סנאפ: ירידה במנייה – למרות תוצאות טובות

המשקיעים לא מרוצים מתחזית ההכנסות שפרסמה החברה לרבעון הרביעי, והביאו לירית המנייה לאחר סגירת שערי וול-סטריט אמש (ג') ב-5% ● ברבעון השלישי, ההכנסות של החברה נסקו ב-50%, מספר המשתמשים היומיים עלה וההפסד הנקי צנח

סנאפצ'ט לא רצתה להירכש על ידי פייסבוק - וזו הביסה אותה עם אינסטגרם. צילום: BigStock

סנאפ, שמפעילה את אפליקציית סנאפצ'ט, הציגה בדו"חות הכספיים שלה, שפרסמה אמש (ג'), עלייה בהכנסות וירידה ניכרת בהפסד הנקי. למרות זאת, המשקיעים הביאו לירידת המנייה של החברה במסחר שלאחר סגירת שערי וול-סטריט (מעבר לדלפק) ב-5%.

המשקיעים לא מוטרדים מהתוצאות של הרבעון השלישי, אלא מהתחזית החיוורת שסנאפ פרסמה לרבעון האחרון של השנה. החברה צופה שההכנסות שלה בשלושת החודשים האחרונים של 2019 יגיעו לסכום שבין 540 ל-560 מיליון דולר. סכום האמצע של התחזית, 550 מיליון דולר, נמוך ממה שמעריכים האנליסטים – 555.4 מיליון. האנליסטים תולים את ההערכות האופטימיות שלהם בין היתר בשוק הפרסום הדיגיטלי. ריץ' גרינפלד, אנליסט חברות טכנולוגיה בבית ההשקעות לייטשד פרטנרס, ציין כי "גוגל ופייסבוק אמנם שולטות בשוק הפרסום המובייל, אבל השוק עדיין לא מיצה את עצמו ומהווה עבור סנאפ פוטנציאל להגדלת ההכנסות שלה". בינתיים, בשלושת החודשים של הרבעון השלישי עלו ההכנסות של החברה בכמעט 50% ל-446 מיליון דולר – פי שלושה מאשר ההוצאות, שגדלו באותה התקופה ברבעון ב-8.6% ל-675 מיליון.

סנאפ רשמה ברבעון תוצאה חיובית גם בכל הנודע למספר המשתמשים היומיים שלה: למרות התחרות הגדלה מצד אינסטגרם והנסיקה של טיקטוק (TikTok) בקרב בני הנוער – אחד הקהלים המרכזיים שמשתמשים בהן, אם לא המרכזי, הנתון עלה ב-13% ל-210 מיליון. מדובר בעלייה גבוהה מההערכות, שחזו כי מספר המשתמשים היומיים באפליקציה יעמוד על 208 מיליון.

עוד בפן החיובי, הדו"חות הרבעוניים מציגים שיפור ניכר בסעיפי הרווחיות: ההפסד הנקי צנח ב-30% ל-227.4 מיליון דולר, בין היתר בגלל מעבר מחבות מס של 244 אלף דולר להחזר מס של 1.3 מיליון, וההפסד למנייה צלל ב-36% ל-16 סנט. ההפסד התפעולי ירד בשיעור דומה לזה שנרשם בהפסד הנקי – ב-29% – ועמד על 229 מיליון דולר. זאת, על אף שההוצאות התפעוליות גדלו ב-6.7%, ל-452 מיליון דולר. בסעיפים הגולמיים, ההוצאות עלו ב-12.95% ל-223 מיליון דולר, הרווח זינק ב-122.75% לסכום דומה והרווח השולי עמד על 47.85%.

תוצאות טובות גם בתשעת החודשים הראשונים

לצד הדו"חות הרבעוניים פרסמה סנאפ את התוצאות לתשעת החודשים הראשונים של השנה. אה משקפות ירידה של 7.5% בהוצאות לשני מיליארד דולר, אל מול זינוק של 46% בהכנסות ל-1.15 מיליארד. לאור מספרים אלה, ההפסד התפעולי פחת ב-21% ל-850 מיליון דולר וזה הנקי – ב-25.5% ל-793 מיליון.

איוואן שפיגל, מנכ"ל סנאפ, אמר לאחר פרסום התוצאות כי "הצגנו ביצועים חזקים ברבעון השלישי, מה שמראה שההשקעות שביצענו כדי לקדם את פעילותנו העסקית נושאות פרי. אנחנו חברה בעלת פוטנציאל צמיחה גבוה מאוד ופוטנציאל רווח לא מבוטל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים