איך חברות ההיי-טק עוברות את משבר הקורונה? והפעם: וול-דאן וקוד-ואליו

מנהלים בכירים בענף מספרים על הצעדים שנקט הארגון שלהם להתמודדות עם משבר הקורונה, ונותנים טיפים ● והפעם: טלי שם טוב, מנכ"לית ובעלים של חברות התוכנה וול-דאן וקוד-ואליו

טלי שם טוב, מנכ"לית ובעלים של חברות התוכנה וול-דאן וקוד-ואליו . צילום: פלי הנמר

כיצד השפיע עד כה המשבר על התפקוד השוטף של הארגון?

אצלנו באופן מפתיע התשובה היא שהמשבר לא הצליח לפגוע משמעותית בפעילות השוטפת שלנו. הסיבה היא שבית התוכנה וול-דאן פועל כבר כעשור, מיום הקמתו, במודל של "פיתוח מהבית", שבמסגרתו אנחנו מעסיקים את כלל העובדים שלנו בעבודה מלאה מהבית, לא במשרדים. גם בקוד-ואליו חלק מהפעילות נעשתה מרחוק, ואת שאר הפעילויות העברנו תוך ימים ספורים לעבודה מלאה מהבית על פי המתודולוגיות והתהליכים שכאמור מושתתים אצלנו לאורך כל השנים. בזמן שהתעשייה כולה עשתה את ההתאמות הנדרשות למעבר לעבודה מהבית, אנחנו יכולנו להמשיך לעבוד בכל הכוח פשוט כי זה מהות מודל העבודה וה-DNA שלנו.

אילו אמצעים ננקטו ברמה הארגונית וברמת הקשר עם העובדים?

ראשית, ברמת הקשר עם העובדים הבהרנו כי אנחנו כהנהלה וכחברה מלווים בימים רגישים אלה כל עובדת וכל עובד שיזדקקו לכל דבר כתוצאה מהמציאות החדשה שישראל כולה מתרגלת אליה, הן בהיבט הבריאותי והן בהיבט התעסוקתי. ברמה הארגונית, מודל הפיתוח מהבית של החברה דורש מאיתנו להעביר לעובדים שורה של ערכים, שמסייעים להם לעבוד בצורה מצוינת מרחוק ולהפיק מעצמם אפילו יותר מעבודה במשרד "רגיל". בימים אלה הדגשנו בפני העובדים את החשיבות של אותם ערכים, דוגמת הזמינות והעדכון הקבוע שיש להעביר ללקוחות, שדווקא הם נמצאים כרגע בסיטואציה חדשה ולא מוכרת של עבודה מהבית. עוד שוחחנו עם העובדים על האחריות האישית שיש לכל עובד בחברה במודל כמו שלנו ווידאנו, כי לכל אחד יש את כל האמצעים שיסייעו לו לתרום להתקדמות הצוות שלו.
בנוסף, נעשו שיחות של מנהלי הדליברי ומשאבי אנוש עם כל עובד ועובד כדי לסייע ולהכיל את הרגישויות לאור המצב, ומדי כמה ימים אנו שולחים עדכונים ומוודאים כי העובדים/ות פועלים לפי ההנחיות של משרד הבריאות ושומרים על בריאותם. אנו אף מקיימים סדנאות לעובדים, הן בנושאים טכנולוגיים והן בנושאים כלליים. עובדי החברה מעבירים מניסיונם לשאר העובדים וכך אנו שומרים על לכידות חברתית, מורל וגאוות יחידה בימים טרופים אלו.

אילו אמצעים והנחיות ניתנו לעובדים בכל מה שקשור לנסיעות לחו"ל, לחוזרים מחו"ל, להגעה לעבודה ועוד?

גם בהיבט זה, מודל העבודה מהבית שלנו הקל עלינו על שמירה על שגרה. המציאות היומיומית שלנו, שבה העובדים ממלאים את המשרה באופן מלא מהבית סייעה גם לנו כחברה, וגם לאותם עובדים עצמם, לשמור על רציפות תעסוקתית מוחלטת. כך למשל, עובד או עובדת מסוימים שחזרו מנסיעה לחו"ל ונאלצו על פי ההנחיות להישאר בביתם, יכלו להמשיך במילוי המשימות ותפקידם בצורה רגילה ומלאה ולא נדרשו התאמות, העברת ציוד והכנות כפי שנדרש היה בחברה אחרת.
האם יש לך רעיונות וטיפים שיכולים לסייע לאחרים כיצד להתמודד עם המשבר?
אני בדעה שמעסיקים ומנהלים בתעשייה צריכים לקחת את הימים האלה כמודל להמשך הדרך. העבודה מהבית צריכה להיות מלכתחילה ולא רק בדיעבד. ראינו בהתפרצות הקורונה הרבה חברות שהביעו חששות מהמעבר לעבודה מהבית, ולכל אלה אני דווקא אומרת שצריכים להבין, כי השינוי טוב גם להם, גם לעובדים וגם לחברה. השינוי של שיטת הניהול ודגשים אחרים מול העובדים וראשי הצוותים הופכים את העבודה מהבית לכלי שמצמיח חברה. בהנחה שמשבר הקורונה עלול לארוך עוד שבועות ארוכים ולא קלים, אני ממליצה לכל חברה לאמץ את הגישה הזאת ולראות במו עיניהם כיצד היא תורמת לעובדים ולחיבור שלהם למטרות החברה.
תקופת המשבר יכולה להיות גם הזדמנות להיערכות קדימה להבניית תשתיות ותוכניות להמשך הצמחת החברה בכיוונים נוספים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים