מטוסית בשמי יפן

תאגיד סקיי דרייב (Sky Drive) היפני קיים תצוגה פומבית ראשונה של מכונית מעופפת – מטוסית ● החברה מתכננת להשיק את המטוסית בשנת 2023

SD-03. מטוסית העתיד? צילום: סקיי דרייב

מטוס לכל פועל? תצוגה פומבית ראשונה של מכונית מעופפת: תאגיד סקיי דרייב (Sky Drive) היפני קיים תצוגה פומבית ראשונה של מכונית מעופפת – מטוסית (אמנם לא מילה מוכרת על ידי האקדמיה ללשון… מה דעתכם, הקוראים?). המטוסית הוצגה בשדה הניסויים של טויוטה – אחד הגדולים ביפן, המשמש את יצרנית המכוניות כבסיס הפיתוח של מכוניות העתיד שלה.

SD-03 הוא שמה של המטוסית, המאוישת בטייס, שהמריאה וחגה מעל שדה הניסויים כארבע דקות.

"אנו נרגשים ביותר על ההישג של הטיסה הראשונה המאוישת אי פעם של יפן של מכונית מעופפת, תוך שנתיים מאז ייסדנו את סקיי דרייב – במטרה  להגיע למסחור של מטוס מעין זה", אמר מנכ"ל התאגיד, טומוהירו פוקוזאווה, בהודעה שפרסמה החברה. "אנו רוצים להגשים את החזון של חברה, שבה מכוניות מעופפות הן אמצעי תחבורה נוחים ונגישים בשמיים, ואנשים יהיו מסוגלים לחוות דרך חיים חדשה בטוחה ונוחה".

לדברי החברה, ה-SD-03 הוא הרכב החשמלי הקטן ביותר שממריא ונוחת בצורה אנכית, שמצריך שטח של כשתי מכוניות חונות. גודלו של SD-03 הוא ארבעה על ארבעה מטרים, בגובה שני מטרים, ונראה כמו רחפן ענק – הוא בעל מנועים חשמליים שמניעים את המדחפים הממוקמים בארבע פינות, כשבכל פינה משולבים שני מדחפים המסתובבים כל אחד בכיוון הפוך, ולכל אחד מהם מנוע משלו. שמונת המנועים, לדברי החברה, ערבים ל"ביטחון במצבי חירום" במהלך הטיסה ומכוונים כדי לציית לתקנים ולענות על דאגות רגולטריות פוטנציאליות.

"מקור ההשראה שלנו בעיצוב זן חדש של אמצעי תחבורה, כמו מכונית מעופפת, היה מילת המפתח 'מתקדם'", אמר מנהל העיצוב של החברה, טאקומי יאמאמוט. "רצינו שכלי התחבורה הזה יהיה עתידני, קסום ונחשק עבור כל לקוחות העתיד, תוך שהוא כולל את כל הטכנולוגיות המתקדמות של סקיי דרייב".

יצרנית המטוסית החדשה מתכננת להפוך אותה לחלק מחיי היום יום, ולא רק למוצר נישה. החברה תערוך בעתיד מבחני טיסה נוספים בתנאים שונים, כדי לוודא כי המוצר בטוח ותואם את תקני התעשייה.

הצלחת טיסת הניסיון הקצרה משמעותה, שהמטוסית תיבחן גם מחוץ לשדה הניסויים של טויוטה עוד לפני סוף השנה. החברה גם הצהירה כי תמשיך לפתח טכנולוגיות במטרה להשיק את המטוסית בשנת 2023. החברה לא ציינה את מחירה הצפוי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים