שובר שיאים: הביטקוין חצה את רף ה-40 אלף דולר

המטבע הווירטואלי זינק בסוף השבוע ● יחד עם הדוגקוין ושאר המטבעות הווירטואליים, הגיע השווי הכולל שלהם ל-1.2 טריליון דולר ● וגם: אילון מאסק ממשיך לקדם את הדוגקוין עם ציוץ בפרפראזה על הסרט מלך האריות

צילום אילוסטרציה: BackyardProductions/BigStock

הביטקוין ממשיך לעלות ולשבור שיאים: השער של המטבע הדיגיטלי חצה בסוף השבוע את הרף של 40 אלף דולר ליחידה. בינתיים הוא ירד שוב, ונכון לכתיבת שורות אלה שערו עומד על 39,460 דולר. מדובר בעלייה של 16% בשבוע והתאוששות משערו בסוף דצמבר-תחילת ינואר, שעמד על 31 אלף דולר.

ככלל, שוק המטבעות הווירטואליים רשם סוף שבוע ורוד: גם מטבע האת'ר (את'ריום) הגיע לשיא של כל הזמנים, לאחר שביום ו' הגיע שערו ל-1,720 דולר. בנוסף, השווי הכולל של כל 6,000 המטבעות הווירטואליים הגיע בסוף השבוע ל-1.2 טריליון דולר.

מטבע וירטואלי שזינק בגלל סרטון בטיקטוק

מי שהצטרף לחגיגת המטבעות הווירטואליים, שלא לומר נטל בה חלק מרכזי, הוא, איך לא, אילון מאסק. מנכ"ל טסלה ו-SpaceX הגיב בטוויטר שלו (כמובן) לסרטון שפרסם משתמש בטיקטוק על הדוגקוין – מטבע וירטואלי שהתחיל ב-2013 בכלל כבדיחה שיצר אוסטרלי בן 26 (דאז) בשם ג'קסון פאלמר, ומאז הפך לאחד המתחרים של הביטקוין. מאסק ציין בשנה שעברה כי הדוגקוין הוא מטבע הקריפטו האהוב עליו.

הסרטון, שאותו יצר ג'יימס גלנטי, פורסם תחת הכותרת "בואו נתעשר כולנו", ויוצרו טען שהדוגקוין הוא מטבע ש-"למעשה לא שווה כלום. יש 800 מיליון משתמשים בטיקטוק. לאחר שהשער של הדוגקוין יגיע לדולר ליחידה, יהיו לכם 10,000 דולר. ספרו לכל מי שאתם מכירים". גלנטי התבסס על שער הדוגקוין, שלפני פרסום הסרטון היה שווה מעט מאוד. הסרטון גרף כמיליון צפיות וכתוצאה מכך, רשם שערו של המטבע זינוק של עשרות אחוזים לכמעט שישה סנט, נכון לפרסום שורות אלה.

משתמשים בטיקטוק התלהבו מהזינוק שהם יצרו במחיר המטבע, ואחד מהם כתב כי "אנחנו שולחים אותו אל הירח".

אילון מאסק ומלך האריות

הזינוק בשער הדוגקוין הוא תוצאה לא רק של הסרטון, אלא גם – ואולי אף בעיקר – של הציוצים של מאסק בנושא, שכולם היו קצרים מאוד, כהרגלו. בהתחלה הוא פרסם ציוץ ובו מילה אחת – "דוג'" (קיצור שמו של המטבע), לאחר מכן הוא כינה אותו "המטבע של העם" ובהמשך פרסם ציוץ שבו הוא מחזיק את סמלו של המטבע – כלב, כמו שרפיקי החזיק את סימבה באחת הסצנות המפורסמות מהסרט מלך האריות.

סדרת הציוצים הזו היא עוד הוכחה להשפעה הרבה של מאסק על משקיעי דור הרשתות החברתיות. כך, למשל, ציוצים שלו סייעו בתקופה האחרונה להתרחבות המגמה החדשה בוול-סטריט: השקעות שורט של משקיעים צעירים במניות של חברות שונות, כגון גיימסטופ, AMC ונוקיה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים