תוכן שיווקי
תומר פרי בפאנל הבכירים של אנשים ומחשבים:

"עובדים ימשיכו בשגרת העבודה מרחוק במהלך השנה הקרובה"

13/05/2020 12:10
תומר פרי, מנכ"ל אינוקום מקבוצת אמן. צילום: ניר אלון

תומר פרי, מנכ"ל אינוקום מקבוצת אמן, התארח בפאנל בכירים שקיימה באחרונה אנשים ומחשבים בנושא עבודה מרחוק. לדבריו, אף אם החיים חוזרים אט אט למסלולם, במהלך השנה הקרובה ארגונים רבים יאפשרו לעובדיהם לעבוד מהבית. כדי לעבוד בצורה האפקטיבית והמאובטחת ביותר, פרי ציין כלים שיאפשרו להתמודד עם אתגרים של עבודה מרחוק ופתרונות אפקטיביים שהחברה שבראשה הוא עומד מציעה.

לדבריו, על מנת לייצר המשכיות עסקית בעבודה מרחוק, צריך להתמקד בשלושה רבדים: אפשור – כיצד מאפשרים עבודה יעילה מהבית; אבטחה – איך מאבטחים את השיחות בין העובדים בארגון; והתאוששות – כיצד מתאוששים מנוזקה שחדרה לארגון, כגון כופרה, וממשיכים בעבודה שוטפת מבלי לשלם לתוקפים.

אפשור

"אנחנו מעוניינים לספק לארגונים ולעובדיהם אפשרות לעבוד מהבית או מכל מקום שבו הם נמצאים. סיטריקס אמרה כשהיא הוקמה לפני 30 שנה: Any time, Any device, Anywhere (כל זמן, בכל מכשיר, מכל מקום), והיא הקדימה את זמנה", אמר פרי. "כיום, ארגונים מעוניינים לספק לעובדים חוויית עבודה אולטימטיבית מרחוק – לא משנה אם זה בלפטופ, ב-iPad או בכל מכשיר אחר, העיקר שהם יחושו כאילו הם במקום העבודה עצמו. איך עושים את זה? קיימות לא מעט טכנולוגיות שמאפשרות לעובדים להתחבר לשרתים בתוך הארגון, כאשר שום דבר לא נמצא בתחנת הקצה. הם יכולים לראות את התמונה של השרת כאילו עבדו עם האפליקציה עצמה, אף על פי שהיא לא מותקנת על תחנת הקצה. בחיבור הזה שאנחנו עושים יש לנו את ה-'תווך' – הנטסקלר – ואת כל עולם ה-ADC, שבאמצעותו אנחנו מאפשרים חיבור מאובטח, שנקרא Secure Gateway, על גבי הפרוטוקול של סיטריקס. פרוטוקול זה מאפשר להתחבר בצורה מאוד מאובטחת, עם הזדהות חזקה, לכל האפליקציות, לא משנה היכן הן מותקנות".

"מאז שהתחיל המשבר אנחנו רואים עלייה מטאורית לפתרונות באימוץ פתרונות אבטחה על ידי ארגונים, ועד כה סיפקנו לעשרות ארגונים את הפתרון של סיטריקס. הפרוטוקול המאובטח של סיטריקס מוצפן מקצה לקצה", הוסיף.

אבטחה

"איך אנחנו מאבטחים את כל זה?", שאל פרי והשיב: "העבודה על פתרונות סיטריקס מאוד מאובטחת, כאמור, ועדיין, ארגונים רוצים אבטחה בתוך הארגון, שאין מישהו שיושב באמצע התקשורת ומנסה להכניס נוזקות לתוך הארגון. זו הסיבה שאנחנו מספקים רבדים של הגנה. אנחנו משתמשים בפיירוול אפליקטיבי, כדי לוודא שכל האינפורמציה שעוברת בשיחת וידיאו תהיה רק הפרוטוקול של השיחה ולא שום דבר אחר. מה שפאלו אלטו נטוורקס מאפשרת לעשות מאז היווסדה הוא להגדיר עבור המשתמש ביצוע של שיחות וידיאו רק באמצעות זום, למשל, ומה שלא זום – נחסם. הפתרון שלנו יודע להגדיר ולהבטיח שמדובר בשיחת זום, ואף אחד לא יכול להיכנס באמצע ולהחדיר אליה נוזקות ו-וירוסים. אנחנו יודעים לאבטח את כל תחנות הקצה, כך שגם אם מישהו מתחבר מתוך הארגון, אבל הוא גלש לאתרים שמכילים נוזקות – לא נשלב אותו בשיחה ובכך נבלום את המתקפה על השיחה ועל הרשת הארגונית".

פרי ציין כי "מגמה בולטת נוספת היא מתקפות זדוניות באמצעות האימייל. כדי לוודא שלא נכנסים אימיילים זדוניים לתוך הארגון, אנחנו מספקים פתרון מוביל עולמי של פרוף פוינט, שמאפשר לוודא שמי ששולח לנו את המייל הוא לא מתחזה שמנצל את המצב בתקופות משבר, ובדרכים מתוחכמות מנסה לדלות פרטים מהארגון. אנחנו רוצים לוודא שה-URL מאובטח והוא נבדק. במידה שמדובר באתר לא מהימן, הוא נחסם. גם קבצים שנשלחים במייל עשויים להכיל נוזקות ואנחנו חוסמים גם אותם, בלי שהם ישפיעו על הארגון".

התאוששות

"במידה שנוזקה כלשהי הצליחה לעבור את מעטפת האבטחה, אנחנו מספקים לארגונים מספר פתרונות אפקטיביים, שהמוביל שבהם הוא זה של רובריק, שמאפשר לגבות ולהגן על הנתונים באופן מתוחכם ומידי", אמר. "אם, חלילה, הארגון חווה מתקפת כופר, הפתרון יודע 'לחזור אחורה' בלי לשלם לתוקפים, להתאושש ולשוב למצב עבודה רגיל, כפי שהיה לפני המתקפה".

"פתרון נוסף הוא מעולם האוטומציה", הוסיף. "בעולם זה אנחנו מציעים מוצר מוביל של דמיסטו מבית פאלו אלטו. הפתרון מספק לארגון אפשרויות בחירה ומדריך אותנו כיצד לפעול בהתאם להתרחשות. הבעיה האמיתית היא לזהות איזה מהאירועים הוא אירוע אמיתי. מה שעושה הפתרון של דמיסטו הוא לבנות לנו סט של כלים, כך שברגע שאנחנו מזהים תקיפה על פי קריטריונים שקבענו, נדע איך לפעול, מבלי שמישהו מהארגון יצטרך לקום מהכיסא שלו".

פרי סיכם באמרו כי "בעולם החדש שמתהווה לנגד עינינו, ארגונים יידרשו לתת פתרונות לעבודה מרחוק. אינוקום, שפועלת בתחום זה קרוב ל-15 שנה, מכירה את כל הפתרונות ומספקת פתרונות מקצה לקצה – גם באפשור, גם באבטחה על כל רבדיה, כפי שציינתי, וגם כמענה אפקטיבי ברגע שזיהינו שחדר איום לארגון, לנטרולו המיידי".

אירועים קרובים