רקפת רוסק עמינח: "תקציב חטיבת הטכנולוגיה – היחיד שלא קוצץ ואף גדל"

הדברים נאמרו בכנס רב משתתפים, ראשון מסוגו, שערכה חטיבת הטכנולוגיה של הבנק, בראשות דן ירושלמי ● מנהלת הבנק חזרה והדגישה את מרכזיותה של החטיבה בהצלחת הבנק והכריזה על חלטת הנהלת הבנק להגדיל את תקציב המחשוב

רקפת רוסק עמינח, מנכ"לית בנק לאומי

"תקציב חטיבת הטכנולוגיה בבנק הוא התקציב היחיד, שכמעט ולא קוצץ ואף הוגדל. זאת מתוך החשיבות הרבה שהנהלת הבנק רואה בהשקעה בטכנולוגיה ובערך המוסף שלה". דברים אלה אמרה מנכ"לית בנק לאומי, רקפת רוסק עמינח, בכנס רב משתתפים, ראשון מסוגו, שערכה חטיבת הטכנולוגיה של הבנק, בראשות דן ירושלמי.

בכנס, שנושאו היה תוכנית העבודה של החטיבה לשנת 2015, השתתפו הלקוחות הישירים של מערכות המחשוב והמידע בתוך הבנק, ראשי החטיבה הטכנולוגית וכן מנכ"לי חברות ה-IT וספקיות השירותים שעובדות עם הבנק.

המנכ"לית פרשה בפני המשתתפים את מפת הדרכים של בנק לאומי והסבירה כיצד הפתרונות של החטיבה הטכנולוגית משרתים את המטרות העסקיות שלו. היא חזרה והדגישה את מרכזיותה של החטיבה בהצלחת הבנק והביאה לכך תימוכין על ידי הכרזה על החלטת ההנהלה להגדיל את תקציב המחשוב.

זוהי הכרזה די מפתיעה בהתחשב בעובדה שבשלוש השנים האחרונות קוצצו תקציבי המחשוב של הבנק כחלק מתהליכי התייעלות. בחטיבה מועסקים כיום כ-1,000 איש ואישה, ובכללם מאות עובדי מיקור-חוץ של ספקיות.

חלק גדול מהקיצוצים פגעו בעובדי הספקיות, שבחלק מהמקרים נאלצו להוריד תעריפים או לשחרר עובדים. הנהלת הבנק אינה מפרסמת את נתוני תקציב המחשוב אולם בראיון עם מנכ"ל בנק ירושלים, אורי פז, שהתקיים בשנה שעברה, נרמז כי תקציב האגף הוא קצת יותר ממיליארד שקלים.

הכרזתה של עמינח מבטאת ככל הנראה שינוי מהותי בתפיסת הבנק, שנועדה לאפשר לו לעמוד בתחרות המתפתחת מצד הבנקים, בכל מה שקשור לבנקאות הדיגיטלית ובנקאות אינטרנטית.

יוזמת חדשנות המסייעת לחולל עסקים.דן ירושלמי, ראש חטיבת לאומי טכנולוגיות. צילום: קובי קנטור

יוזמת חדשנות המסייעת לחולל עסקים.דן ירושלמי, ראש חטיבת לאומי טכנולוגיות. צילום: קובי קנטור

ירושלמי הציג בכנס את המגמות החדשות בעולם הבנקאות ואת סביבת הלקוחות החדשה. הוא דיבר על הצורך במימוש ארכיטקטורת ה-SOA , שמשמעותה חשיפת שירותים חדשים, בשילוב המערכות הישנות הקיימות.

הוא ציין כי "שנת 2015 תהיה בדגש על ביצוע פרויקטים אסטרטגיים בעלי ערך עסקי גבוה ביותר, שיובילו את הבנק לקדמת הטכנולוגיה בארץ ובעולם ויתרמו להתייעלות הבנק, תוך כדי ירידה בהוצאות". כמו כן, דיבר ירושלמי, על החשיבות של אימוץ טכנולוגיות אג'יליות בתהליכי העבודה כחלק בלתי נפרד מהבנקאות הדיגיטלית והבנקאות האינטרנטית, בה עוסקים הבנקים הגדולים.

בהתייחסו לפעילות החטיבה אמר ירושלמי: "החטיבה הטכנולוגית הינה יוזמת חדשנות המסייעת לחולל עסקים, יוצרת ערך מוסף משמעותי ללקוחותינו ולעובדינו".

בכירים בענף שהוזמנו לכנס אמרו כי מדובר באירוע מכובד וגדול שכמוהו לא זכור להם בשנים האחרונות. "קיבלנו תמונת מצב מלאה ומעניינת שמאפשרת לנו, כספקים, להיערך בצורה ראויה לקראת האתגרים שהבנק מתמודד איתם", ציינו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים