תוכן שיווקי

קבוצת נופקו משיקה שירותי פיתוח-עסקי לחברות

השירותים מיועדים לאפשר לחברות המתכננות פעילות מתחומים שונים במדינות מרכז ומזרח אירופה, טורקיה, ויוון, למזער סיכונים והשקעות בפתיחת שווקים חדשים אלה, כאשר עלות השירות מבוססת-הצלחה

24/11/2019 12:02
שלומי קוארטלר, מייסד קבוצת נופקו. צילום: יח"צ

קבוצת נופקו הודיעה על תחילת פעילותה ב-25 מדינות – במרכז, מערב, ומזרח אירופה, ובמספר מדינות באגן הים התיכון והנסיכויות.

הקבוצה, שהוקמה ביוזמתו ותחת ניהולו של שלומי קוארטלר, לשעבר מנכ"ל דל ישראל במשך 10 שנים, וסמנכ"ל השיווק לשעבר בחברת דל ישראל, ניר זמיר, מאגדת בתוכה 12 מנהלים בכירים שכיהנו גם הם כמנכ"לי Dell-EMC במדינות שונות, ו-5 מנהלי מכירות בכירים במדינות הרלוונטיות.

לדברי החברה, "זהו מודל ייחודי ואף תקדימי מבחינת איכות ורמת המנהלים הבכירים המובילים בקבוצה, כאשר כל אחד מהם אחראי על מתן השירות במדינה, או באזור ההתמחות שלהם. עבור לקוחות הקבוצה גלום במאפיין זה ערך רב, כמובן, מאחר ומעטים הארגונים שהיו יכולים להציב מנהלים בקליבר גבוה כזה לצורך פתיחת שווקים חדשים במדינות אלה".

ניר זמיר, מנהל שיווק ראשי, קבוצת נופקו. צילום: פלי הנמר

ניר זמיר, מנהל שיווק ראשי, קבוצת נופקו. צילום: פלי הנמר

האתגר לארגונים עסקיים: השקת פעילות מסחרית בשווקים מרוחקים

כדי להשיק פעילות מסחרית בשווקים בחו"ל על ארגונים המכוונים לכך להציב משאבים כספיים ואנושיים ניכרים, ולהפנות למשימה זו מיקוד משימתי משמעותי במשך זמן ארוך. בנוסף, שווקים שונים – ובמיוחד אלה הקיימים במדינות בהן החברה פועלת – מאופיינים בתרבות עסקית ייחודית למקום. בהיעדר היכרות פנים-ארגונית עם מאפיינים אלה, ועם השחקנים המובילים בוורטיקאלים העסקיים הרלוונטיים, עלולים מאמצי החדירה לשווקים אלה להסתיים בכישלון, או להיות כרוכים בתהליך ארוך-טווח, יקר וכואב.

בכל מדינה קיימים גם חסמים רגולטיביים שונים המתייחסים לסגמנט העסקי הרלוונטי לארגון הנכנס – שהיכרות פרטנית לגביהם ועם הגופים המנטרים אותם חשובה להצלחת הארגון לבסס דריסת רגל מסחרית בשוק המטרה באותה מדינה.

כעת, לדברי NopeCo (ר"ת Network Of Professional Enablers), "כדי למזער סיכונים הקשורים לתהליכי חדירה לשוק במדינות אלה, כמו גם כדי להאיץ את לו"ז אתחול העסקים ויצירת הכנסות לארגון – מאפשרת קבוצת נופקו לארגונים אלה גישה לשותפים אסטרטגיים (רשתות הפצה, חברות הטמעה מקומיות, לקוחות, יצרנים וכדומה), שעימם יש למנהלי האזורים שלנו קשר הדוק ומתמשך של שנים רבות. היכרויות ויחסי אמון אלה עומדים לרשות לקוחות נופקו בכל אותם 25 שווקים".

סל המוצרים והשירותים של קבוצת נופקו מבוסס-הצלחה, כלומר שלקוחות החברה משלמים על חתימת הסכם שת"פ עסקי עם אותם שותפים שהחברה תציג בפניהם על פי מדדים שיאופיינו מראש על ידי הלקוח, ועל בסיס אחוז מוסכם מהרווחים החדשים שיתאפשרו בזכות שת"פ כזה בין הצדדים.

קבוצת נופקו כבר מספקת את שירותיה למספר חברות, מהארץ ומאירופה, במספר שווקי יעד.

קוארטלר, מנכ"ל ומייסד החברה, אמר: "במשך השנים, גם כמנכ"ל דל וגם בתפקידים אחרים, התבקשתי פעמים רבות לסייע לארגונים עסקיים מישראל להשיק פריצות דרך עסקיות במדינות שונות בדגש על אירופה. שמחתי לסייע לחברות אלה בזכות קשרים והיכרויות עם שותפים רלוונטיים בשווקי היעד שלהן. קבוצת נופקו לוקחת את היכולת הזאת לגבהים חדשים, בזכות הפרופיל העסקי הכולל שלנו, המושתת על מנהלים בכירים בשווקים מגוונים, רשתות קשרי העסקים המסועפים שהם מביאים לשולחן, והימצאותם בלב העשייה המסחרית של 25 מדינות".

"אנו גאים לקחת חלק בהפצה של טכנולוגיות, מוצרים, פתרונות ושירותים שמקורם בישראל אל כל מדינות היעד בהן מוצבים אנשינו, ולסייע לחברות ישראליות אלה – גדולות כקטנות – בהגשמת המתווים העסקיים שלהן", הוסיף מר קוארטלר.

דרגוש מאטסקו, מנהל אזורי בולגריה, רומניה, קוסובו, סרביה, מקדוניה, (ומנהל פיתוח עסקי אזורי של דל לשעבר) הוסיף: "היתרון היחסי המשמעותי ביותר עבור לקוחותינו, שגלום בקבוצת נופקו, הוא בניסיון העצום שיש לחבריה במימוש אסטרטגיות Go-to-market שונות ומגוונות. בנוסף, השווקים בהם קיים לנו יתרון זה מאופיינים בקצב צמיחה מהיר במיוחד בשלל תעשיות וסגמנטים – מה שהופך אותם למרחב עסקי עם סיכויי הצלחה גבוהים עבור חברות שמחפשות אפיקי צמיחה במרכז ומזרח אירופה במיוחד".

וויצ'ק גלואניה, מנהל אזורי פולין, לשעבר מנכ"ל Dell-EMC במדינה, אמר: "השווקים בפולין, ובמיוחד כאלה המושתתים על פתרונות מבוססי-טכנולוגיה, נמצאים בעת הזאת בצמיחה יציבה – והדבר מהווה מרחב פעולה דינאמי והזדמנויות פריצה מגוונות לחברות ישראליות רבות".

אירועים קרובים