תוכן שיווקי
בעקבות כנס Smart Cities 2020

"המערכות שלנו – חלק בלתי נפרד מחיי היומיום של מיליוני ישראלים"

כך אמר ששי שילה, מנכ"ל אוטומציה החדשה - חברה שמפתחת מערכות מחשוב לכ-200 רשויות מקומיות במדינה

16/01/2020 15:58
ששי שילה, מנכ"ל אוטומציה החדשה. צילום: עידן סבח

תהפוכות רבות עברו על אוטומציה החדשה ("החברה לאוטומציה" בשמה הקודם) בשנים האחרונות. שוחחנו עם ששי שילה, מנכ"לה מזה כארבע שנים על החברה שמציגה היום יציבות ומנהלת עשרות פרויקטי ליבה מרכזיים בשנה, שמשפיעים על חייהם של מיליוני תושבים ברחבי הארץ.

לפני כארבע שנים התמנית למנכ"ל החברה, מה אתה יכול לספר על התהליך שעשיתם בתקופה זו?
"בשנים האחרונות ערכנו לא מעט שינויים שנועדו להתאים את החברה להתמודדות עם האתגרים שמציבה בפנינו המהפכה הדיגיטלית רחבת ההיקף במגזר המוניציפלי. שינויים אלה מחייבים אותנו להתפתח, להתקדם, להתמקצע ולהתייעל, וזאת כדי לשמר ולשפר את הכלים שאנחנו מציעים לרשויות המקומיות, במטרה להקל על עבודתם השוטפת של עובדיהן והתושבים. השקענו רבות בפתרונות ה-Software as a service שלנו, על מנת לאפשר לרשויות לעבוד בטכנולוגיות מתקדמות ולספק מערך מידע עשיר למקבלי ההחלטות בכלי BI מהטובים בתחום. הרחבנו את תחומי הפעילות שלנו באמצעות פיתוח של מוצרים ויכולות חדשות, וחתמנו על שיתופי פעולה עם חברות טכנולוגיה בתחומים שונים, שאת הכלים שלהן אנחנו משלבים בעולמות הדיגיטל שאנו מספקים".

לאחרונה אנחנו עדים להתרחבות המגמה של ערים חכמות, מה חלקכם במגמה זו?
"המערכות שלנו הינן חלק בלתי נפרד מחיי היומיום של מיליוני תושבים בכ-200 רשויות מקומיות בישראל. כאלה שמספקים את התשתית הטכנולוגית של מערכות המידע ברשויות, אנחנו שותפים למהפכה הטכנולוגית המבורכת, אותה חוות הרשויות במעבר למודל העיר החכמה. ניתן לומר שאנחנו אלה שמסייעים לרשויות הלכה למעשה ליישם את מדיניות העיר החכמה. המערכות שלנו מנגישות לתושבים את השירותים בצורה דיגיטלית, באופן שלא יצטרכו להגיע פיזית לעירייה, אלא יוכלו מכל מקום להגיש בקשות, לבצע פעולות ולקבל מידע. לדוגמה, בימים אלה המערכות שלנו משמשות לרישום דיגיטלי לגני הילדים ובתי הספר. כ-150,000 תלמידים נרשמים דרך פורטל הרישום הדיגיטלי מידי שנה. כל תהליך הרישום מתבצע באינטרנט וגם השיבוץ נעשה ברובו בצורה אוטומטית בכלים חדשניים שפיתחנו".

ספר על פרויקטים מעניינים שבצעתם בשנה האחרונה
"בשנה האחרונה ביצענו עשרות פרויקטים בתחומים רבים ומגוונים ללקוחות רבים, אציין כמה פרויקטים מעניינים: הקמת פורטל פניות דיגיטליות בעיריית הרצליה, שמחובר למערכת ה-CRM העירונית ומציע שירותים לתושבים; בפ"ת ביצענו פרויקט CRM, הכולל מודול גביה, מודול פניות ציבור; בנוסף יישום של תהליכים דיגיטליים ביישובים רבים, ביניהם בני ברק, גבעתיים, דימונה ונהריה ועוד; השלמנו פרויקט במסגרתו תהליך אישור התושבות הפך לדיגיטלי; ובנוסף, ביצענו פיתחנו ויישמנו מערכת ERP בעיריית חיפה  בתחום הארנונה וההכנסות; הקמנו ושדרגנו מעל 20 אתרי אינטרנט לרשויות כגון: חולון, ראשון לציון, ירוחם, צפת  ועוד; וכן שדרגנו את אתר החברה שלנו".

מה החזון שלך לשנים הבאות?
"החזון שלנו הולך יד ביד עם ההתפתחויות העולמיות בנושא העיר החכמה. בהתאם, סל השירותים שלנו ימשיך ויתרחב, כדי שיוכל לספק מענה שלם לכל תחומי החיים של התושב והרשות. נוכל להנגיש את כל השירותים והמידע לתושב בצורה דיגיטלית לסמארטפון האישי שלו, באופן שיעמיק את הקשר בינו לבין הרשות בכל מקום ובכל שעה. במקביל, נעמיק את החיבור שלנו עם האקוסיסטם המקומי באמצעות חיבור לחברות סטארט-אפ ויזמים שמפתחים טכנולוגיות בעולם הזה".

אירועים קרובים