נשים ומחשבים: גלית קון, F5 ישראל

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: גלית קון, מנהלת משאבי אנוש ב-F5 ישראל

גלית קון, מנהלת משאבי אנוש, F5 ישראל. צילום: יח"צ

שם ותפקיד: גלית קון, מנהלת משאבי אנוש ב-F5 ישראל.

ותק בתפקיד: 9 שנים בארגון.

תפקידים קודמים: מנהלת משאבי אנוש בחברות שונות בבוסטון, ארה"ב, במשך 8 שנים לפני התפקיד הנוכחי.

השכלה / שירות צבאי: תואר שני בניהול עסקים עם התמחות במשאבי אנוש מאוניברסיטת בוסטון, ארה"ב. במהלך שירותי הצבאי הייתי אחראית בקרת מחשבים בחיל האוויר בבסיס בדרום הארץ.

משפחה: נשואה, ואם לשני ילדים.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

תפקידיי במשאבי אנוש תמיד היו בחברות טכנולוגיה ורפואה. בתחילת דרכי למדתי את הטכנולוגיה, המוצרים והארגונים השונים שבהם עבדתי כדי לתת ערך, הן בגיוס והן בפיתוח ההון האנושי בארגון. חדשנות וקדמה תמיד ריתקו אותי והיו בראש סדר העדיפויות שלי, ולכן בסופו של דבר קידמתי את עצמי בארגונים טכנולוגיים. הייתה חשובה לי הדינמיות במקום העבודה, העובדה שלא מפסיקים ללמוד ולהתפתח, היכולת להיות בחזית הפיתוח עם המוצרים המתקדמים והמעניינים ביותר. טכנולוגיה מרתקת אותי. אני מאמינה שכדי להיות מנהלת משאבי אנוש טובה, אני צריכה להכיר היטב את החברה שבה אני עובדת, את המוצרים שהיא מפתחת, את הפתרונות שלה ואת הסביבה התחרותית. רק כך באמת ניתן להכיר היטב את ה-DNA של החברה ולדעת איך לגייס עובדים, לשמר אותם, איך לתת להם את המעטפת הנכונה ואיך לחזק את החברה עם ההון האנושי אותו היא צריכה.

כלידרית בפיתוח אנשים בארגון מתפקידי להבין את המוצרים והאסטרטגיה העסקית של הארגון היות שיש קשר הכרחי בין השניים. פיתוח האנשים בארגון טכנולוגי הינו הנדבך החשוב ביותר להצלחתו.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

נושא האפליה קשור בעיניי למודעות ולחינוך לשוויון המגדרי בחברה שלנו. בתחומים רבים נטען שמעמדה של האישה בישראל ירוד לעומת הגבר בסוגיות תעסוקתיות, כגון פערי שכר בין נשים לגברים, אפליה בקבלה לעבודה וקיומה של "תקרת זכוכית" לכאורה, המונעת קידום נשים לתפקידים בכירים. יש קבוצות שבהן פחות נרגיש את הפערים ויש קבוצות שבהן הפער גדול ומורגש. ככל שנעלה את המודעות לשוויון מגדרי ונשקיע בחינוך לשוויון מגדרי מגיל צעיר בקבוצות החברתיות השונות, כך נוכל לצמצם פערים.

אני חושבת שאנחנו הנשים צריכות להעז ולהרגיש בטוחות כשאנחנו מתחרות על משרות בתעשיית ההיי-טק ובקידום הקריירה שלנו בתוך ארגונים. חשוב תמיד להעז לדרוש את המגיע לפי היכולות ולפי התפקיד. יותר ויותר ארגונים פועלים למען העסקה וקידום של מגוון גדול יותר של אנשים מסוגים שונים, ובכלל זאת נשים, בעלי מוגבלויות ואנשים ממוצאים ורקעים שונים, כך שאני חושבת שהמגמה הכללית בתעשייה היא חיובית, והמצב משתפר ככל שאנחנו נחשפים יותר לנשים בתפקידים מרכזיים בתעשייה, בצבא ובהיי-טק.

יש לנו עוד דרך ארוכה לעשות, כחברה אנושית, כמדינה, וכמובן כ-F5. אמנם אנחנו עושים לא מעט, אך ישנו עוד מסע לפנינו, והרבה דברים שאנחנו צריכים ויכולים לשפר. קידום חברה שוויונות יותר, מגוונת יותר, הינו ערך עליון בעיניי – וכבוד גדול הוא לי להיות חלק מחברה שמקדשת את הערכים האלו ומקדמת אותם באופן אקטיבי.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?

אני באופן אישי לא נתקלתי באפליה באופן ישיר, אך אני עובדת בתפקידים מסוימים, אשר אחוז הנשים בהן גבוה מאחוז הגברים. אך דרך התפקיד שלי נתקלתי באפליה, ובאופן מפתיע במרבית המקרים לא ממש במודע מהצד המפלה. לעיתים, מספיק שמעלים את המודעות, מציפים את העניין ודברים מסתדרים. הרבה פעמים אנשים לא מפלים אנשים אחרים בזדון, אלא בעיקר בשל חוסר מודעות ובשל דברים שנטמעו בנו בשלב מוקדם יותר של חיינו.

זכיתי לעבוד בארגונים מדהימים, ובאופן כללי אני מאמינה שחשוב תמיד להיות אנושי, לראות את כבוד האדם כערך ולתת למקצועיות וליושרה להוביל אותנו ואת ההחלטות שאנחנו מקבלים – ולא שיקולים אחרים, שבמרבית המקרים אינם ענייניים. עתה, כחלק מהמשבר שאנחנו חווים כחברה אנושית, חשוב אף יותר לשים לב לקבוצות מיעוט, אשר במהותן פגיעות יותר מקבוצות אחרות. אני חושבת ש-F5 יכולה להוות דוגמה בנושא הזה, באופן שבו היא הכילה (ועדיין מכילה) את המשבר באופן כללי, ובאופן ספציפי, את הדגש שהיא שמה והמשאבים אותם היא משקיעה בקבוצות מיעוט בתוך החברה, ובאופן ספציפי בקידום נשים – דווקא בתקופה הזאת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים