ויזה במרכז החדשנות בישראל: משתפת פעולה עם מיזמי פינטק ופייטק

שיתופי הפעולה עם החברות פיי-יו, צ'ארג אפטר ומש פיימנטס הם "חלק ממגמת החברה להיפתח לעולמות הפינטק והפייטק, עם התחברות לחברות שמציעות פלטפורמות תשלומים שיכולות, לדעתנו, להשפיע על האקו-סיסטם של השוק הזה", אמר שחר פרידמן, מנהל המרכז

שחר פרידמן, מנהל מרכז החדשנות של ויזה בישראל. צילום: יח"צ

"מרכז החדשנות שלנו בתל אביב מתמקד בהשקעות וביצירת שיתופי פעולה עסקיים עם חברות פינטק ופייטק ישראליות שמציעות פתרון תשלום כחלק משמעותי מהצעת הערך שלהן. ויזה משתפת פעולה עם חברות אלו על מנת לעזור להן לצמוח ולשגשג באמצעות היכולות הטכנולוגיות, המהירות וגודלה של רשת סליקת התשלומים המתקדמת של החברה. ההתמקדות היא בחברות שאנחנו רואים שיש לנו אפשרות לשתף עמן פעולה בכדי לקדם את המטרות העסקיות של ויזה, בתכנית חדשנות שאפשר להגדירה כבוגרת יותר", כך אמר היום (ד') שחר פרידמן, מנהל מרכז החדשנות של ויזה בישראל, במפגש במשרדי החברה בתל אביב.

לדבריו, כבר היום מורגשת היטב ההשפעה של חברות הפינטק והפייטק על שוק התשלומים הגלובלי. "זהו שוק שמשתנה באופן מהיר כולל שיטות וחוויות תשלום חדשות. אנחנו רואים יותר דרכים בהם אנשים משקיעים כסף, מנהלים אותו, מקבלים הלוואות, ומעבירים כספים לחברים ומשפחה", הוא סיפר.

"אנחנו רוצים קודם כל לאפשר לחברות לנוע מהר, וזה אומר בין השאר לאפשר להן את החיבור למערכת תוך עד שלושה שבועות בלבד במקום שזה ייקח כמה חודשים. זה ברור לנו שבשוק הזה במיוחד זמן הוא דבר חשוב, ואנחנו רוצים את שיתופי הפעולה הללו כחלק ממגמת החברה להיפתח לעולם הפינטק והפייטק, עם התחברות לחברות שמציעות פלטפורמות תשלומים שיכולות, לדעתנו, להשפיע על האקו-סיסטם של השוק הזה", תיאר פרדימן חלק מהמטרות של החברה.

ויזה מספקת גם מתחם עבודה, בו יכולות חברות סטארט-אפ בתחום הכספים שהיא צופה אפשרות לשיתוף פעולה עמן לעבוד בכדי לחסוך משאבים ולקבל עזרה קרובה יותר מאנשיה, ולתקופה שנעה בין ארבעה חודשים עד חצי שנה. כיום יושבות במתחם שלוש חברות שמהוות את הגל השני של המיזם.

השקעות ושיתופי פעולה

במהלך מסיבת העיתונאים סיפר פרידמן כי המרכז, שנוסד מראש גם כדי לבחון השקעות בשוק הטכנולוגי הכספי, ביצע השקעה ראשונה בחברת ביהף הישראלית, המספקת פתרונות מימון אלטרנטיבי לעסקים קטנים על ידי שימוש בכרטיס אשראי וירטואלי. היקף ההשקעה לא נמסר.

עוד הציגה ויזה גם את שלוש החברות הראשונות עימן חתמה על הסכמי שיתוף פעולה, שכולן מציעות דגש ספציפי בהענקת פתרונות מתקדמים לענף הקמעונאות ותשלומי B2B.

אחת מהשלוש היא צ'ארג אפטר, אותה הציג המנכ"ל, מידד שרון. מדובר בפלטפורמה גלובלית המאפשרת ללקוחות של בתי עסק מימון מיידי, זול יחסית, בנקודת המכירה עצמה, כשאת ההצעות להלוואה מעבירים גופים כספיים, כולל בנקים, המתחרים מבחינת ריבית וקווי אשראי.

"לעיתים קרובות בית העסק גם מממן חלק מהתשלומים או הריבית, כדי להפוך את הלקוחות לחוזרים, ובמקביל אנחנו גם מאפשרים לכל לקוח לבחור את הפתרון שמתאים לו", אמר. "אנחנו רואים גידול מדהים באחוז הבקשות לאשראי שעוברות דרך הפלטפורמה, עלייה במכירות וגם עלייה ניכרת במחיר הממוצע של כל עסקה, ולא משנה אם מדובר בעסק מקוון או חנות פיזית", סיפר שרון.

החברה השנייה עמה חתמה ויזה על הסכם שיתוף פעולה היא מש פיימנטס, שפיתחה פתרון לתשלומים בינלאומיים בין עסקים המבוסס על שיתוף פעולה עם חברות סליקת כרטיסי אשראי ונותני שירותי תשלום בכל העולם.

מש היא אחת משתי החברות הראשונות שעבדו מהסטודיו שמציעה ויזה, והוקמה לפני שנה במקביל להקמת מרכז החדשנות. "האתגר המרכזי הוא לא תמיד המחיר של העברת הכסף, כשעיקר הבעיה אינה העברות בינלאומיות, אלא חוסר השקיפות שהבנקים מקפידים עליה. אתה מתחיל תהליך שאתה לא יודע מה תהיה העלות שלו וכמה זמן הוא יימשך. ב-2020 זה בלתי נתפש. המטרה שלנו היא לתת שירות פשוט, שקוף לחלוטין, כשהעברת הכספים בין עסקים במדינות שונות מתבצעת באמצעות כרטיס ויזה חד-פעמי, תוך שאנחנו מבינים שמדובר בשוק מאוד שמרני, שלפעמים עדיף לצמוח מתוכו", אמר עודד זהבי, המנכ"ל והמייסד, שבעברו גם הקמת הפעילות של פייפאל בישראל.

את החברה השלישית, פיי-יו, הציג מנהל המוצר הראשי, נדב נעמן. מדובר בחברה המספקת פתרונות תשלום אונליין למעל 300,000 קמעונאים ב-18 מדינות, ושמספקת שיטות תשלום מהירות לבתי עסק וצרכנים כאחד. לחברה מרכזי פעילות במרכז ומזרח אירופה, אסיה, דרום אמריקה, המזרח התיכון ואפריקה, והיא מחברת בין ספקי תשלום שונים ומאפשרת להם לעבוד על מספר פלטפורמות, לאו דווקא במדינה בה שיטת התשלום קיימת. החברה מאפשרת לבתי עסק לקבל תשלומים מכל רחבי העולם, גם אם מדובר בשיטות תשלום מקומיות.

PayU היא חברה גלובלית שהקשר שלה עם מרכז החדשנות בישראל נובע מכך שרכשה את זוז, שהיא זו עמה ויזה יצרה את הקשר בתחילה. Zooz סיפקה טכנולוגיה שמחברת בין כל פלטפורמות התשלום, ושיתוף הפעולה עם פיי-יו הוביל בסופו של דבר לרכישתה, כשמנהליה הבכירים מתמנים לעמדות בכירות בחברה הרוכשת.

"המטרה שלנו היא לשפר את היכולות לקבלת תשלומים, כשבעלי כרטיסי תשלום מקומיים יכולים לבצע רכישות בעזרת הכרטיס בכל מקום בעולם, ולספק בדרך גם חוויית משתמש קלה. יש לנו פעילות כבר ב-64 שווקים, עם תמיכה ביותר מ-350 דרכי תשלום, ועם יותר מ-5.2 מיליארד משתמשי קצה", סיפר נעמן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים