אילו אפליקציות עדיין מרגלות אחר תוכן בלוח העריכה של ה-iPhone?

גירסת הבטה של מערכת ההפעלה iOS 14 העתידית של אפל חושפת, כי אפליקציות רבות, בהן טיק-טוק, עלי-אקספרס, AccuWeather ועוד עדיין מרגלות אחר תוכן המצוי בלוח העריכה של מכשירי iOS, כפי שנחשף בחודש מרס האחרון ● טיק-טוק: נפסיק את הגישה ללוח העריכה

הייתה על הכוונת של טראמפ. טיק טוק. צילום אילוסטרציה: BigStock

בעיית העתק והדבק במכשירי ה-iPhone עדיין נפוצה ביותר מ-50 אפליקציות, בהן טיק-טוק (TikTok), אפליקציות חדשות כמו Google News, משחקים שונים כמו Mobile Call of Duty, וגם AccuWeather, AliExpress, Overstock ועוד.

הפרצה בלוח העריכה (clipboard) דווחה בחודש מרס האחרון, וחשפה כי יש אפליקציות שמסוגלות "לראות" את התוכן שנמצא בלוח העריכה של ה-iPhone – בין אם זה מספר כרטיס אשראי, סיסמה, מדיה או קישור. האפליקציות האלה ניגשות לתוכן הזה בכל פעם שהמשתמש פותח אותן מבלי שיידע על כך.

בוועידת המפתחים האחרונה שערכה אפל החודש, הוצגה מערכת ההפעלה iOS 14 החדשה של ה-iPhone – שכוללת גם תכונה שמתריעה  בפני המשתמש על אפליקציות שיש להן גישה למידע בלוח העריכה במכשיר. משתמשי הבטה של מערכת ההפעלה הבחינו מיד שהפרצה בלוח העריכה עדיין קיימת בכל האפליקציות האלה, הודות לאותו כלי פרטיות שאפל הוסיפה למערכת ההפעלה.

לפי הפרסומים, החוקרים שגילו את הפרצה דיווחו עליה לאפל בינואר השנה, לפני פרסומה במרס. בהמשך יצרה אפל קשר עם החוקרים וסיפרה להם שהחשיפה שלהם הובילה לפיתוח הכלי הזה בגירסה הבאה של מערכת ההפעלה.

iOS 14 מתריעה על אפליקציות שמרגלות אחר תוכן בלוח העריכה

בסתיו הקרוב, כשתופץ הגירסה הציבורית של ה-iOS 14, יוכלו המשתמשים לדעת אילו אפליקציות בדיוק מרגלות אחר תוכן בלוח העריכה.

טיק-טוק: נפסיק את הגישה ללוח העריכה

בתוך כך, בעקבות הדיווחים האלה בתקשורת, הודיעה טיק-טוק כי תפסיק את הגישה של האפליקציה ללוח העריכה במכשירי iOS. ראוי לציין, עם זאת, כי גם כשפורסם דבר הפרצה בחודש מרס הודיעה טיק-טוק כי תפסיק את הגישה ללוח העריכה בתוך כמה שבועות, ועד כה נכשלה בכך. האפליקציה של טיק-טוק ניגשת לתוכן בלוח העריכה גם כשהיא פועלת רק ברקע.

אמנם טיק-טוק היא לא החברה היחידה שמרגלת אחר תוכן בלוח העריכה, אבל מזה זמן נתונה החברה תחת בדיקות וחקירות של סוכנויות ממשל במדינות שונות על רקע הקשרים הקרובים בין החברה האם, בייט-דאנס (Bytedance), למפלגת השלטון הקומוניסטית בסין, והחשיפה האחרונה מוסיפה אש לסערה סביבה.

בשנת 2019 קנסה רשות הסחר הפדרלית האמריקנית את טיק-טוק ב-5.7 מיליון דולר בשל הפרת חוק הגנת הפרטיות ברשת על ילדים, ואפשרה לילדים מתחת לגיל 13 להירשם לפלטפורמה שהפירה בבירור חוקים של פיקוח הורי. עוד מתמודדת החברה עם בעיות פרטיות שאותרו על ידי רגולטורים, לצד היחס האנטי-סיני שפשט בהודו בחודשים האחרונים הן בזירה הכלכלית והן בזירה המדינית על רקע האירועים לאורך הגבול בין סין להודו באזור הרי ההימלאיה. רשתות חברתיות במדינה אף פרסמו קמפיינים נגד טיק-טוק וביקשו מן המשתמשים להחרים לחלוטין את השימוש באפליקציה שלה בהודו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים