תוכן שיווקי

"המידע הגנומי מצטבר בקצב אסטרונומי; רק הענן יכול לתת מענה לאחסונו וניתוחו"

12/12/2019 17:33
ד"ר אריה מאיר, מנהל פתרונות Healthcare בגוגל קלאוד. צילום: יח"צ

"אחד האתגרים העיקריים ליישום חדשנות טכנולוגית במגזר הבריאות הוא שיש המון מידע בלתי מובנה והרבה מאגרי מידע שונים שלא ניתן להפיק מהם מסקנות מחקריות או קליניות", אמר ד"ר אריה מאיר, מנהל פתרונות Healthcare בגוגל קלאוד (Google Cloud). "אנחנו יודעים שברגע שכל הדטה יהיה מאורגן ומובנה, אפשר יהיה להריץ עליו מודלים ובינה מלאכותית שהענן מאפשר כבר כיום. לפיכך, הפוקוס שלנו, בגוגל קלאוד, הוא לאפשר לאקו-סיסטם של חברות סטארט-אפ, מוסדות מחקר, ספקי שירותי בריאות ואנשי מערכות מידע לעבוד עם נתונים שמדברים האחד עם השני, ואז לספק להם את יכולות הניתוח המתקדמות ביותר. השלב הבא הוא לאפשר לכל האקו-סיסטם לשתף פעולה בצורה יותר קלה, מהירה ומאובטחת, ותוך עמידה ברגולציה ובתקנות ההגנה על הפרטיות".

ד"ר מאיר דיבר בכנס מקצועי למגזר שירותי הבריאות שגוגל קלאוד ערכה באחרונה בתל אביב, בהפקת אנשים ומחשבים ובהשתתפות יותר מ-100 מנמ"רים ובכירים אחרים ממגזר זה, ביניהם נציגים ממשרד הבריאות, סטארט-אפים, מוסדות מחקר וחברות שירותי הבריאות הגדולות בישראל. גוגל קלאוד יזמה את האירוע כחלק מהמיקוד שלה בהגברת האימוץ של טכנולוגיות בינה מלאכותית וביג דטה, למען קידום המחקר הרפואי ושיפור שירותי הבריאות בישראל.

באירוע השתתפו אנשי גוגל קלאוד מישראל ומחו"ל, ביניהם: פיליפ מאורר, מנהל הנדסת לקוח (Customer Engineering); דניאל לוית, מנהל עסקי במגזר הבריאות; ולאוניד ינקולין, Strategic Cloud Engineer. עוד נטלו בו חלק: בועז מעוז, מנהל פעילות גוגל קלאוד בישראל; עו"ד לימור שמרלינג-מגזניק, מנהלת המכון הישראלי למדיניות טכנולוגיה; שחר קרני מהסטארט-אפ הישראלי סקופיו לאבס; ואלית בן בסט נוריאל, מנהלת השיווק של גוגל קלאוד באזור ישראל ומרכז-מזרח אירופה.

"דמוקרטיזציה של הבינה המלאכותית"

לדברי מאורר, "המידע בשירותי הענן שלנו מוצפן כברירת מחדל והבעלים היחיד של הדטה הוא המטופל עצמו. גוגל לעולם לא מעבירה או מוכרת נתונים של מטופלים לכל גורם או צד שלישי שהוא. בהקשר זה ראוי לציין שחברת המחקר פורסטר הכתירה את גוגל כספקית מובילה בתחום של Public Cloud Platform Native Security, וכן כספקית מובילה של פורטפוליו לאבטחת מידע".

מאורר הוסיף כי "כמות המידע הגנומי בעולם מצטברת בקצב אסטרונומי, הגבוה מחוק מור פי 1.5 ואולי אף פי שניים. אין ספק שרק הענן יכול לתת מענה לדרישות המחשוב הכרוכות באחסון וניתוח כל המידע הזה".

לוית ציין ש-"אחד הדברים שאנו רוצים לקדם הוא דמוקרטיזציה של הבינה המלאכותית, כלומר – להפוך את השימוש בה לנגיש. זה כולל פתרונות שפיתחנו באופן ספציפי למגזר הבריאות, כמו Medical Speech to Text, שהוא API שמתמחה בתמלול של שיחות בז'רגון רפואי והפיכתן לטקסט, Pipelines API, שחיוני לכל מי שעוסק בגנומיקה, Healthcare API ועוד דוגמאות רבות. הקונספט של למידת מכונה אוטומטית מאפשר לאמן את ה-APIs בלי לכתוב קוד בכלל, ובאופן זה להנגיש את השימוש בהם לכמה שיותר יישומי מחקר ורפואה. כמו כן, גוגל הודיעה באחרונה על רכישת פיטביט, בין היתר מאחר שהיא מאוד מאמינה בחיבור בין מערכות וכלים שיעזרו לתת תמונה מלאה אודות המטופל, וכך לשפר את רמת השירות הרפואי ואת איכות החיים והבריאות שלו".

אירועים קרובים