נשים ומחשבים: טניה סוארז, אייקונטרול

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: טניה סוארז, סמנכ"לית תפעול ומוצרים, EyeControl

טניה סוארז, סמנכ"לית תפעול ומוצרים, EyeControl. צילום: יח"צ

שם: טניה סוארז.

תפקיד: סמנכ"לית תפעול ומוצרים.

חברה: אייקונטרול.

ותק בתפקיד: 2.5 שנים.

תפקידים קודמים: מנהלת משרד בחברת TBESOC, מנהלת שירות לקוחות בחברת Wyle Electronics.

משפחה: השנה אני חוגגת 25 שנות נישואין עם בעלי, ואני אמא גאה לשני ילדים מדהימים, חכמים ועצמאים. לקחתי הפסקה ארוכה מהעולם העסקי כדי להישאר בבית עם ילדיי כשהיו צעירים. זו הייתה החלטה קשה מכיוון שחששתי בנוגע למחסור באפשרויות המקצועיות כשארצה לחזור לעבודה. עברנו כמשפחה מקליפורניה לישראל, והמעבר עצמו הציב בפני אתגרים חדשים בכל הנוגע לפיתוח מחדש של הקריירה. עם זאת, אני מרגישה שחזרתי לשוק העבודה מלאת אנרגיה ועם צבר יכולות גדול יותר מזה שהיה לי כשעזבתי.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? גדלתי מוקפת במשפחה "טכנולוגית". הייתי קרובה מאוד לסבא שלי ואני זוכרת בגעגועים את הזמנים שישבתי יחד איתו כשהוא בנה את המחשב שלו במו ידיו, עוד הרבה לפני שמחשבים אישיים היו חלק מחיינו. התפקיד הנוכחי שלי משך אותי, מכיוון שהחברה שלנו מפתחת ומייצרת טכנולוגיה בעלת השפעה עמוקה על אנשים, והיה לי קשר אישי למישהו שיכול היה להנות מהטכנולוגיה החדשנית הזו שאנחנו מפתחים.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? אני מאמינה שהתעשייה התקדמה מאוד לאורך השנים ושנשים נוכחות יותר בתחום הטכנולוגיה בהשוואה לעבר. אני לא סבורה שמיעוט הנשים בתעשיית הטכנולוגיה נובע רק מאפליה. חלק גדול מהסיבות לכך נעוצות בהזדמנויות שניתנות לבנות בגיל צעיר ובמודלים הנשיים לחיקוי המלווים אותן במהלך שנות התבגרותן.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? האפליה המשמעותית ביותר בה נתקלתי היא הפער במשכורות בין נשים וגברים המבצעים תפקידים זהים. אני סבורה כי נשים צריכות "לתרגל" את אמנות האסרטיביות – השונה מאוד מאגרסיביות – ולדרוש את המגיע להן. אני פעילה כיום במספר קבוצות נשים בתעשיה ולאחרונה נכחתי בפורום בו שוחחו נשים על פער המינים בתחום הטכנולוגיה ועל חוויותיהן בנוגע לאפליה מגדרית. זה מזעזע בעיניי שעדיין נשים מתבקשות להישאר בבית ולעשות ילדים או לספק טובות הנאה מיניות תמורת קידום. תגובתן של הנשים שדיברו במצבים הללו הרשימה אותי בעוצמתה, אבל אני חוששת שנשים רבות מדי נופלות טרף למקרים כאלה ואינן עומדות על זכויותיהן. מבחינה מקצועית אני משמשת היום בתפקיד מצויין בחברה המאפשרת שינוי משמעותי בחייהם של אנשים. אינני חשה כלל מופלית לרעה בשל היותי אשה. ההיפך הוא הנכון; מספר דומה של נשים וגברים מחזיקים בתפקידי ניהול בחברה וישנה אווירה של כבוד רב לכל העובדים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים