שיא ביוטיוב: מיליארד צפיות לגאנז אנד רוזס בקליפ משנות ה-80'

Sweet Child O' Mine הוא קליפ בן יותר מ-30 שנה, אבל הפופולריות של הלהקה המיתולוגית והחיבה לשיר עשו את שלהם והביאו את השניים לציון הדרך המשמעותי הנוסף, אחרי שקליפ ללהיט אחר שלה משנות ה-90', November Rain, כבר כבש את אותו יעד

שילוב מנצח של רובים ושושנים. גאנז אנד רוזס. צילום אילוסטרציה: BigStock

להקת ההבי מטאל והרוק האמריקנית גאנז אנד רוזס צלחה ציון דרך מרשים ביותר – הקליפ שלה לשיר Sweet Child O 'Mine הפך לסרטון המוזיקה הראשון משנות השמונים שהגיע למיליארד צפיות ביוטיוב.

להישג הנוכחי קדם שיא זהה כמעט מאותה זירה, כשבשנה שעברה, בחודש נובמבר (בדיוק בעיתוי המושלם), הגיע הקליפ האפי של הלהקה ללהיט November Rain והפך לסרטון המוזיקה הראשון (והיחיד) משנות התשעים שצפו בו מיליארד גולשים.

הרכב הרוק האגדי מלוס אנג'לס עשה את הופעת הבכורה שלו ב-MTV בשנת 1987 דווקא עם הקליפ Welcome To The Jungle, אבל את הפריצה הגדולה סיפק לו השיר Sweet Child O' Mine, שהפופולריות שלו לא שככה גם כעבור שנים רבות.

Sweet Child O 'Mine היה אחד הלהיטים הגדולים באלבום הבכורה של הלהקה, Appetite For Destruction, שיצא תחת הלייבל גפן רקורדס בשנת 1987. הוא היה ועודנו אלבום הבכורה האמריקני הנמכר ביותר אי פעם ונמכר ביותר מ-30 מיליון עותקים ברחבי העולם עד היום.

סרטון הווידיאו של בלדת הרוק הוא קליפ שחור-לבן פשוט יחסית, בלי פירוטכניקה ויותר מדי אפקטים, ורואים בו רק את חברי הלהקה מנגנים בתשוקה, כשהם מוקפים בנות זוגם וצוותי ההפקה והצילום. אולי בגלל זה הוא אפילו הצליח יותר, כיוון שהוא פשוט לוכד את הכריזמה המולדת של אקסל רוז, סלאש ויתר המוזיקאים שהרכיבו את הלהקה בתחילת דרכה, והפכו אותה לאחת המצליחות בעולם.

"כתבתי את השיר הזה, הגעתי איתו למבוי סתום, והנחתי אותו על המדף", סיפר אקסל רוז הסולן המיתולוגי לעיתונות בעבר. "ואז סלאש ואיזי (סטראדלין, מראשוני חברי ההרכב – ג"פ) התחילו לעבוד על שירים ונכנסתי. איזי נתן בקצב, ופתאום השיר הזה צץ בראשי".

חולצת גאנז אנד רוזס. מרצ'נדייז ללהקה שעדיין מצליחה בכל העולם. צילום: BigStock

חולצת גאנז אנד רוזס. מרצ'נדייז ללהקה שעדיין מצליחה בכל העולם. צילום: BigStock

בין 200 האמנים המובילים ביוטיוב ב-2019

אבל זה לא רק השיר המסוים, או הגשם בנובמבר, זוכים באהבת הקהל המתמשכת – Guns N 'Roses אולי עברה טלטלות רבות, שינויים בהרכב המוזיקלי שלה, ריבים, פיצוצים ודעיכה דרמטית בהצלחה, אבל היא ממשיכה להצליח גם כיום. סיבוב ההופעות שלה, Not In This Lifetime, רץ ברחבי העולם, וכעת כבר יוצא לסבב הרביעי שלו. בשנת 2017 הלהקה המחודשת הופיעה גם בישראל בפני קהל משולהב של יותר מ-60 אלף צופים.

קשה להאמין אבל הלהקה ה"עתיקה" שעודנה חיה ובועטת בעידן הדיגיטלי והמגה-מהיר הנוכחי, הצליחה להתברג לרשימת 200 האמנים המובילים ביוטיוב ב-2019, הן ברחבי העולם והן במקרב המוזיקאים האמריקנים.

ביולי, אגב, הצליח הקליפ של קווין ל"רפסודיה בוהמית" להיות הסרטון המוזיקלי הוותיק במיוחד הראשון לצלוח את רף המיליארד הנחשק מקרב הסרטונים המוזיקליים הישנים נושנים ביוטיוב. אבל במקרה הזה לעזרת החבר'ה מקווין ושירם האלמותי עמדה הצלחת הסרט על חייו של סולן הלהקה, פרדי מרקורי, שחשף קהל צעיר לנפלאות הזמר הנדיר, הלהקה והיצירה הייחודית, והקפיץ את מניין הצפיות בה לשיא זה. 

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים