עסקת הענק נסגרה: BMC תימכר לקרנות הון פרטיות תמורת 6.9 מיליארד דולרים

החברה הודיעה, כי נמכרה לקבוצה בראשותן של קרנות ההשקעות ביין קפיטל וגולדן גייט קפיטל - שתי קבוצות המשקיעים שהיו המועמדות הסופיות לרכישתה ● מדובר במחיר למנייה של 46.25 דולרים - גבוה יותר מהסכום שצפו מוקדם יותר אתמול, שעמד על 46 דולרים למנייה, או 6.55 מיליארד דולרים ● פיני כהן, סגן נשיא ואנליסט בכיר ב-STKI: "השוק משתנה לנגד עינינו. דברים שפעם חשבנו שככה הם מתנהלים וככה עובדים, הם כבר אינם ערובה לדבר"

הידיעה עודכנה לאחרונה ביום ג',08:46

עסקת הענק להפיכתה של BMC לחברה פרטית נסגרה הלילה (ג'): החברה הודיעה, כי נמכרה לקבוצה בראשותן של קרנות ההשקעות ביין קפיטל (Bain Capital) וגולדן גייט קפיטל (Golden Gate Capital) תמורת 6.9 מיליארד דולרים, שמשקפים מחיר למנייה של 46.25 דולרים. מדובר במחיר גבוה יותר מזה שצפו אתמול, שעמד על 6.55 מיליארד דולרים, או 46 דולרים למנייה .

BMC מתמחה בפיתוח תוכנות ניהול למגזר העסקי ומספקת שירותי IT, מיכון של מרכזי נתונים, תוכנות ניהול ביצועים ומערכות מיחשוב ענן. בחודש שעבר הודיעה החברה על קיצוצים צפויים בכוח האדם שלה, המונה כ-6,900 עובדים. היא סיימה את שנתה הכספית 2012 עם הפסד נקי של 401 מיליון דולרים והכנסות של 2.17 מיליארד, הממצבות אותה כחברת התוכנה השישית בגודלה בעולם. Elliott Managment, שאוחזת ב-9.6% ממניותיה של BMC, דחפה למכירת החברה יותר משנה, בטענה שהנהלתה מחמיצה את ההזדמנות להתרחב בשוק מיחשוב הענן, הגדל במהרה. החברה תצטרך עתה להתאים את עצמה לשוק, בו שולטת Salesforce.com וחברות כגון אורקל (Oracle), סאפ (SAP), מיקרוסופט (Microsoft) ו-AG משקיעות בו כסף רב.

אתגרים נוספים מולם יצטרכו קרנות ההון הפרטיות הרוכשות להתמודד הם: שווייה של BMC – שפחת; שתי פעילויותיה המרכזיות – זו שסביב המיינפריים וזו שבעולם ניהול שירותי הארגון; ופעילותה מול מתחרותיה: HP, קומפיוור (Compuware), יבמ (IBM) ו-CA.

האנליסט יואל פישביין מ-Lazard Capital Markets אמר, כי "הפיכתה של BMC לחברה פרטית היא דבר חיובי מאוד עבורה, שכן היא תאפשר לה לערוך את השינויים הנחוצים, שהרבה יותר קשה לערוך אותם כחברה ציבורית".

"השוק משתנה לנגד עינינו. דברים שפעם חשבנו שככה הם מתנהלים וככה עובדים, הם כבר אינם ערובה לדבר", אמר פיני כהן, סגן נשיא ואנליסט בכיר ב-STKI, בראיון לאנשים ומחשבים. "ל-BMC יש כמה נכסים, גם בעולם השו"ב על IT וגם בעולם ניטור ותפעול המיינפריים. BMC היא חברה הפועלת בתחום סולידי, קיים ועובד. יש לה כמה דברים ייחודיים, כמו מוצרי Control-M, המבוססים על רכישה ישראלית".

לדברי כהן, "ליציאה מבורסה יש פוטנציאל להקל על החברה בהיבט ניהול ותכנון ארוך טווח. BMC נחשבת לחברה הפועלת לטווח הארוך. היא נמצאת אצל לקוחות גדולים ונתפסת כחברה אמינה. יש הטוענים, כי השהות של חברות בבורסה גורמת להוצאות עצומות ועובדה שגם דל (Dell) יצאה מהבורסה. הימצאות בבורסה מהווה גורם מלחיץ או מדרבן עבור אנשי המכירות, הנמדדים ברמה יומית או שבועית".

תחום ניהול ה-IT, אמר כהן, "הוא תחום קשה, אבל BMC מובילה בו, גם בעולם השו"ב על IT וגם בסביבת מיינפריים". הוא סיים בציינו, כי "החברה הכי דומה ל-BMC היא CA: גם לה יש נכסים בתחום המיינפריים, וגם לה יש מוצרי שו"ב על IT, אף כי ל-BMC אין מוצרי אבטחת מידע כמו ל-CA – אולם החברות עדיין דומות".

בחודש שעבר קיבלה BMC הצעות רכישה סופיות משתי קבוצות השקעה פרטיות. קבוצת הרכישה הראשונה, שכנראה תהיה זו שתרכוש אותה, מורכבת מהקרנות ביין קפיטל וגולדן גייט קפיטל. הקבוצה השנייה מורכבת מהקרנות KKR & Co LP ו-TPG Capital LP, שאליהן הצטרפה Thoma Bravo. משאים ומתנים התנהלו לפי שווי מנייה של 45-50 דולרים.

קרן הגידור אליוט (Elliott Management), שבבעלותה 9.6% ממניות BMC, לחצה בעבר על החברה למכור את עצמה. ואמנם, באוקטובר האחרון פורסם ש-BMC בוחנת לעשות זאת ואף פנתה לבנק אוף אמריקה (Bank of America) ולמריל לינץ' (Merrill Lynch) על מנת לבחון את האסטרטגיות למכירה שכזו.

ב-1999 רכשה BMC את החברה הישראלית המימד החדיש תמורת כ-650 מיליון דולרים ועל בסיסה הקימה את מרכזי המו"פ שלה בארץ. אלה מובילים את פיתוח משפחת מוצרי Control-M ומניבים לה הכנסות של מאות מיליוני דולרים. לחברה משרדי מכירות ושיווק ברמת החיל בתל אביב ומרכזי מו"פ על בסיס הרכישה של המימד החדיש בתל חי ובתל אביב. כמו כן, רכשה BMC בעשור הקודם שתי חברות ישראליות – אופטיסיסטם (OptiSystem) ואיידנטיפיי (Identify). בסך הכול השקיעה החברה בישראל כ-900 מיליון דולרים.

יצוין שחטיבת מוצרי התוכנה של מטריקס היא נציגת BMC בישראל מזה כמעט שני עשורים.

לא ניתן היה להשיג את תגובות BMC והקרנות לדיווח.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יהודה

    כדאי ללמוד את מקרה FREESCALE שנמכרה לקרן פרטית על ידי מנהלים תאבי בצע. מכירה זו גרמה לחברה נזק בל ישוער שעד היום אינה מסוגלת להתאושש ממנו. מנהלי ועובדי BMC יעשו בחכמה אם ילמדו מנסיון FREESCALE ןימנעו מהטעות שאפשרה את קריסת החברה.

אירועים קרובים