דיווח: מיקרוסופט מנהלת מגעים לרכישת דיסקורד תמורת 10 מיליארד דולר
כוונת הרכישה מסמלת את נכונותה של הענקית מרדמונד להמשיך להשקיע בעסקי משחקי הווידיאו שלה ולהרחיב את בסיס המשתמשים של שירותי המשחקים
מיקרוסופט (Microsoft) מנהלת מגעים לרכישת דיסקורד (Discord), קהילת צ'אט למשחקי וידיאו, תמורת יותר מ-10 מיליארד דולר.
לפי ידיעה שפורסמה בבלומברג, המצטטת גורמים המקורבים לנושא, דיסקורד ניהלה באחרונה מגעים עם רוכשים פוטנציאליים, בהם מיקרוסופט, אך לא נחתמה כל עסקה בינתיים. אחד מאותם גורמים אמר, עם זאת, כי יש סבירות גבוהה שדיסקורד תהפוך לחברה ציבורית ולא תמכור את עצמה. לפי הגורמים המצוטטים, החברה קיימה מגעים בעבר גם עם אפיק גיימז ועם אמזון.
חברת דיסקורד מספקת שירות חינמי, המאפשר לגיימרים לתקשר ביניהם בווידיאו, בקול ובטקסט, שהפך פופולרי בתקופת הסגרים בקרב קבוצות לימוד, שיעורי ריקוד, מועדוני קוראים וקבוצות וירטואליות אחרות. לחברה יש 100 מיליון משתמשים חודשיים פעילים, ובאחרונה שכללה את כלי התקשורת שלה כדי למתג את עצמה כ"מקום שבו אפשר לדבר" ולא רק כפלטפורמת צ'אט לגיימרים. בשנה שעברה גייסה החברה 100 מיליון דולר לפי ערך של 7 מיליארד דולר.
לדברי אנליסטים, יש היגיון רב ברכישה מעין זו עבור מיקרוסופט, בשל תרומתה להמשך עיצוב עסקי המשקים לכיוון תוכנה ושירותים. לדבריהם, השילוב של שירות הפרימיום של דיסקורד לשירות Game Pass של מיקרוסופט הוא הזדמנות גדולה להניע מנויים להצטרף לשירות שלה ולהגדיל אותו מעבר ל-18 מיליון שהחברה דיווחה.
בנוסף, כוונת הרכישה מסמלת גם את נכונותה של הענקית מרדמונד להמשיך להשקיע בעסקי משחקי הווידיאו שלה, לאחר שרכשה באחרונה תמורת 7.5 מיליארד דולר את זני-מקס מדיה (ZeniMax Media). נזכיר גם, שמיקרוסופט שקלה לרכוש את טיק-טוק (TikTok) לפני כשנה, וקיימה גם שיחות בקשר לרכישת פינטרסט (Pinterest) מתוך שאיפה לרכוש נכסים שייתנו לה גישה לקהילות משתמשים גדולות.
תגובות
(0)