בית המשפט חייב את HOT לשלם להסתדרות 100 אלף שקלים

סגנית נשיא בית הדין האזורי לעבודה קבעה כי החברה נהגה שלא כחוק, בצורה "בלתי מידתית ואף היסטרית", בניסיונה למנוע את התארגנות העובדים

קנס בסך ארבעה מיליון שקלים. HOT

HOT תשלם להסתדרות קנס בסך 100 אלף שקלים, לאחר שניסתה להפריע להתארגנות העובדים בחברה – כך קבע אתמול (א') בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב. מדובר ב-75 אלף שקלים בתוספת 25 אלף שקלים כהוצאות משפט.

בפסיקתה כתבה סגנית נשיא בית הדין, השופטת הדס יהלום, כי הנהלת HOT נהגה שלא כחוק בפעולותיה נגד יוזמת ההתארגנות של העובדים. לדוגמה, היא איימה על עובד שהיא תיקח ממנו את הרכב שקיבל אם הוא ישתתף בשביתה שארגנה ההסתדרות. החברה גם הפעילה לחצים על עובדים לבל יחתמו על טפסי הצטרפות להסתדרות, דרשה שיתחייבו שלא לשבות וקיימה הליכי שימוע לעובדים.

עוד נקבע כי החברה ניסתה לשכנע את העובדים שלא להצטרף להתארגנות בישיבות רבות ותכופות שניהלה עימם.

בפסק הדין ציין בית המשפט כי "התגובה של הנהלת HOT הייתה בלתי מידתית ואף היסטרית, ולא נועדה אלא להטיל אימה על העובדים אשר שוקלים לשבות".

HOT טענה מצידה כי ההסתדרות גרמה לה נזקים רבים וכי התנהלותה לגיטימית במסגרת היחסים עם העובדים, עומדת בגדר חופש הביטוי ואין בה פגיעה בחופש ההתארגנות. כמו כן, על פי החברה, היא דרשה מהעובדים שלא לשבש את העבודה כדי שלא לפגוע בשירות ללקוחות ולעמוד בחובות המוטלים עליה לפי חוק הגנת הצרכן.

בית המשפט לא קיבל את מרבית טענותיה של HOT, אולם מנגד הביע הסתייגות מקריאת ההסתדרות למנויים להתנתק משירותיה. כמו כן, סכום הפיצויים אותו קבעה השופטת נמוך בהרבה מתביעתה של ההסתדרות, שהועמדה על 3.2 מיליון שקלים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים