חוקרי מק'אפי מזהירים: קל לרמות את המנגנון האוטונומי של טסלה

החוקרים של חברת האבטחה השתמשו באיזולירבנד בכדי לשנות שלט ובו מגבלת מהירות, והצליחו לשטות במכונית בקלות ● היא האצה ועברה את המהירות הנדרשת, בגלל המניפולציה שבוצעה בכיתוב על התמרור

ה-Model S של טסלה. צילום: BigStock

כדי להפוך באמת לשליטות הכביש, המכוניות האוטונומיות יצטרכו להציג סטנדרטים גבוהים של אבטחה. ריבוי המערכות החכמות והקישוריות הרציפה לשרתים יכולים להוות כר פורה לפעילות עוינת. אחת הדוגמאות לכך היא לגרום למכונית לחשוב שהיא 'רואה' משהו אחר ממה שקורה בפועל בסביבה שלה.

אין ספק שהיצרניות בתחום מודעות לכך, אבל ניסוי פשוט שביצעו חוקרי אבטחת הסייבר במכונית של טסלה הוכיח שכנראה עדיין יש לפניהן עבודה לא מעטה.

מטה החברה בסנטה קלרה, קליפורניה. מק'אפי. צילום: BigStock

מטה החברה בסנטה קלרה, קליפורניה. מק'אפי. צילום: BigStock

החוקרים השתמשו בפיסות איזולירבנד, כדי להפוך שלט שמראה מגבלת מהירות של 35 מייל/לשעה לכזה המציג 85 מייל/לשעה (אם נתרגם זאת לקמ"ש, הנהוג לשם מדידת מהירות במחוזותינו, הרי שמדובר על שינוי מגבלה משמעותי מכ-56 קמ"ש לכ-137 קמ"ש). הם השתמשו לצורך הניסוי במערכת המצלמות של מובילאיי, המספקת תמיכה למערכות נהיגה חכמות על יד אספקת מידע חזותי על מה שקורה מסביב למכונית.

מדובר במערכת ששולבה במכוניות טסלה משנת 2016, Model X ו-Model S, והחוקרים הצליחו לגרום למכוניות לנסוע במהירות 50 מיילים/לשעה יותר מהמותר. אם תרצו, אפילו מדובר בחיקוי של טעות אנוש, ואנשי מק'אפי ציינו שניסיונות להכשיל באותה צורה דגמים מהשנים האחרונות של אותן מכוניות לא הצליחו – וטסלה הפסיקה להשתמש במערכות של מובילאיי כבר ב-2017.

המחקר הזה מצטרף למחקר דומה שביצע פרופסור דון סונג באוניברסיטת ברקלי. הוא הדביק איזולורבנד לשלט עצור, והמכונית שנבדקה חשבה שמדובר בשלט שמראה מהירות נסיעה של 45 מייל/לשעה, לא רק שלא עצרה – היא גם נסעה במהירות יחסית גבוהה עבור שטח עירוני.

"מערכות חכמות בנקודה מסוימת בעתיד יבצעו מטלות שכרגע מבוצעות בידי בני אדם. אם לא נהיה מודעים מאוד לגבי סוגי ההתקפות ומאוד זהירים לגבי אופן תכנון המערכות, התוצאה תהיה צי מתגלגל של מחשבים המחוברים זה לזה, שיהיו אחד משטחי ההתקפה המפתים ביותר שם בחוץ", אמר סטיב פוולוני העומד בראש קבוצת המחקר המתקדמת של מק'אפי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים