Genius נגד גוגל: גונבת מילות שירים – דורש 50 מיליון דולר פיצוי

אתר מילות השירים המוביל Genius.com מאשים את ענקית החיפוש בגניבת התוכן שלו ופרסומו בתוצאות במנוע שלה, והגיש תביעה לפיצוי בעניין

של מי תהיה המילה האחרונה? אתר Genius.com. צילום: BigStock

ביוני האחרון פורסם דיווח בוול סטריט ג'ורנל ובו עדויות לגיבוי ההאשמות שהטיחה קבוצת המדיה ג'יניוס בחברת גוגל, בדבר גניבת מילים של שירים מאתרה, Genius.com, ופרסומן אצלה בתוצאות מנוע החיפוש. גוגל הכחישה את האשמות שהעתיקה ביודעין את מילות השירים, ואמרה שהיא חוקרת את הבעיה. אלא שכעת הודיעה הקבוצה כי החברה ממשיכה לנהוג באותה דרך ולהעתיק ביודעין את הטקסטים, וכי החליטה לתבוע אותה על המעל. 

ג'ניוס דורשת מהענקית ממאונטיין וויו 50 מיליון דולר כפיצוי. בנוסף לנזקים כספיים, החברה רוצה לקבל גם צו מניעה קבוע האוסר על העתקת מילים מאתרה.

לפי The Verge, גוגל מציגה מילות שירים המסופקות על ידי שותפים שלה, בתגובה לשאילתות חיפוש מסוימות. לפי טענת קבוצת ג'יניוס מהקיץ, במקרים מסוימים המילים הללו הועתקו מהאתר שלה, דבר שהצליחה לעקוב אחריו באמצעות תכנית סימון מים חכמה. החברה והאתר שלה תובעים כעת בגין גניבת המילים, לכאורה, ומאשימים את גוגל ושותפתה לתחום תמלילי השירים, LyricFind, בהפרת תנאי השירות שלה.

חיפשתם מילות שירים באינטרנט - למי הן שייכות? אילוסטרציה: BigStock

חיפשתם מילות שירים באינטרנט – למי הן שייכות? אילוסטרציה: BigStock

"תפסנו אותם על חם"

"תפסנו אותם על חם", טענה ג'יניוס, שלדבריה הגניבה המסוימת מתרחשת כבר מ-2016 לערך. לפי הדיווחים, במסגרת תכנית סימן מים שהפעיל אתר השירים נעשה שימוש במרכאות מתולתלות וישרות לסירוגין במילות השירים, וכך נתפסה גוגל בגניבה.

יצוין כי כאשר עלו לראשונה בפומבי ההאשמות, ביוני, גוגל אמרה שהיא אינה סורקת אתרים למילים אלא מקבלת הרשאה רשמית להעלות אותן אצלה. היא הבטיחה לספק קרדיט ו"לחקור את הנושא כדי לוודא ששותף הרישוי שלנו פועל לפי שיטות העבודה המומלצות בתעשייה". אבל ג'יניוס טוענת כעת כי יש "יותר מ-1,000 דוגמאות למילים המכילות את סימן המים" במידע של גוגל. וכי 828 מהדוגמאות הללו, עדיין היו בנמצא השבוע.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים