בקרוב: מכשירים עם סוללה נצחית?

חברת NDB מפתחת ומייצרת סוללת נאנו יהלום, שתספק פתרון אנרגיה ירוקה נקייה למשך עד 28 אלף שנים, ולדבריה גם תהיה בעלת אפשרות יישום אוניברסלית באין ספור התקנים ומוצרים

בקרוב סמארטפון ללא טעינה? צילום: NDB

בואו נחשוב על עתיד שבו מוצרים אלקטרוניים כמו סמארטפון, או מחשב נייד, למשל, לא ידרשו אף פעם טעינה ויאפשרו שימוש רציף בהתקנים, עולם בלי כבלים ובלי חיפוש שקעי חשמל, וכמובן עולם נקי יותר … אין מי שלא יתלהב מהרעיון…

מסתבר, שהעתיד הזה הולך ומתקרב, אם להסתמך על חברת NDB (ר"ת Nano Diamond Battery), שהתחייבה לפתח ולייצר סוללת נאנו יהלום, שתספק פתרון אנרגיה ירוקה נקייה, ולדבריה גם תהיה בעלת אפשרות יישום אוניברסלית באין ספור התקנים ומוצרים.

בהתאם לחברה, הסוללה היא מעין גנרטור מיניאטורי, שמייתר את הצורך של טעינת הסוללה ויכול להתאים לתחומים רבים, כמו סמארטפונים ומחשבים ניידים, תחום הרכב, שבו הסוללה מהווה צוואר בקבוק עיקרי במכוניות חשמליות, תחום התעופה במטוסים שיונעו במנוע חשמלי, ברחפנים, ואפילו ברכבי חלל, בתחום הרפואה באביזרים מושתלים כמו עזרי שמיעה או קוצבי לב וגם במערכות הגנה ומעקב ועוד.

NBD, המתארת את עצמה כבעלת זכות היוצרים כיוצרת הראשונה והבלעדית של סוללת נאנו יהלום אוניברסלית, נטענת מעצמה, שיכולה לספק עד אלפי שנות טעינה, הכריזה השבוע על השלמת שני ניסויים מוצלחים של הוכחת היתכנות לסוללה, שנערכו במעבדת לורנס ליוורמור הלאומית ובמעבדת קאוונדיש באוניברסיטת קיימברידג'.

בניסויים הצליחה החברה להשיג פריצת דרך ברמת הטעינה, והודיעה על שני לקוחות בטה שלה, הכוללים חברה מובילה למוצרי דלק גרעיני וחברה גלובלית מובילה בתחום החלל, שמייצרת מוצרי הגנה ואבטחה.

דגם האב המסחרי הראשון של החברה מצוי כעת בתהליך ההכנה, ויהיה זמין מאוחר יותר השנה, כך הודיעה החברה.

לפי הצהרת החברה, הסוללה הנטענת מעצמה מספקת טעינה לכל מחזור החיים של מכשיר או מכונה, עם אפשרות יתירות של 28 אלף שנים של חיי סוללה.

"NDB מתכוונת לשנות לחלוטין את התפיסה של אנרגיה, ותוכל לספק כוח להתקנים ומכונות מכל גודל – החל ממטוסים וטילים ומכוניות חשמליות, ועד עזרי שמיעה, סמארטפונים, חיישנים ועוד – וכל אלה ללא פליטת פחמן, והודות לשילוב של טכנולוגיות שונות, כמו ננו טכנולוגיה, מדעי הגרעין ותחום היהלומים, כדי לפצח את הקוד בפיתוח פתרון פורץ דרך ומשנה חיים זה", הצהיר מנכ"ל ומייסד NDB, נימה גולשאריפי.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אריה

    האם ניתן יהיה להעביר סוללת יהלום גרעינית, ממכשיר אחד לשני כמו כל סוללה אחרת. האם הקרינה הרדיואקטיבית הנמצאת בתך הסוללה, לא גורמת נזק לגוף האדם? כמו כן מה הוא המחיר, של הסוללה עבור סמארטפון.

אירועים קרובים