הביטקוין שובר שיאים: שווה כמעט 66 אלף דולר

הסיבה לכך היא יום מסחר ראשון מוצלח במיוחד בנייר ערך מנוקב בביטקוין בבורסת ניו-יורק ● הביקושים לנכס הפיננסי החדש היו גבוהים הרבה יותר ממה שהמומחים ציפו לו

ממשיך לשבור שיאים. ביטקוין. צילום אילוסטרציה: BigStock

מחזיקי הביטקוין יכולים לחייך, מאחר שהמטבע הווירטואלי ממשיך לשבור שיאים: אתמול (ג') הוא הגיע לשער של 64,499 דולר ליחידה ואילו היום, בשעות אחר הצהריים כבר נסק עוד לשווי המדהים של 65,952.51 דולר, שהם יותר מ-212 אלף שקל. הסיבה לעליות היא שיום המסחר הראשון בנייר ערך מנוקב בביטקוין בבורסת ניו-יורק, שהתקיים אתמול, עבר בהצלחה רבה, עם מחזור של יותר ממיליארד דולר.

התנודות האחרונות בשער הביטקוין. צילום מסך מאתר CoinDesk

התנודות האחרונות בשער הביטקוין. צילום מסך מאתר CoinDesk

זהו אירוע היסטורי, שכן זו הפעם הראשונה שבה נסחר ב-NYSE נייר ערך המנוקב במטבע וירטואלי. מדובר בתעודת סל עתידית שנקרא ProShares Bitcoin Strategy ETF, והיא נסחרת תחת הסימול BITO. השווי שלה עלה ביום המסחר הראשון ב-2.59% והוא עומד על 41.94 דולר.

בשוק ההון ציפו לביקושים גבוהים, אך ג'יימס סייפראט, האנליסט של בלומברג, אמר כי הם היו גבוהים הרבה יותר מהצפוי, "ומה שחשוב עוד יותר, רוב הביקושים היו של משקיעים פרטיים ולא מוסדיים".

בית ההשקעות ProShares הוא הראשון שמנפיק נייר ערך המבוסס על מטבע וירטואלי בבורסה אמריקנית כלשהי, לאחר שהרשות לניירות ערך, ה-SEC, נתנה לו את האישור לכך לפני ימים אחדים – אך הוא לבטח לא יהיה הגוף האחרון שעושה זאת. בינתיים, המסחר בנכסים פיננסיים וירטואליים מוגבל לתעודות עתידיות, אבל בשוק ההון רואים באישור של ה-SEC סימן לכך שהחומות שמונעות מסחר בנכסים פיננסיים מנוקבים במטבעות וירטואליים מתחילות להתמוטט. הרשות האמריקנית לניירות ערך נחשבת לגוף שמרני ביותר, ובעבר היא התנגדה בצורה נחרצת לפעילות פיננסית במטבעות וירטואליים.

מה באשר למטבעות הווירטואליים המוכרים האחרים? האת'ר (או את'ריום), לדוגמה, רשם ביומיים האחרונים שינויים קלים יחסית וכעת עומד שערו על 4,028 דולר ליחידה, והדוג'קוין עלה ב-5.07% לקצת יותר מ-25 סנט.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים