"אנו סורקים כל הזמן את השוק לרכישת סטארט-אפים ישראליים"

"רכשנו כבר ארבע חברות בישראל והמילה האחרונה בתחום טרם נאמרה", כך אמר שלומי אביב, מנכ''ל VMware ישראל, בראיון ראשון עם כניסתו לתפקיד

שלומי אביב, מנכ''ל VMware ישראל. צילום: ניב קנטור

"רכשנו כבר ארבע חברות בישראל והמילה האחרונה בתחום טרם נאמרה. אנשי סורקים כל הזמן את שוק הסטארט-אפים המקומי, בעולמות הגנת הסייבר ואבטחת מידע, ענן, ובינה מלאכותית. החיבור בין המו"פ שלנו בארץ ובין המכירות עושה טוב ללקוחות הארגוניים", כך אמר שלומי אביב, מנכ"ל VMware ישראל.

אביב מונה לתפקיד מנכ"ל הסניף הישראלי של ענקית הווירטואליזציה בחודש שעבר. הוא החליף בתפקיד את אלי שקד, שעבר לתפקיד מכירות בארה"ב. אביב, בן 43, שימש כמנהל מכירות אזורי בכיר בחברה, בארץ ובמזרח אירופה. הסניף המקומי של החברה מוביל את מכירות הענן ההיברידי של VMware והוא שני באזור לאחר הסניף הבריטי.

ב-2008 רכשה VMware את הסטארט-אפ הישראלי B-Hive, תמורת 50 מיליון דולרים. על בסיס הרכישה, הוקם מרכז המחקר ופיתוח שלה בישראל. את nLayers רכשה VMware מהחברה האם EMC ב-2010; את Digital Fuel ב-2011 תמורת 90 מיליון דולרים. ב-2012 נרכשה וואנובה, תמורת 95 מיליוני דולרים.

"לסניף הישראלי יש כמה כובעים", אמר אביב, "הוא מונה 150 עובדים, מחציתם במו"פ. יש גוף המכירות ותומך מכירות, שמנהל את הפעילות בישראל. אנחנו גם מנהלים מישראל כמה לקוחות גלובליים של החברה, דוגמת אמדוקס, טבע, נייס, ורינט ועוד. ארגונים במגזר הביטחוני הם לקוחות גדולים שלנו, ונשענים על התשתיות שלנו. אנחנו ספק מוביל של התשתית הווירטואלית במגזר הממשלתי, בעולמות אבטחת המידע ותקשורת. אזור הים התיכון של החברה מנוהל אף הוא מהארץ. לחיבור של המו"פ והמכירות שתי מטרות: להביא חדשנות ללקוחות הארגוניים, ולהיערך לעוד רכישות של החברה בארץ".

"הפעילות שלנו", ציין אביב, "נשענת על ארבעה עמודים: ניהול עולם מרובה עננים, מהפרטי, דרך ההיברידי ועד הציבורי. המנכ"ל, פט גלסינגר, אמר שחברה שתוביל בעולם מרובה עננים – תשלוט בשוק ה-IT בעשור הקרוב. עולם התוכן השני הוא אפליקציות Cloud Native, שנולדו בענן, או פותחו לטובת הענן. עם הרכישה האחרונה של פיבוטל, אנו בונים עולם של אפליקציות היברידיות: החזית שלהן היא מיקרו-שירותים כשהחלק האחורי הוא מחשוב מסורתי". העמוד השלישי, ציין, "הוא VMC on AWS. אנו נותנים ללקוח חוויה של ענן ציבורי בשירותי SaaS מ-AWS, על התשתית המוכרת והיציבה שלנו. את ההיצע הזה אנו נותנים גם על העננים של גוגל, מיקרוסופט, אורקל ויבמ. העמוד הרביעי הוא מחשוב הקצה וסביבת העבודה הדיגיטלית. אנו מאפשרים למנהלי התשתיות להנגיש את סביבת העבודה בדרך הטובה והיעילה ביותר, ולצרוך אותה מכל רכיב. בנוסף, אנו עובדים גם עם כל העננים המקומיים מבוססי VMware – של טלדור, בינת, אמת, מלם, טריפל סי, בזק בינלאומי ועוד".

תפישה של "ללכת עם ולהרגיש בלי"

"כך", הסביר, "אנו מאפשרים עבודה בסביבה מרובת עננים, עם תפישה של 'ללכת עם ולהרגיש בלי'. אנו מאפשרים למפתחים לפתח בדרך שלהם בקלות, ובמקביל מאפשרים לאנשי ה-IT לנהל את אותה תשתית כמו שהם עושים כיום. כך, הם יכולים לעבור מסביבת הרישוי המסורתי לענן, ומשם – לנוע בין העננים. כך ניתן ליצור אפליקציות היברידיות בצורה שקופה, כשהתשתית לא מהווה מכשול והצריכה פשוטה ויעילה".

"נושא התרומה לקהילה תופס אצלנו מקום חשוב", אמר אביב, "אנו עובדים בשיתוף פעולה עם מחלקת החינוך של עיריית הרצליה. אימצנו את בית הספר אורט לייבוביץ' בנתניה, ואנו מלווים את הפעילות של מגמת רובוטיקה בבית הספר. עובדי החברה מתנדבים בעמותת חיינו – הסניף הישראלי של ארגון Chai-Lifeline העולמי, הפועלת לסייע לילדים חולי סרטן ולבני משפחותיהם. אנו מלווים 580 משפחות שלהן ילדים חולי סרטן. בפסח נחלק מתנות: לכל משפחה, לרופאים ולצוות הטיפולי. במירוץ ירושלים אנו מלווים את הילדים: מהאימונים שלפני, ועד המירוץ עצמו. העובדים גם תורמים להם כספית".

"נמשיך לסרוק את השוק הישראלי למציאת חברות הזנק עימן נעבוד בשיתוף פעולה או שנרכוש אותן", סיכם אביב, "נמשיך לצמוח בשיעור דו-ספרתי באחוזים גם השנה, כי אנו נותנים לארגונים מענה לאתגר הטרנספורמציה הדיגיטלית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים