תוכן שיווקי
בעקבות אירוע The Future of AI

Spectrum Storage ו-PowerAI: השילוב של יבמ בין אחסון לכלים ל-AI

23/06/2019 14:39
שמיר ניצן, סמנכ"ל באמת ברמור מערכות. צילום: שאולי לינדר

מה המשותף לחברות פיתוח רכב אוטונומי, פיתוח שבבים, מכוני מחקר, ניתוח מידע רפואי, מידע רשתי ושחקנים בשורה ארוכה של תחומים נוספים? כולם זקוקים לאחסן פטה-בייטים רבים של נתונים לניתוח באמצעות כלי בינה מלאכותית, בתהליכים מהירים במיוחד וכמובן תוך עמידה בתקציב. כיצד הצליחו חברות אלה לייצר פתרון מהיר ויעיל, שמפיק נתונים במהירות המרבית ובמסגרת התקציבית?

אחת החברות המובילות בעולם בפיתוח פתרונות רכב אוטונומי, שפועלת בישראל, פותרת את הבעיה הזאת בעזרת מערכות אחסון מסדרת IBM Spectrum Scale Storage for AI. מערכות אחסון מתקדמות אלה פועלות גם במכון מחקר מדעי מוביל. באמת ברמור מערכות מקבוצת אמת מחשוב, המפיצה את מערכות האחסון הללו, מדווחים על התעניינות גוברת והולכת, גם במגזרים נוספים, ביכולות הייחודיות שאותן מציעה יבמ בתחום תשתיות האחסון ליישומי בינה מלאכותית.

מיצוי מלא של יכולות האחסון והעיבוד של שרתי יבמ הבנויים בארכיטקטורת Power מתאפשר בעזרת חבילת כלי הבינה המלאכותית PowerAI. אחת מחברות הפרסום האינטרנטי הממוקד המובילות בעולם, שפועלת אף היא בישראל, נמנית עם כ-600 ארגונים ברחבי תבל שכבר התקינו את הפתרונות הייעודיים לניתוח ועיבוד נתונים בעולם הביג דטה.

PowerAI מציעה יכולות ייחודיות, המאפשרות לה מיצוי מלא של סביבת שרתים מבוזרים ממשפחת IBM Power Systems, שמשלבים מאיצים גרפיים של NVIDIA, עמה מנהלת יבמ שיתוף פעולה הדוק. בין השאר, היא פותרת את בעיית מיפוי התשתיות והאופטימיזציה של משאבי העיבוד, ומתגברת על מגבלות גודל הזיכרון האופייניות למעבדים גרפיים (GPU) – הכל על מנת לאפשר למידה עמוקה מבוזרת תוך הרצת מודלים גדולים במיוחד.

לדברי שמיר ניצן, סמנכ"ל באמת ברמור מערכות, "נתונים – דטה על כל סוגיו ובכל הפורמטים – הולכים ותופסים מקום חשוב ביותר כמשאב לפיתוח עסקים. בתחומי משק ותעשייה רבים ובמגוון עולמות ידע מקצועיים, קצב התפוצצות המידע מהיר משמעותית מהיכולת האנושית להבין את התובנות החבויות במידע הזה. שימוש בבינה מלאכותית מסוגל לשחרר ולמצות את מלוא הפוטנציאל הגלום בנתונים, בין אם הם באים ממקור פנים ארגוני או מחוץ לארגון, בפורמט מובנה או בלתי מובנה, בקול או בתמונה, ולאפשר להם לעבוד ולהשתלב לתמונה אחת, שתספק חדשות ובעלות ערך. עיבוד נתונים מנפח מידע כה רב ומגוון, ודורש שימוש במערכות מחשוב AI ייעודיות, השונות מאלה הרגילות ומאפשרות להפיק תובנות במהירות גבוהה. כך, בהינתן כלים מתאימים, יכולים ארגונים לקבל החלטות תפעוליות טובות יותר, להבין את הרצונות והצרכים המיוחדים ללקוחותיהם, לתקשר בזמן אמת ולהבטיח אופטימיזציה של תהליכים עסקיים, יחד עם היכולות הקוגניטיביות להבין, לנמק וללמוד".

ניצן הסביר כי יישומי בינה מלאכותית מחייבים שילוב בין יכולות איסוף ואחסון של נתונים גולמיים בנפח גדול ביותר ושליפה מהירה של המידע לצורך עיבוד, יחד עם פיתוח והרצה של מודלים בתחום ה-AI שידעו להפיק ערך חדש מהנתונים האלה, וכל זאת בפרק זמן מהיר ביותר. זאת, על מנת לתמוך בזמן אמת במערכות עסקיות בהפקת תובנות שונות בתחום המחקר.

שילוב של פתרונות

יבמ מביאה אל העולם הזה את השילוב בין Spectrum SCALE Storage ל-PowerAI. פתרון ה-Spectrum SCALE מציע סביבת אחסון ניתנת לשדרוג ולהרחבה כיחידה אחת, התומכת בביצועי בינה מלאכותית מהירים במיוחד ומציעה אמינות ויתירות גבוהות. יחידות האחסון עובדות בשילוב שרתי Power System AC922 של יבמ ומציעות זיכרון של עד 2 טרה-בייט בשילוב GPU, וכן ספיקה כוללת (throughput) וביצועים גבוהים פי שניים ועד כמעט פי ארבעה בהשוואה לשרתים אחרים הזמינים בשוק כמוצרי מדף. כך, ניתן לעבד יותר – בפחות מערכות ובזמן מהיר יותר, לחסוך בעלויות הרכישה והחשמל, ולצמצם את מורכבות התפעול.

PowerAI תומך בלמידה עמוקה מבוזרת ובמודלים גדולים במיוחד. שרתי PowerAI מגיעים עם סט התוכנות הפופולריות ביותר בעולם קוד המקור הפתוח למשימות למידת מכונה, יחד עם מגוון רחב של ספריות תוכנה התומכות בכלים האלה, והכל בחבילה אחת שניתנת להתקנה נוחה ופשוטה. PowerAI תוכנן כדי לפשט את תהליכי הרכישה, ההתקנה והאופטימיזציה של מערכות שנדרשות על מנת להקים תשתיות למידה עמוקה, ולספק את החבילה המקיפה ביותר של כלי פיתוח משולבים, המאפשרים לבנות פתרון למידה עמוקה מקצה לקצה. "בזכות חבילת הכלים הזאת, משתמשים יכולים לבלות פחות זמן בהכנת הנתונים, ביישום המערכות ובשילובן, ולהקצות את הזמן הזה לצורך אימון טוב יותר של רשתות נוירוניות, שמבטיח תוצאות משופרות", אמר ניצן.

שרתי PowerAI מתאימים במיוחד על מנת למנף ולנצל את הדרישות הייחודיות של עיבוד בינה מלאכותית והשימוש הנדרש ב-GPU.

לפרטים נוספים ניתן לפנות לאביתר דפני.

אירועים קרובים