מאגר של עשרות מיליוני מסרונים עסקיים התגלה חשוף ברשת

המאגר החשוף של חברת טרו-דיאלוג, נשמר באינטרנט ללא כל הגנה והתגלה על ידי צוות מחקר של vpnMentor הישראלית, בראשות נועם רותם וראן לוקאר ● המאגר כולל בין השאר שמות ומספרי טלפון של לקוחות, ואף מידע רגיש יותר

טרו-דיאלוג

התגלה מאגר נתונים חשוף של חברת טרו-דיאלוג, ספקית מסרונים עסקיים, המכיל עשרות מיליוני מסרונים טקסטואליים שרובם נשלחו על ידי חברות מסחריות ללקוחות פוטנציאליים.

שירות המסרונים שמעניקה טרו-דיאלוג, בעיקר לחברות ולמוסדות חינוך כמו מכללות ואוניברסיטאות, מאפשר לשלוח כמויות גדולות עד ענקיות של מסרונים ללקוחות ולסטודנטים, קיימים ופוטנציאליים. מדובר בהודעות שמאפשרות לענות, וכך ליצור דיאלוג מול החברה השולחת – וזה אחד מהמוטיבציות לרכישת השירות ממנה, כפי שהציגה טרו-דיאלוג.

מידע על פניות לקבלת עזרה פיננסית

את המאגר החשוף, שנשמר באינטרנט ללא כל הגנה ואפילו לא פשוטה כסיסמה, גילה צוות מחקר של vpnMentor הישראלית, בראשות נועם רותם וראן לוקאר. הפרטים שמצאו כוללים שמות של לקוחות עם מספרי טלפון, וכן התכנים של ההודעות המקושרים אליהם מצד אחד, ומצד שני מידע על פניות לקבלת עזרה פיננסית, מלגות וכדומה בהיבט של מוסדות החינוך, ובהיבט של החברות המסחריות קודים להנחה, הודעות לגבי זמינות של עבודות ועוד.

אבל בין לבין נמצאו גם הודעות עם מידע רגיש יותר, כמו קודים לאבטחת חשבונות משתמש. קודים אלו, כמובן, אפשרו למי שהוריד את מאגר הנתונים הזה להיכנס לחשבונות המסוימים הללו, כולל חשבונות גוגל ופייסבוק.

טרו-דיאלוג לא אישרה את החשיפה, ולא הגיבה לממצאים, אך מאגר הנתונים בינתיים הורד מהרשת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים