תוכן שיווקי
בעקבות אירוע Qlik Day 2019

"ניצול נכון של Big Data חשוב גם לעסקים קטנים"

24/10/2019 14:27
סיון רוקח, מנהלת השיווק של קליק ישראל. צילום: ליאת מנדל

"ניצול נכון של Big Data חשוב גם לעסקים קטנים, ולא רק לחברות גדולות", כך אמרה סיון רוקח, מנהלת השיווק של קליק ישראל (Qlik Israel). רוקח שוחחה עם אנשים ומחשבים בעקבות כנס הלקוחות השנתי והמוצלח של החברה, Qlik Day 2019, שנערך באחרונה בסינמה סיטי גלילות.

מיהו קהל היעד של קליק בישראל, מהו הפרופיל שלו וכיצד מגיעים אליו?
"קהלי היעד של קליק הם מנהלי ומפתחי BI, מנהלים טכנולוגיים, אנליסטים, מנהלים ומקבלי החלטות מההנהלה הבכירה (C-Level), מנמ"רים, מנהלי פיתוח, מנהלי מוצר, מנהלי שיווק, אנשי כספים, מנהלי משאבי אנוש ועוד. בעצם, קהל היעד שלנו הוא כל מי שזקוק לעבודה עם דטה ולניתוח הנתונים, במטרה להגיע לתובנות עסקיות מבוססות בצורה קלה ופשוטה. הדרך להגיע אליו היא באמצעות פרסום ממוקד ופילוח מדויק".

מהו האתגר השיווקי הגדול ביותר בשוק שלכם?
"להוכיח לחברות וארגונים עד כמה חשוב לנצל באופן מיטבי את המידע הקיים בארגון ומחוצה לו, ועד כמה שימוש חכם ויעיל בו מעניק ערך עסקי אמיתי לחברה ובכך נותן לה יתרון תחרותי משמעותי על פני מתחרותיה. בנוסף, יש צורך בחינוך שוק בנושא מהות ה-Big Data ושכנוע עסקים קטנים שגם להם אפשרי ואף משתלם להשתמש במידע בחוכמה, וכי תחום זה לא שמור לחברות גדולות בלבד".

האם המטרה היא להגיע לקהלים חדשים? אם כן, מי הם?
"בהחלט. יש לקליק ישראל כ-1,400 לקוחות והחברה היא מובילת שוק, עם נתח של 35%. יחד עם זאת, המטרה היא להגיע לקהלים חדשים – לחברות מכל גודל במגזרים שונים, בהם ביטוח ופיננסים, היי-טק, קמעונות, רכב, רפואה ועוד. חברות שזקוקות למערכת BI שתאפשר להן להגיע להחלטות מושכלות יותר. גם חברות קטנות ובינוניות זקוקות לפתרון שיאפשר להן לראות את כלל הנתונים על גבי פלטפורמה אחת, בצורה ויזואלית פשוטה, ולהסיק מסקנות שישפרו את התוצאות העסקיות.

קליק ישראל מציעה את הפלטפורמה גם כפתרון OEM עבור סטארט-אפים ובתי תוכנה, שמטמיעים את הפלטפורמה בתוך המוצר הסופי שלהם. בכך הם מייצרים לעצמם בידול אל מול המתחרים, משפרים את יכולות המוצר ומוכרים אותו ללקוחות הקצה, כשפלטפורמת ה-BI של קליק מוטמעת בתוכם".

איך היית מגדירה את הצלחת קליק בישראל?
"ההצלחה של קליק נובעת בעיני משלושה גורמים עיקריים.: קצב מהיר, עם יכולת תגובה מהירה לשוק, למצבים משתנים והתאמה אליהם; מקצועיות, ידע ומסירות גבוהים ביותר; והגורם השלישי, והלא פחות חשוב, הוא יכולת עבודת צוות ושיתוף פעולה בין כל הגורמים".

מה חשיבות כנס דוגמת Qlik Day לשימור לקוחות, ליצירת קשרים עם לקוחות חדשים ועוד?
"כנס דוגמת Qlik Day משמעותי לחברה, ללקוחותיה ולשותפיה. מטרת הכנס בראש ובראשונה היא לחזק את הקשרים והידע בקרב לקוחות החברה, ועל הדרך לפנק ולהוקיר את שיתוף הפעולה ארוך השנים עם הלקוחות הנאמנים.

כנס מסוג זה מלווה בהשקעה רבה של החברה, בהבאת המקצוענים הגדולים ביותר בעולם ה-BI, בחשיפה ובהצגת האתגרים שכל אחד יכול להתמודד איתם, ואיך קליק ישראל מסייעת לארגונים להוביל בתחומם באמצעות מערכת ה-BI שלה. החברה מציגה בפני הלקוחות החדשים את החיים לפני ואחרי עבודה עם הפלטפורמה, וכיצד חברות משפרות את התוצאות העסקיות שלהן בזכות הכלים הללו. זוהי הזדמנות נהדרת להדק קשרים עם השותפים העסקיים של החברה, להפגין עוצמה ומובילות ולהראות ללקוחות החדשים איך ועד כמה ניתן להתפתח עם הטכנולוגיה הנכונה".

מהן הפעילויות השיווקיות המרכזיות שביצעתם השנה?
"קליק ישראל ביצעה השנה מגוון פעילויות שיווקיות, כשהמרכזיות שבהן אלה הקמת אתר אינטרנט חדש, שבימים אלה עומד לעלות לאוויר, ומיתוג חדש תחת שם המותג Qlik Israel, היות שהחברה פיתחה מוצר משודרג ומתקדם יותר ה-Qlik Sense, כך שהיא איננה עוד חברה של מוצר אחד בלבד, אלא בעלת ארסנל מוצרים בתחומי הדטה וה-BI. בנוסף, התקיים כנס Qlik Analytics Tour ב-35 מדינות, כולל בישראל, עם יותר מ-150 לקוחות חדשים, נעשתה פנייה לקהלי יעד חדשים שלא פנינו אליהם עד היום, כגון סמנכ"לי כספים ואנשי משאבי אנוש, וכמובן – ארגנו את כנס הלקוחות השנתי, Qlik Day 2019, שאליו הגיעו כ-600 משתתפים, בהשתתפות סמנכ"ל בכיר (מספר 2) בקליק העולמית, עם מופע פריצה של להקת מיומנה ובסיום הקרנת סרט פרטית עם פופקורן ושתייה".

אירועים קרובים