ל-HP יצמחו יתרונות אסטרטגיים, תפעוליים, פיננסיים ומנהיגותיים מרכזיים בשל הרכישה", כתבו האנליסטים, "ומנגד, ל-EMC יש את מלוא המוטיבציה להימכר ולא לפרק את הפדרציה במסגרתה היא פועלת, או להסתכן במאבק פוטנציאלי מול המשקיעים, שהסכם להקפאת המאבק מולם יפוג בספטמבר. במילים פשוטות, אנו רואים סיבות לשני הצדדים לבוא ולפעול יחדיו".

האנליסטים ציינו כי העסקה, לו תמומש, תהווה נקודת יציאה נוחה לשני המנכ"לים – ג'ו טוצ'י מ-EMC ומג וויטמן מ-HP, שיוכלו לפרוש באופן מכובד. האנליסטים נקבו בשמו של פט גלסינגר, כיום נשיא ומנכ"ל VMware, כמי שיעמוד בראש HP Enterprise – אחת משתי החברות המפוצלות של HP, שתעסוק במחשוב ארגוני.

HP ו-EMC סירבו להגיב לדו"ח המחקר.

בספטמבר 2014 חשף הוול-סטריט ז'ורנל (Wall Street Journal ) כי HP ו-EMC ניהלו מגעים במשך זמן רב במטרה להגיע למיזוג ביניהן. המגעים בין שתי החברות, ארכו כשנה, נמשכו והופסקו לסירוגין, והסתיימו בלא לשאת פרי. על פי התכנון, המיזוג, שלא יצא לפועל, היה צפוי להיות 'מיזוג בין שווים' ולא רכישתה של HP את EMC. במידה והעסקה הייתה יוצאת לפועל היא הייתה נעשית בעסקת מניות ולא בכסף, מה שהיה יוצר מפלצת IT עם מחזור מכירות שנתי של כ-132 מיליארד דולר והיצע IT נרחב – החל ממחשבים אישיים ושרתים, עבור בשירותי IT, וכלה במערכות וירטואליזציה ואחסון. הנכס העיקרי של EMC הוא שיש לה בעלות על VMware, מה שמוסיף לה ערך שוק גדול בהרבה מאשר נכסיה שלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים