וואן הטמיעה מערכת לניהול הרשאות בבנק מזרחי-טפחות

בפרויקט הוטמעה מערכת IdentitiyIQ של סייל-פוינט ● היקף הפרויקט עומד על מיליוני שקלים

אלון סרפתי, מנהל הגנת הסייבר, בנק מזרחי-טפחות. צילום: יח"צ מזרחי-טפחות

וואן (ONE) הטמיעה בבנק מזרחי-טפחות מערכת לניהול זהויות והרשאות של סייל-פוינט (SailPoint). הפרויקט ארך כשנתיים וחצי והסתיים באחרונה. היקפו הכספי של הפרויקט עומד על מיליוני שקלים.

את הפרויקט הוביל אלון סרפתי, מנהל הגנת הסייבר בבנק מזרחי-טפחות, ובוצע על ידי וואן סקיוריטי – חטיבת אבטחת המידע והסייבר של וואן – ובשיתוף פעולה עם החטיבה לבקרת סיכונים והחטיבה הטכנולוגית של הבנק.

הפרויקט נועד לייעל את תהליכי ניהול ובקרת ההרשאות בבנק ולשפר את היבטי אבטחת המידע בתחום, על ידי יישום מערכת מרכזית, המאפשרת נראות ושקיפות ומהווה מקור מידע אחיד למנהלי האבטחה והמחשוב בארגון.

מערכת IdentitiyIQ של סייל-פוינט מאפשרת את ניהול מחזור חיי הזהות של עובד בארגון מרגע כניסתו, דרך מעבר תפקידים שונים ועד לעזיבתו את הארגון. המערכת החליפה מערכת קודמת, שפותחה לפני יותר מעשור ולא ענתה לתהליכים בערוצים נוספים לניהול הרשאות, מה שהקשה על הניהול ואף דרש משאבים רבים כדי להשיג את רמות השליטה והבקרה שהיו דרושות לבנק.

הפרויקט בוצע באופן רב-שלבי ומדורג. הוא כלל גם פיתוח ממשק משתמש ידידותי ואינטואיטיבי, וההטמעה לוותה במערך הדרכות לעובדי הבנק. הודות לפרויקט, המערכת תסייע בניהול ההרשאות בבנק ותאפשר ניהול אוטומטי ומאובטח של תהליכים מורכבים, כגון תהליכי ניוד עובד, סקירת הרשאות אוטומטית, בקשת הרשאות למערכות הקצה השונות באופן אחיד, ועוד.

סרפתי אמר, כי "מערכת לניהול הרשאות מהווה תשתית מרכזית בבנק. היא נדרשת לספק מענה למגוון רב של מערכות. פרויקטים שכאלה מאופיינים ברמת סיכון גבוהה לעמידה ביעדי לוחות זמנים, תכולה ועלות. הפרויקט המורכב עמד ביעדים ובלוחות הזמנים שלו. המערכת החדשה מאפשרת לנו להשתמש בטכנולוגיות החדשניות ביותר לניהול ובקרת הרשאות גישה למערכות הבנק ולשפר את חוויית העובדים בהקשרי הרשאות".

ניר אמקייס, מנהל חטיבת וואן סקיוריטי, הוסיף, כי "מדובר בפרויקט המשפיע על כלל הארגון ותורם לייעול תהליכי עבודה, מעבר לניהול הרשאות בלבד. כל הגורמים בבנק, עד רמת ההנהלה, נכנסו לפרויקט עם רמת מעורבות ומחויבות גבוהה להצלחה".

ניר אמקייס, מנהל חטיבת וואן סקיוריטי, וואן. צילום: קרין קומאקוב

ניר אמקייס, מנהל חטיבת וואן סקיוריטי, וואן. צילום: קרין קומאקוב

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים