אנדי רובין פורש מניהול מערכות אנדרואיד בגוגל

רובין, ממייסדי אנדרואיד, פורש מתפקידו כסגן נשיא לניידים ותוכן דיגיטלי ● סונדר פיצ'איי, סגן נשיא בכיר למוצרי כרום ויישומים, יופקד מעתה גם על מערכות אנדרואיד ● לארי פייג', מנכ"ל ענקית החיפוש: "אנדי החליט שהגיעה העת להעביר את המושכות ולפתוח פרק חדש בגוגל"

אנדי רובין, ממייסדי אנדרואיד (Android) שנרכשה על ידי גוגל (Google) בשנת 2005, פורש מתפקידו כסגן נשיא לניידים ותוכן דיגיטלי בענקית החיפוש.

בהודעה שפרסם בבלוג, כתב לארי פייג' – מנכ"ל גוגל, כי "לאחר שהצלחנו להתעלות אפילו מעל היעדים השאפתניים והמטורפים שהצבנו עבור מערכות אנדרואיד – בעזרת צוות של מנהלים מוכשרים – החליט אנדי שהגיעה העת להעביר את המושכות ולפתוח פרק חדש בגוגל". פייג' לא ציין איזה תפקיד ימלא מעתה רובין בגוגל. החברה סירבה להשיב על שאלה בנושא.

סונדר פיצ'איי, סגן נשיא בכיר למוצרי כרום (Chrome) ויישומים, יופקד מעתה גם על מערכות אנדרואיד. על פי הפרסומים, שילמה גוגל לפיצ'איי בשנת 2011 סכום נכבד כדי למנוע מפיצ'איי לפרוש לטובת משרה שהוצעה לו בטוויטר (Twitter), ומשום כך אין זה מפתיע כי גוגל מרחיבה כעת את תחומי האחריות שלו. פיצ'איי יקבל לידיו מערכת הפעלה משגשגת. על פי פייג', למעלה מ-60 יצרניות של מכשירים ניידים משתפות עם גוגל פעולה, יותר מ-750 מיליון מכשירי אנדרואיד כבר הופעלו, ולמעלה מ-25 מיליארד יישומים הופצו דרך החנות Google Play.

אל חילווה, אנליסט מ-IDC, מעריך כי ממתינים לפיצ'איי לא מעט אתגרים. "מערכות אנדרואיד נהנות מהצלחה עצומה, אך השוק נזיל ומתקדם במהירות. פלטפורמות אחרות שיציעו תפקודים נכונים עשויות לקנות להן אחיזה במהירות. הבעיות העיקריות שמהן סובלות מערכות אלו הן פיצול בין גרסאות שונות, אבטחה ואיכות. אפשר להעריך שפיצ'איי ישקיע מאמצים רבים בתחומי האבטחה והאיכות, אך סוגיית הפיצול יותר מאתגרת ואף מסוכנת. זאת, משום שכל אחד יכול לשנות את הקוד ולהציע גרסה משלו", אמר חילווה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים