נפתח כנס השותפים העסקיים השנתי של מיקרוסופט
יותר מ-10,000 איש הגיעו לוושינגטון הבירה להאזין להרצאות המליאה ● ההרצאות יעמדו בסימן המעבר המהיר לענן ויעסקו בנושאים המעניינים ביותר את אלפי השותפים העסקיים של מיקרוסופט שהגיעו מיותר מ-100 מדינות
הבוקר (שעון ארה"ב) נפתח הכנס השנתי של השותפים העסקיים של מיקרוסופט (Microsoft) בעולם. יותר מ-10,000 איש הגיעו לוושינגטון הבירה להאזין להרצאות המליאה, המכונות השנה, הרצאות מפתח של חזון. סטיב בלאמר, המנכ"ל, פתח את הכנס שיימשך ארבע ימים. יחד איתו יחלקו את החזון של מיקרוסופט, שהמוטו שלה לאחרונה הוא "כולנו בעניין" (we are all in), קווין טרנר, מנהל התפעול הראשי והאיש מספר שתיים בענקית התוכנה העולמית; סטיב אילופ, נשיא חטיבת התוכנה העסקית; בוב מוליה, נשיא חטיבת תוכנות השרת והכלים; תמי רלר, סגנית נשיא ארגונית לשיווק וסמנכ"לית כספים, חטיבת חלונות וחלונות לייב; וכמובן אליסון ווטסון, סגנית נשיא ארגונית בקבוצת השותפים הגלובלית.
ההרצאות יעמדו בסימן המעבר המהיר לענן ויעסקו בנושאים המעניינים ביותר את אלפי השותפים העסקיים של מיקרוסופט שהגיעו לכאן מיותר מ-100 מדינות. בין הנושאים: BOPS (חבילת היצרנות המקוונת לעסקים), שהיא חיל החלוץ של מיקרוסופט לכיבוש עולם המיחשוב הענני; דיינמיקס CRM, חלונות Intune, שרתי חלונות, וגם מערכת ההפעלה חלונות 7 לניידים. מערכת ההפעלה הזו עשויה לעורר עניין רב, משום שרק לפני כמה ימים, מיקרוסופט הכריזה על ביטול KIN – הטלפון הנייד החדש שלה, לאחר שישה שבועות בשוק בלבד. זה שוק בו מיקרוסופט אינה שולטת, ומגיעה אליו בעמדת נחיתות, כשהיא מזדחלת אחרי אפל (Apple), גוגל (Google) ונוקיה (Nokia).
המרצה האורח שיישא את הרצאת המפתח הוא ביל קלינטון, לשעבר נשיא ארה"ב. קלינטון יספר על הקרן הנושאת את שמו ויתאר את האתגרים הגלובליים בהם הוא מטפל.
בכנס השנה תסביר הנהלת מיקרוסופט לשותפיה בעולם, שהצלחתה לעבור לעולם המיחשוב הענני, בלי לעצור את הגידול גם במיחשוב הקלאסי, המתקני, תלויה לחלוטין במעברם של השותפים יחד איתה, למודל הענן. מיקרוסופט תעשה כל מאמץ ללמד את שותפיה החיים ומתפרנסים היטב ממכירת רישיונות תוכנה – לעבור למכירת רישיונות לשימוש בתוכנה כשירות, מודל שאליו, כמו גם למודל המיחשוב הענני, הענקית מרדמונד לא הגיעה ראשונה ואף אינה המובילה. אך כמו שקורה בהיסטוריית ה-IT אינך חייב להיות הראשון היסטורית, כדי לתפוס את המקום הראשון בשוק. חברות ענק, שלא תמיד מזהות את המגמות מייד בהיווצרותן, נכנסות לשוק החדש שנוצר ומפעילות עליו את מלוא כובד משקלן, ויחד עם האקוסיסטם הענק של שותפיהן, הן כובשות לעצמן את נתח השוק העיקרי, או הראוי להן. אפשר להיזכר למשל, במודל המהפכני הקודם לענן, זה של האינטרנט, גם אותו מיקרוסופט לא חזתה ולא הצטרפה אליו בראשיתו, והנה לאחר שהחליטה לעבור אליו במלוא עוצמתה, היא ושותפיה משגשגים ומובילים גם בעידן האינטרנט. באלמר היה "חותם" על הצלחה כזו בתחום הענן.
מישראל הגיעה משלחת שיא בגודלה – כ-40 משתתפים מקרב שותפיה של מיקרוסופט במגזרים השונים, בתי תוכנה, מפתחים, משווקים ומכללות. בראש המשלחת עומדים אלון רפאל, מנהל קבוצת שותפים עסקיים, בחטיבתו של עופר רחום, המנהל את שוק ה-SMB וטלי קמר, מנהלת קבוצת Alliances של חטיבת האנטרפרייז המנוהלת על ידי אורן דרור. מסייעות להם: שרית רצר, מנהלת שותפים; רעיה וולינסקי, מנהלת פיתוח עסקי ISV ומפתחים; שירה קמחי, מנהלת תחום פתרונות מרכזי נתונים, ורוני דביר, מנהלת אסטרטגיה ותוכניות שותפים. השותפים הרבים מגיעים בין היתר מהחברות: סלע הדרכה, מטריקס, ולינור, רילקומרס, אקשן בייס, אופיסופט (שזכתה באות הוקרה כשותף המצטיין של ישראל ותוכתר בטקס מיוחד ביום ג'); One1, אומניטק, נס, מלם-תים; גלאסהאוס, תוכנה ישירה, קונסיסט, איטרניטי, כלנית, הראל, HP, ג'וליוס, מתן, דטהמיין (שנקנתה על ידי מלם), CTM, בזק בינ"ל, אזטק ועוד.
תגובות
(0)