הממשלה החליטה: להב"ה יועבר למשרד המדע ויפעל בתיאום עם ישראל דיגיטלית

עד כה היה הפרויקט באחריות מטה התקשוב הלאומי ● לא ברור מה יעלה בגורלו לאחר הבחירות הצפויות

על הממשלה ליצור את החיבור בין השירותים הדיגיטליים והפרונטליים שהיא נותנת לאזרח

הממשלה החליטה להעביר את הפעילות של פרויקט להב"ה לצמצום הפער הדיגיטלי לאחריות משרד המדע, הטכנולוגיה והחלל. הפעילות של הפרויקט תהיה מתואמת עם מטה ישראל דיגיטלית שהוקם במשרד ראש הממשלה. עד כה הוא היה באחריות מטה התקשוב הלאומי.

עם הקמת הממשלה הודיע סגן השר אופיר אקוניס כי יטפל בפרויקט להב"ה באופן אישי. אקוניס אף מטפל בפרויקט מחשב לכל ילד.

בהצעת ההחלטה של הממשלה נכתב כי "אחד מיעדיו המרכזיים של ישראל דיגיטלית הוא צמצום הפערים בחברה הישראלית, בדגש על אוריינות דיגיטלית בפריפריה. אי לכך, חיוני כי הפעלת תוכנית להב"ה על ידי משרד המדע תתבצע בתיאום ובהכוונה מקצועית של ישראל דיגיטלית, תוך הגדרת מדדי הצלחה, עקרונות תפעול ותקצוב".

פרויקט להב"ה הוקם ב-2001 ביוזמת ח"כ מיכאל איתן. הפרויקט מבוסס על הרעיון של הקמת מרכזי תקשוב ביישובי הפריפריה, במטרה לתת לתושבים, צעירים ובוגרים, אפשרות לנגישות למחשבים, על ידי הדרכה לשימוש במחשבים ובאינטרנט, הטמעת שירותי ממשל זמין עוד. כאשר הוקם מטה התקשוב הלאומי הועברה האחריות ללהב"ה למיזם זה.

ב-2004 חשף העיתונאי יואב יצחק שורה של ליקויים בהפעלת להב"ה, שהפך למקום שבו חולקו ג'ובים לפעילים ומקורבים לשרים ולח"כים. בעקבות זאת פורסם דו"ח חריף מאוד של מבקר המדינה, שהביא לשינויים ארגוניים מהותיים בפרויקט, עליהם הורה שר האוצר דאז, בנימין נתניהו. אלא שבדו"ח נוסף, שפורסם השנה, מצא מבקר המדינה כי רוב הליקויים לא טופלו.

הממשלה הפריטה ב-2011 את פעילות להב"ה ובמכרז שנערך זכו ג'ון ברייס ואומגה. בסך הכול מדובר ב-30 מרכזים הפועלים בשטחי הרשויות המקומיות. בכל מרכז יש צוות הדרכה שכולל מנהל וארבעה מדריכים, ושתי כיתות לימוד המכילות 40 עמדות מחשב המחוברות בפס רחב. התקציב הכולל של הפרויקט הוא כ-55 מיליון שקלים.

בהחלטת הממשלה נכתב כי ב-2015, עם השלמת המעבר למשרד המדע, תיבחן אפשרות להרחיב את הפעילות של הפרויקט. אלא שמאז קבלת ההחלטה הוחל בתהליך הבחיקות ולא ברור בשלב זה מה יעלה בגורל הפרויקט אחריהן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים