מחקר: שימוש בכמה פתרונות הגנה מכפיל הסיכון לאירוע סייבר

על פי מחקר הגנת הנתונים של דל טכנולוגיות 2020, ארגונים מנהלים כיום עד 40% יותר נתונים בהשוואה לשנה שעברה. עם עליה גדולה כזו מגיעים גם אתגרים לא מעטים, כפי שמעיד הרוב המוחלט, 81% מהמשיבים

הפרטיות בסכנה. אילוסטרציה: BigStock

שימוש מקביל בכמה פתרונות הגנת נתונים מכפיל את חשיפת הארגונים לאירועי סייבר, המונעים גישה לנתונים, ואף מכפיל את עלויות השבתת המערכות ואובדן הנתונים; כך על פי הסקר הגלובלי להגנת נתונים לשנת 2020 של דל טכנולוגיות. את המחקר ערכה ונסון בורן, בקרב אלף בכירי IT בארגונים ב-15 מדינות וב-14 מגזרי תעשיות, בארגונים של 250 עובדים או יותר.

על פי המחקר, ארגונים מנהלים כיום עד 40% יותר נתונים בהשוואה לשנה שעברה. עם עליה גדולה כזו מגיעים גם אתגרים לא מעטים, כפי שמעיד הרוב המוחלט, 81% מהמשיבים. כמעט כל הארגונים משקיעים, ברמה כלשהי בטכנולוגיות חדשניות. אולם, הם חוששים כי הן מביאות עמן סיכון בכל הקשור להגנת נתונים. הם מאמינים שהפתרונות להגנת נתונים הנמצאים כיום בשוק לא עומדים בצרכים הארגוניים העתידיים. אולם, ממצאי המחקר מצביעים גם על מגמה חיובית: בשנת 2018 טענו 74% כי "ערך הנתונים" חשוב מאוד לעסקים והם פועלים להגנתם. ב-2019, כבר 80% ממקבלי ההחלטות חושבים כך.

על פי המחקר, ארגונים כיום מנהלים 13.5 פטה-בייט של נתונים, עלייה של כמעט 40% מהממוצע ב-2018 – 9.7 פטה-בייט, ועלייה של 831% מהנתונים ב-2016 – 1.45 פטה-בייט. האיום הגדול ביותר על נתונים כיום הוא היקף האירועים המשבשים – ממתקפות סייבר, דרך אובדן מידע ועד השבתת מערכות. מרבית הארגונים (82% ב-2019 לעומת 76% ב-2018) סבלו מאירוע משבש שכזה בשנה החולפת. בנוסף, 68% נוספים חוששים כי ארגונם יחווה אירוע משבש במהלך השנה הקרובה.

ממצא מדאיג הוא שארגונים המשתמשים ביותר מספקית פתרונות אחת חשופים כמעט פי שניים יותר לאירועי סייבר המונעים גישה לנתוני הארגון (39% מהארגונים משתמשים בשתי ספקיות או יותר, לעומת 20% המשתמשים רק בספקית פתרונות אחת). למרות זאת, השימוש בספקיות מרובות להגנת נתונים, נמצא במגמת עלייה: 80% מהארגונים בוחרים לפרוס פתרונות בתחום זה באמצעות שתי ספקיות או יותר, עלייה של 20% מאז 2016.

העלויות גדלות בהתאם

על פי המחקר, העלות הממוצעת של השבתת מערכות זינקה ב-54% משנת 2018 ל-2019. העלות הכוללת המשוערת ל-2109 עומדת על 810,018 דולרים – לעומת כ-526 אלף דולרים לשנת 2018. העלות הממוצעת של אובדן נתונים אף היא עלתה מ-995,613 דולרים ב-2018 ל-1,013,075 דולרים ב-2019. עלויות אלה קופצות משמעותית בארגונים המשתמשים בספקיות מרובות לעומת ספקית אחד – כמעט פי שתיים בעלויות השבתת מערכת ופי חמש בעלויות הקשורות באובדן נתונים.

הטכנולוגיות החדשניות אותם ארגונים מטמיעים הן: יישומי ענן (58% מהארגונים), בינה מלאכותית ולימוד מכונה (54%), יישומי תוכנה-כשירות (SaaS, 51%) תשתית תקשורת דור 5 וענן קצה (49%) וכן אינטרנט של הדברים ונקודות קצה (36%).

עם זאת, למרות הערך הפוטנציאלי של טכנולוגיות אלה, 71% מהבכירים מאמינים כי טכנולוגיות אלו מביאות עמן מורכבות רבה יותר בכל הקשור להגנת נתונים. 61% טוענים כי טכנולוגיות אלה אפילו מהוות סיכון להגנת המידע. בנוסף, יותר ממחצית מהמשתמשים בטכנולוגיות אלה מתקשים למצוא את פתרונות ההגנה המתאימים עבורן.

הדאגה סביב הגנת נתונים מתאימה עוד גוברת, כאשר אתגרים עסקיים עתידיים נלקחים בחשבון. כך, 81% מהנשאלים מאמינים כי פתרונות הגנת המידע הקיימים בארגוניהם כיום לא יוכלו לעמוד באתגרים אלה. ישנן כמה מגמות מדאיגות: התאוששות מהימנה ומוצלחת של נתונים לאחר מתקפות סייבר (69%); התאוששות מלאה של נתונים לאחר אובדן נתונים (64%); עמידה בתקנים וברגולציה (62%); עמידה ביעדי גיבוי ושחזור השירות (62%).

ליאור פוני, מנכ''ל דל טכנולוגיות ישראל. צילום: ניב קנטור

ליאור פוני, מנכ"ל דל טכנולוגיות ישראל. צילום: ניב קנטור

לדברי ליאור פוני, מנכ"ל דל טכנולוגיות ישראל, "נתונים הם המפתח לטרנספורמציה הדיגיטלית של כל ארגון. עם כניסתנו לעשור הנתונים הנוכחי, אסטרטגיית הגנת נתונים, גמישות, מודרניות ומהימנות – הן חיוניות בסיוע לעסקים להגדיל הכנסות ולייצר רווחים מהנתונים שלהם. זאת, לצד היכולת לענות לאתגר של השיבושים, אשר יקרים מדי לכל עסק".

"הממצאים מוכיחים כי הגנת נתונים צריכה להיות מרכזית מאוד באסטרטגיות העסקיות של כל ארגון", ציין פוני, "ככל שמידע הופך להיות מורכב יותר, ארגונים צריכים ליישם שיטות הגנת מידע זריזות יותר, גמישות יותר ובעיקר כאלה שיכולות לפעול בסביבות מרובות פלטפורמות ומרובות עננים".

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים