רוצים רק מסנג'ר? פייסבוק מאלצת אתכם לפתוח חשבון ברשת החברתית

אחרי שבעבר משתמשים חדשים באפליקציית Messenger או Messenger Lite יכולים היו לבחור לעשות שימוש במספר הטלפון במקום חשבון, כעת הסירה ענקית הרשתות החברתיות בשקט את היכולת להירשם למסנג'ר ללא חשבון בפייסבוק

פייסבוק מסנג'ר. צילום: BigStock

הימים שבהם יכולתם להירשם לשירות המסנג'ר של פייסבוק מבלי להיות גם חברים ברשת החברתית הדומיננטית חלפו. אם יש לכם חברים ובני משפחה שמציעים לכם להתכתב או לנהל וידיאו צ'אט, או אולי אפילו לשחק מולכם דרך המסנג'ר – כעת תדרשו ליצור חשבון פייסבוק בכדי לעשות זאת דרך השירות של מארק צוקרברג.

השינוי יחול על משתמשים חדשים בלבד, משמע שמי שכבר רשם חשבון מסנג'ר ללא חשבון פייסבוק נלווה יכול להמשיך להשתמש בשירות ההודעות כרגיל, לפחות בינתיים.

דובר בפייסבוק אמר בהצהרה לתקשורת: "אם אתה חדש במסנג'ר, תשים לב שאתה צריך חשבון פייסבוק כדי לשוחח עם חברים ולקשור קשרים". הוא הסביר כי "גילינו שהרוב המכריע של האנשים המשתמשים במסנג'ר כבר נכנסים דרך פייסבוק ואנחנו רוצים לפשט את התהליך. אם אתה כבר משתמש במסנג'ר ללא חשבון פייסבוק – אין צורך לעשות דבר".

סירוב להיות חבר פייסבוק – בגלל קיימברידג' אנליטיקה וחששות לפרטיות

לפני שינוי המדיניות, משתמשים חדשים יכולים להירשם למסנג'ר באמצעות מספר הטלפון שלהם ולא להצטרף לקהילת משתמשי פייסבוק הענקית, שמונה יותר מ-2 מיליארד בני אדם מכל רחבי העולם כמעט, מלבד סין.

הסיבות לאי הרצון להצטרף לפלטפורמת הרשת החברתית יכולות להיות רבות: החל מחוסר רצון להישאב לתוכה ואל הפעילות הממכרת בה, המשך בחוסר רצון שהחברה תדע יותר מדי דברים עליכם כמשתמשים פעילים בשירות שלה, בגלל בביקורת או אף כאקט מחאתי כנגד התנהלות פייסבוק בנוגע לפרטיות המשתמשים, שהתבטאה ביתר שאת בפרשיית קיימברידג' אנליטיקה. יש גם מי שכועסים על פייסבוק וצוקרברג על מדיניות אי-ההסרה הגורפת של מודעות פוליטיות מהפלטפורמה גם אם הללו מכילות מידע שקרי שזוהה בוודאות. מדיניות זו זכתה לזעם ציבורי נרחב.

היכולת לרשום חשבון Messenger או Messenger Lite ללא חשבון פייסבוק נלווה הוצגה לראשונה בשנת 2015. שינוי המדיניות עשוי להיות צעד ראשון לאיחוד שירותי ההודעות השונים שבבעלות פייסבוק – ווטסאפ, הצ'אט של אינסטגרם והמסנג'ר, שעליו דווח לפני כשנה .

מנכ"ל החברה צוקרברג פרסם במרץ פוסט ובו כתב בהתייחס לדברים כי "אנשים צריכים להיות מסוגלים להשתמש באחד מהיישומים שלנו בכדי להגיע לחברים שלהם, והם צריכים להיות מסוגלים לתקשר ברשתות בקלות ובבטחה. אנו מתכננים להתחיל בכך שיתאפשר לכם לשלוח הודעות לאנשי הקשר שלכם באמצעות אחד מהשירותים שלנו. ואז להרחיב את יכולת ההפעלה ההדדית הזו גם ל-SMS".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים