תוכן שיווקי
בעקבות כנס עבודה מרחוק בזמן הקורונה וחזרה לשגרה

המשכיות עסקית ליישומי ענן עם וריטאס ואמת מיחשוב

חברת אמת מיחשוב - השותף המוביל של וריטאס בישראל, מבצעת בהצלחה מרובה מזה שנים רבות פרויקטים להבטחת המשכיות עסקית עבור כל סוגי הארגונים

14/05/2020 16:56
יואל יעקבסן, CTO, אמת מחשוב. צילום: אפרת שפי

חברות רבות עומדות בפני אתגרים טכנולוגיים הדורשים להטמיע מערכות חדשות מבוססות IT ובמקביל להבטיח את יכולות הארגון להתאוששות מאירועי אסון, או מה שמכונה בשם הכולל: "המשכיות עסקית".

חברת אמת מיחשוב – השותף המוביל של וריטאס בישראל, מבצעת בהצלחה מרובה מזה שנים רבות פרויקטים להבטחת המשכיות עסקית עבור כל סוגי הארגונים.

"פתרונות התוכנה של וריטאס מאפשרים לנו להטמיע מערכות IT ברמת מורכבות גבוהה ועם זאת להיות בטוחים באמינות ובזמינות שלהן ובכך לשמור באופן תמידי על המשכיות עסקית של ארגון בכל סדר גודל", ציין יוסי כץ, Professional Sales באמת מיחשוב.

עד פרוץ הענן הציבורי לחיינו, הדרך להבטחת המשכיות עסקית הייתה הטמעה מוקפדת באתרי הארגון או באתרי אירוח ושליטה מוחלטת בכל השכבות הטכנולוגיות. שיטה זו דרשה אחריות רבה – במיוחד ממנהלי התשתיות – האחריות לארכיטקטורה, לבחירת המוצרים, לבקרה על איכות ההטמעה ולקיום צוות משולב של מומחים מהארגון, מיצרנים ומחברות אינטגרציה.

עם המעבר לענן, התפשטה תפיסה, שלפיה חלק מהותי בערך המוסף של ענן ציבורי הוא העברת האחריות הזאת מהארגון ליצרן הענן. הניסיון המצטבר במעבר ארגוני לענן הראה שזה לא פשוט עד כדי כך.

יואל יעקבסן, CTO באמת מיחשוב, מחלק את השימוש במשאבי ענן ציבורי לשלוש קטגוריות עיקריות:

  • אפליקציות שלמות מבוססות ענן, כמו CRM מבוסס ענן או מערכת Collaboration בענן.
  • פיתוח יישומים ארגוניים בענן בצורה טבעית לענן מקצה לקצה. לדוגמה – במקום להשתמש במכונה וירטואלית בענן, המריצה מערכת הפעלה ועליה מוצר DB או מוצר ניהול תורים, שימוש בשירות DB או שירות מערכת תורים שחברת הענן מספקת, ומימוש הצד הקדמי על גבי מוצר ענן מתאים.
  • פיתוח או העברה של מערכות ארגוניות בתצורה דומה לשיטות המסורתיות המוטמעת על גבי ענן ציבורי.

מובן שבמציאות החלוקה וההפרדה אינה חדה, וכל ארגון מבצע שילוב ברמה כזו או אחרת בין השלוש.

ההבטחה של ספקיות הענן ללקיחת אחריות כוללת על ההמשכיות העסקית עשויה להתקבל רק בשימוש מושלם בקטגוריה השנייה – פיתוח טבעי במלואו לענן. המציאות בדרך כלל מורכבת יותר.

גם עבור הקטגוריה הראשונה – SaaS, ארגונים מעוניינים לשמור אצלם מידה של שליטה, לכל הפחות על המידע. עבור משתמשי SaaS, חברת וריטאס מספקת מוצרי הגנה על מידע מתאימים למוצרים הנפוצים – Google G-Suite, Microsoft 365, Salesforce ודומיהן. באמצעותן תוכלו להיות בטוחים שהמידע העדכני שלכם מוגן בכל מקרה.

עבור הקטגוריה השלישית – שילוב נפוץ בין מוצרים וארכיטקטורות מוכחים ומוצרי ספקיות הענן – יש צורך בלקיחת אחריות על המשכיות עסקית על ידי הארגון. ספק הענן לא מסוגל להתחייב על המשכיות עסקית  מקצה לקצה. בשימוש נפוץ זה, מוצרי וריטאס בולטים בפתרון המקיף והמוכח שלהם למגוון אתגרי ההמשכיות העסקית: אבטחת זמינות, ניהול מידע וניהול תרחישי התאוששות.

המשכיות עסקית היא תכונה מורכבת למימוש. האתגר העיקרי מגיע מכך, שהמורכבות הזאת בעצמה היא צד באתגר. אי אפשר שלא ליישם פתרון כלשהו, משום שאז לא נוכל להבטיח לארגון שלנו המשכיות עסקית. מנגד, להימנע מפתרון מלא לבעיה הוא השקעה/השלכה לא נבונה של תקציב בלי לקבל תמורה מספקת. המשכיות עסקית אמיתית מתקבלת מהטמעה של טכנולוגיות המשכיות עסקית מוכחות, שהוכיחו שהמורכבות הנוספת שלהן עובדת במגוון תצורות ועומדת בכל האתגרים.

אם אתם על מסלול המעבר לענן או חושבים על שילוב יכולות ענן בתפיסת ה-IT הנוכחית שלכם, כדאי לזכור – הדרך הבטוחה להמשכיות עסקית במעבר לענן מבוססת על מוצרי וריטאס בהטמעה איכותית של אמת מיחשוב.

אירועים קרובים