אינסטגרם עובדת על Threads – יישום מסרים מידיים חדש

פייסבוק - הבעלים של הרשת החברתית המצולמת - מפתחת את אפליקציית העברת ההודעות החדשה על מנת שזו תקדם את שיתוף הסטטוסים, הסטוריז ועוד פרטים עם החברים הקרובים ביותר, וכן… גם לצורך תחרות עם הפופולריות של סנאפצ'ט בקרב צעירים

יכולות הגנה חדשות על מתבגרים. אינסטגרם. צילום: BigStock

אינסטגרם עובדת על אפליקציית הודעות חדשה בשם Threads "שנועדה לקדם שיתוף מתמיד ואינטימי בין משתמשים לחבריהם הקרובים ביותר", כך דיווח The Verge אתמול (ב'). לפי הטענות מדובר בניסיון נוסף של החברה האם, פייסבוק, לעקוף בסיבוב את סנאפצ'ט המתחרה.

Threads מזמינה משתמשים לשתף אוטומטית את המיקום, המהירות וחיי הסוללה שלהם עם חברים, יחד עם הודעות טקסט, תמונה ו-ווידיאו באמצעות הכלים היצירתיים של אינסטגרם, פורט בדיווח.

על פי The Verge, ל-Threads יש גם קטע שבו הודעות מחברים מופיעות בפיד מרכזי, יחד עם "נקודה ירוקה המציינת מי מהחברים שלכם פעיל כרגע" – דבר שמשתמשים באפליקציית מסנג'ר של פייסבוק מכירים. היישום אמור לאפשר למשתמשים לקרוא במהירות סטוריז שהועלו על ידי חבריהם הקרובים וכולל פונקציית מצלמה משלו. אלא שבינתיים לא ברור מתי יושק השירות, אם בכלל.

פחות Direct – יותר Threads?

החידוש מגיע בנוסף לשירות המסרים המידיים העצמאי של אינסטה, Direct. דיירקט הושק לראשונה בשנת 2017 בשש מדינות – צ'ילה, איטליה, פורטוגל, טורקיה, אורוגוואי וכן בישראל – והגיע עם שפע פילטרים בסגנון סנאפצ'ט. הוא מאפשר למשתמשים גם להחליק מטה מראש המסך בכדי להקליד הודעות לאנשי הקשר שלהם בזמן שהם באינסטגרם. אבל להרגשת אינסטה ופייסבוק דיירקט לא מספיק. הפעם מקוות החברות שאפליקציית העברת ההודעות החדשה והמתוכננת, שנבנית בעיקר סביב החברים הקרובים של המשתמש, תהפוך לפופולרית יותר, בזכות תכנון מוקדם שכל מהותו פנייה לבני הדור הצעיר. בני העשרה כידוע נחשבים לקהל הבית של אינסטגרם, אבל מסתבר שמרביתם דווקא נמשכים למתחרה הקטנה בהרבה, הרשת החברתית סנאפצ'ט.

מנצחת את אינסטגרם בקרב בני הנוער. סנאפצ'ט. צילום: BigStock

מנצחת את אינסטגרם בקרב בני הנוער. סנאפצ'ט. צילום: BigStock

לפי נתונים אחרונים, אפליקציית העברת ההודעות והצילומים Snapchat היא פלטפורמת הרשת החברתית המועדפת ביותר בקרב בני הנוער בארה"ב, וגוברת על בסיס המשתמשים (בחתך הגיל הזה) של פייסבוק ואינסטגרם.

קמפיין אחרון של החברה מאחורי הרשת החברתית שהביאה לעולם את הפילטרים מבוססי המציאות הרבודה (סלפי עם לשון כלב משורבבת למשל), סנאפ, נקרא RealFriends#, והיווה מעין מלחמה ישירה מול המתחרה הגדולה מבית פייסבוק. סנאפ טענה בו כי חברים קרובים בוחרים בסנאפצ'ט לשיתוף הודעות צילום אישיות. וזה כנראה בדיוק המענה ש-Threads עומד לנסות ולספק כקונטרה למתחרה – שירות מסרים אישי יותר וצעיר במיוחד באופיו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים