בגלל הביטחון: ארה"ב רוצה לחסום כבל תת ימי שאמור לשמש את גוגל ופייסבוק

הכבל, המחבר בין לוס אנג'לס להונג קונג, שיותר מ-12 אלף ק"מ שלו כבר הונחו, עשוי לא לקבל את הרישיון הדרוש להפעלתו בשל משקיע סיני המעורב בו וחיבורו הישיר להונג קונג

כבל תת ימי. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

 

החששות לביטחון הלאומי בארצות הברית גולשים לתחומים נוספים, אם כי גם כאן יש קשר לסין: גורמים רשמיים בארצות הברית מבקשים לחסום כבל נתונים תת ימי, המחבר את לוס אנג'לס להונג קונג, שגוגל ופייסבוק תומכות בו ואמורות להשתמש בו. משרד המשפטים האמריקני, שמוביל פאנל רב משתתפים הידוע בשם צוות טלקום, מתנגד לכבל בגלל חששות לביטחון הלאומי בשל משקיע סיני המעורב בו וחיבורו הישיר להונג קונג.

לפי הדיווח, שהתפרסם בוול סטריט ג'ורנל, יותר מ-12 אלף ק"מ של הכבל כבר הונחו על קרקעית האוקיינוס השקט, עם צפי לתפעולו המסחרי כבר בסוף השנה. מכל מקום, ייתכן שהפרויקט של הנחת הכבל לא יקבל את הרישיון הדרוש להפעלתו, בשל התנגדות צוות הטלקום, לפי הדיווח, המצטט אנשים המקורבים לנושא הבדיקה של הצוות. אם תידחה בקשת הרישיון, תהיה זו הפעם הראשונה שארצות הברית תשלול כבל תת ימי מסיבות של ביטחון לאומי.

הכבל המדובר אמור לספק רוחב פס גדול יותר עם זמני שיהוי קצרים יותר ואבטחה מוגברת למשתמשי פלטפורמת הענן של גוגל ולמשתמשי פייסבוק.

גוגל ופייסבוק לא מסרו תגובה לידיעה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים