AWS הציגה דור 2 של מעבד שפותח בישראל

המעבד לשרתים, מבוסס ארכיטקטורת ARM, פותח על ידי אנפורנה לאבס הישראלית, נרכשה על ידי אמזון ב-2015 והפכה למרכז הפיתוח שלה בארץ

אנדי ג'סי, מנכ''ל אמזון.

AWS השיקה דור 2 של מעבד לשרתים, מבוסס ארכיטקטורת ARM, שפותח על ידי אנפורנה לאבס הישראלית. אנפורנה נרכשה על ידי אמזון ב-2015 בכ-350-370 מיליון דולרים, והפכה למרכז הפיתוח של אמזון בארץ.

אנפורנה לאבס

אנפורנה לאבס

את ההשקה ערך אנדי ג'סי, מנכ"ל AWS, אתמול (ג') בכנס השנתי שעורכת ענקית הענן. הכנס, AWS re:Invent 2019, בהשתתפות יותר מ-65 אלף איש ואשה, לקוחות ושותפים עסקיים, מתקיים השבוע בלאס וגאס.

אנפורנה מפתחת מיקרו־מעבדים, המאפשרים תעבורת נתונים מהירה בהספק נמוך לשרתי מחשוב ואחסון לארגונים. לאחר רכישתה, אנפורנה מהווה את חטיבת פיתוח השבבים של אמזון.

"החלטנו שאם אנו רוצים לשפר את יחס הביצועים/עלויות עלינו לפתח את השבבים בעצמנו", אמר ג'סי. הוא אמר כי השבב החדש, Graviton2, יוטמע במעבדים הבאים של החברה, כולל M6G שכבר הגיע לשוק, וכן R6G ו-C6G שיושקו ב-2020. מדובר במעבדי 64 ביט המבוססים על טכנולוגיית Neoverse של ARM, מיוצרים בליתוגרפיה של 7 ננו-מטר, ויכולים להציע עד 64 ליבות וירטואליות ותעבורה בקצב של עד 25 ביט לשנייה, ובזמן אחזור נמוך במיוחד. לפי AWS, ביצועי הליבות הם פי שבע טובים יותר לעומת הדור הראשון, ועד פי שתיים לכל מעבד וירטואלי, והם מפחיתים את עלויות התפעול בדטה סנטר ב-40%.

"הצעד הראשון בטרנספורמציה הדיגיטלית אינו טכנולוגי – אלא מנהיגותי" 

"על מנת להצליח במהפכה הטכנולוגית שארגונים עוברים או צריכים לעבור", אמר ג'סי, "לא נדרשת טכנולוגיה – אלא מנהיגות ויכולת הובלה. המנכ"ל צריך לקבוע יעדים אגרסיביים, להנחית אותם מלמעלה למטה, לדאוג להכשרת צוותים, ולא לתת למי שמנסה לעצור את המהפכה – לעשות זאת. הצעד הראשון בטרנספורמציה הדיגיטלית אינו טכנולוגי – אלא מנהיגותי".

"תנו למפתחים את כל היכולות להגר ולעבוד בענן", אמר ג'סי, "יש לנו 175 שירותים, חברות רבות מעתיקות מאיתנו את ההיצע שלנו, בעולמות בסיסי הנתונים, בינה מלאכותית, קונטיינרים ועוד, אבל אנו מצליחים להשיג אותן ולהיות נבדלים". הוא ציטט נתונים של גרטנר, לפיהם החברה בראשותו מובילה את ריבוע הקסם, הרבה לפני מיקרוסופט, ובמרחק רב מגוגל, שנמצאת בקצה הריבוע. מחקר נוסף, ציין, הצביע שאמזון ווב סרביסז אוחזת בנתח שוק בענן הציבורי של 47.8%, ולאחריה – מיקרוסופט (15%), עליבאבא (7.7%), גוגל (4%), יבמ (1.8%) והשאר – 23.2%.

"יש לנו את מערך המחשוב בענן עם הכי הרבה יכולות", שיבח ג'סי את חברתו, "עם הכי הרבה In Memory לסאפ, GPU לטובת בינה מלאכותית, עלויות פתוחות ב-75% מהמתחרים, ביצועים טובים יותר ונעילה של השרתים לטובת אבטחת מידע משופרת". הוא הוסיף כי "התחלנו לעבוד עם קונטיינרים כבר ב-2014, והם משולבים עם מערכות אחרות שלנו".

ג'סי העלה לבמה את דיוויד סולומון, מנכ"ל ונשיא בנק ההשקעות גולדמן זקס, שבשעות הפנאי מופיע כ-די ג'יי סול. "העולם משתנה, ועלינו לנצל את הטכנולוגיה לטובת שיפור המגזר הפיננסי", אמר סולומון, "המגזר הזה אמור להיות פשוט, אך במציאות הוא מורכב וזה לא צריך להיות כך. אנו חברה בת 150 שנים, אך עלינו לשמור על חדשנות מתמדת. את החדשנות מנפקים 9,000 מעובדי הבנק, שהם מהנדסים. הענן של AWS מאפשר לנו לעשות עבודה פשוטה, לשלב טכנולוגיה ופיננסי, ולעשות זאת באופן מאובטח". הוא סיים באומרו כי "היו לנו בעבר מערכות לגאסי רבות, ותהליכים ידניים. לא עוד. בשנה הבאה נשיק פלטפורמה בנקאות דיגיטלית על גבי AWS. היא תספק לנו יכולות שקיפות ומעקב אחר תעבורת העסקאות. כך נחסל את המורכבות – עם חדשנות".

גם השנה ג'סי לא חסך בבדיחות וביקורת על המתחרים. לדבריו, "חברה העבירה את מערך המחשוב שלה לענן שלנו. במשך חודשים הם לא הצליחו לשאוב נתונים מהמיינפריים של יבמ, כי לא מצאו את הרשאות הגישה אליו. לבסוף מצאו את ג'ינג'ר, עובדת שנמצאת בגימלאות כבר יותר מעשור. ואם לא היו מוצאים אותה?. אנו פוגשים יותר ויותר לקוחות שלא אוהבים את המיינפריים של יבמ. לקוחות רוצים לעזוב את בסיס הנתונים של אורקל, כי הוא קנייני והרישוי שלו יקר. ארגונים רוצים בסיסי נתונים מגוונים, רלציוניים, כמו אורקל וגם לא רלציוניים".

לדבריו, "לנו יש שורה של בסיסי נתונים, מכל הסוגים, המותאמים לטובת ביצוע משימות שונות – למסמכים, לספר רשומות (לדג'ר) בנקאי, למשימות זמניות, לעיבוד גרפי, לאחסון In Memory ועוד. אנו גם מבחינים בארגונים שעוזבים את בסיס הנתונים של מיקרוסופט, נמאס להם והם עוברים למערכות פתוחות. אורורה, בסיס הנתונים שלנו, הוא השירות הכי צומח בחברה. גם מערכת ההפעלה חלונות אינה להיט כבעבר, 57% מהחלונות בענן רצות על AWS".

"על מנת להצליח במימוש הטרנספורמציה הדיגיטלית", סיכם ג'סי, "נדרשת יכולת לטיפול בהיקף נתונים הולך וגדל, והענן שלנו הוא המתאים ביותר לכך. לימוד מכונה הוא הדרך לתת ערך לנתונים. כיום, 97% מהוצאות המחשוב בארגונים מוקצה לטובת מערכות ברישוי מסורתי, כך שיש לאן להתקדם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים