תוכן שיווקי
בעקבות אירוע שולחן עגול

מתודולוגיית המעבר לענן של ארגוני האנטרפרייז

26/01/2020 15:34
מימין: רן בלומפלד, מנהל הצלחת לקוח בקלאודזון; יפתח שיינבאום, מנהל החדשנות בחברה; רנית זקצר, סמנכ"לית הטכנולוגיות של מטריקס; ורן אדלר, סמנכ"ל שירותי ייעוץ ב-2BSecure. קרדיט: יח"צ

בכנס בו השיקה קלאודזון (CloudZone), חברת הענן של מטריקס, את מתודולוגיית הענן שלה עבור ארגוני אנטרפרייז, תחת השם Enterprise Launch Program, הציגו מומחי החברה במשרדי AWS בתל אביב את חמשת הנדבכים להם זקוק כל ארגון אנטרפרייז על מנת לעבור לענן:

Organization Onboarding – נדבך זה, המהווה בסיס לשאר הקטגוריות במתודולוגיה, בוחן כיצד הארגון נערך מבחינה ארגונית למעבר לענן. בשלב זה נבנית מפת הדרכים של מעבר הארגון לענן בדרך הנכונה והמתאימה ביותר. היערכות הארגון מתבצעת מארבע זוויות שונות: מפת דרכים לשירותי ה-IT והתאמתם לסביבת הענן, מפת דרכים להעברת אפליקציות לענן, CCoE (ר"ת Cloud Center of Excellence), שמבטיח התאמת ההיערכות הארגונית, ותכניות הכשרות ובניית יכולות של הארגון לעידן הענן. רנית זקצר, סמנכ"לית הטכנולוגיות של מטריקס, שהציגה נדבך זה ציינה את החשיבות של הפן הארגוני-תרבותי בהצלחת המעבר לענן.

Security and Privacy Onboarding – נדבך זה מתמודד עם מה שלעתים נחשב כחסם הכניסה לענן (על אף שלפעמים זו דווקא ההזדמנות), והוא נושא אבטחת המידע. גם נדבך זה עוסק בארבע זוויות שונות ומשלימות: מסמך מדיניות, שמגדיר ומכווין את הארגון בתהליך המעבר לענן, ציות לרגולציה בכל הנוגע לפרטיות ואבטחת מידע, ניהול סיכונים במעבר לענן והתאמת ארכיטקטורת אבטחת המידע של הארגון לתהליך המעבר לענן. רן אדלר, סמנכ"ל שירותי הייעוץ ב-2BSecure, ציין שכיום ישנן מגמות של הקלות והסרת חסמים רבים בתחום אבטחת המידע מבחינת רגולציות ותקנות שונות, אליהן כפופים גופים הפועלים בארץ ובחו"ל. תהליך הייעוץ כולל גם מעבר מדוקדק על הכלים השונים והבקרות השונות שעל הארגון להטמיע, וביצוע התאמה שלהם לסביבת הענן.

Infrastructure Launcher – מטרתו של נדבך זה היא לייצר סביבה תשתיתית כוללת, המאפשרת להעלות בקלות יתרה פרויקטים ומערכות לענן, תוך כפיפה של מדיניות וסטנדרטים ארגוניים. רן בן ישי, ראש מחלקת ארכיטקטורה בקלאודזון, הסביר שה-Launcher התשתיתי של החברה מרחיב ומשלים את ה- Landing zone של AWS.

Dev Launcher – הנדבך הרביעי בסדר הפעולות של מעבר ארגון אנטרפרייז לענן נשען על כל הנדבכים שצוינו עד כה. ה- Dev Launcher עוסק בשלושה נושאים עיקריים:

  • כיצד מפתחים אפליקציות ענן חדשות בצורה שמנצלת אותו באופן הטוב ביותר?
  • איך מבצעים הגירה של מערכות קיימות לענן?
  • וכיצד מנצלים את הענן ומייצרים סביבה משותפת שבה עובדים כל ספקי הפיתוח של הארגון, בין אם הם פנימיים או חיצוניים, באופן שמאפשר לארגון גמישות בהעסקת ספקים (Right Sourcing), תוך שמירה על המדיניות והסטנדרטים של הארגון?

יפתח שיינבאום, מנהל החדשנות בקלאודזון, הציג סולם מדורג של העברת יכולות פיתוח לענן והסביר כיצד התאמת יכולות הפיתוח בארגון לפרדיגמות החדשות של פיתוח בענן מאפשרת לפתח מהר יותר, בגמישות טובה יותר ובהתאמה מרבית, תוך יצירת שיתופי פעולה בין מערכות, שירותים, ספקים ועוד.

Financial Management – הנדבך האחרון במעבר של ארגון האנטרפרייז לענן הוא ההצדקה הכלכלית והעסקית שבפעולה והתפעול היום יומי שלה – שמביא את השגת היעדים העסקיים. נדבך זה לא עוסק בהחזר השקעה (ROI) במובן הצר, אלא בתהליך חדש, שנקרא VOI (ר"ת Value On Investment – ערך ההשקעה). בתהליך זה נבחנים, בנוסף להתייעלות כלכלית, ערכים עסקיים: מוניטין, זמן הגעה לשוק, מוכנות לשינויים, הזדמנות לחדשנות וכדומה.

רן בלומפלד, מנהל הצלחת לקוח בקלאודזון, הרחיב והסביר על הדיסציפלינה החדשה של תפעול פיננסי בענן (FinOps), אשר יישומה באופן שוטף ורציף מבטיח ניצול יעיל ואפקטיבי של יכולות מחשוב הענן, כאשר הוא מאפשר לבצע יותר פעולות בפחות כסף.

קלאודזון היא שותפה של AWS בישראל וכל נדבך בתכנית הזו מציע מתודולוגיה מסודרת שאותה ניתן להטמיע בכל ארגון על פי צרכיו. התכנית מודולרית ואין צורך ליישם את כולה בבת אחת, אלא לפי סדרי העדיפויות והמיקוד של הארגון.

זקצר אמרה כי "בשנה האחרונה הארגונים הגדולים התעוררו והם מחפשים תהליכי יישום של מעבר לענן. עבור היישומים החשובים הללו חשוב לבנות נכון את סביבת הענן. אנחנו מספקים לארגוני האנטרפרייז תמונת מראה על המתרחש בארגון שלהם, שמציגה את הסיבות מדוע יש צורך בענן, ומלווים אותם ליישום מלא של המעבר אליו. אנחנו מספקים את האפשרות לעצב את סביבת ותשתיות הענן, ולאחר בחינה של סביבת הלקוח מתאימים את הפתרון הטוב ביותר עבורו. ה-Enterprise Launch Program מאגד בתוכו Knowhow וניסיון נצבר מעשרות רבות של לקוחות אנטרפרייז, ומאפשר לארגון להגיע מהר להישגים וערכים עסקיים מבוססי ענן – מבלי לאבד שליטה, ותוך הורדת חסמים וגידור סיכונים".

אירועים קרובים