מכרה זהב: מפתחי האפליקציות הרוויחו 260 מיליארד דולר מאז הושקה ה-App Store

מנתונים שפרסמה אפל עולה, כי מפתחי האפליקציות לחנות ה-App Store הרוויחו 60 מיליארד דולר רק בשנת 2021 ● עם זאת, מפתחים מתלוננים באחרונה על המדיניות המחמירה של אפל, ובייחוד על העמלה בגובה 30% שהיא גובה

מה יקרה אם המונופול שלה ינוטרל? ה-App Store של אפל.

מפתחי אפליקציות בחנות ה-App Store של אפל הרוויחו יותר מ-260 מיליארד דולר מאז שהוקמה ב-2008 – לפי הודעה שפרסמה אתמול אפל. בחודש ינואר 2021 דיווחה אפל, כי המפתחים הרוויחו יותר מ-200 מיליארד דולר מאז השקת החנות, ולפיכך מסתבר שהמפתחים הרוויחו 60 מיליארד דולר בשנת 2021. עוד ציינה אפל בהודעתה, כי הרכישות ב-App Store  בין ערב הכריסטמס לערב ראש השנה ב-2021 גדלו במספר דו ספרתי, על אף שלא סיפקה נתונים נוספים.

לפי נתונים נוספים שפרסמה אפל עוד באוקטובר, יש לה 745 מיליון מנויים בתשלום – הן לשירותים של  מפתחים והן לשירותי אפל, וגם כאן אפל לא פירטה כמה מהם רשומים לשירותיה.

המספרים האלה מעידים על כך שה-App Store ממשיכה להיות "מכרה זהב", אך מנגד, באחרונה מתלוננים מפתחים רבים על המדיניות המחמירה של אפל, ובייחוד על העמלה בגובה 30% שאפל גובה על הרכישות בתוך אפליקציות, שעומדת במרכז העימות המשפטי בינה ובין אפיק גיימס. על אף החלטת בית המשפט שאפל צריכה לאפשר למפתחים להשתמש בערוצי תשלום חיצוניים למערכת התשלומים שלה, ובכך לעקוף את העמלה שהיא גובה, בינתיים הפסיקה הזאת הוקפאה עד סיום המשפט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים