"פארק ההיי-טק בבאר שבע יהפוך למרכז הסייבר העולמי"

כך אמר יגאל אונא, ראש מערך הסייבר הלאומי, בהשקת מרכז מחקר ופיתוח לסייבר של רפאל בפארק ההיי-טק, הצמוד לאוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע

"פתיחת מרכז המו"פ של רפאל בפארק הסייבר בבאר שבע היא צעד משמעותי לחיזוק האקו-סיסטם באיזור, שאין כדוגמתו בעולם. לצד המרכז הלאומי לניהול אירועי סייבר, יקדם המרכז החדש את המובילות של ישראל בתחום. האתגרים בסייבר מחייבים לרוץ מהר מאוד. אבל כדי להגיע רחוק, צריך לרוץ ביחד ובשילוביות – כפי שבא לידי ביטוי כאן, בפארק הסייבר. אני משבח את ההחלטה של רפאל להתמקם בפארק. המערך בראשותי נמצא במגעים מתקדמים להבאת יחידות הסייבר של צה"ל לנגב. פארק ההיי-טק בבאר שבע יהפוך בקרוב למרכז הסייבר העולמי", כך אמר יגאל אונא, ראש מערך הסייבר הלאומי, היום (ג') בהשקת מרכז מחקר ופיתוח של רפאל בפארק ההיי-טק, הצמוד לאוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע. מרכז המו"פ יעסוק בתחומי הטכנולוגיה האוטונומית והסייבר.

יגאל אונא, ראש מערך הסייבר הלאומי. צילום: דני מכליס, אוניברסיטת בן-גוריון

יגאל אונא, ראש מערך הסייבר הלאומי. צילום: דני מכליס, אוניברסיטת בן-גוריון

נשיא אוניברסיטת בן-גוריון, פרופ' דניאל חיימוביץ', אמר כי "בניגוד למקובל לחשוב, מבחינה גיאוגרפית אבל לא רק, אנחנו בבאר שבע מרכז העולם. ההחלטה של רפאל לפתוח בפארק ההיי-טק שלנו מרכז למו"פ, רק ממחישה זאת. אני מאמין ש-100% מהסטודנטים שלנו שעובדים ויעבדו כאן, אף יישארו להתגורר באזור".

יואב הר אבן, מנכ"ל רפאל, אמר כי "המרכז החדש, בניהולו של רותם יואלי, מעסיק כיום 15 חוקרים, רובם ככולם מאוניברסיטת בן-גוריון. היקף המועסקים יגדל לכמה עשרות בתוך שנתיים".

ד"ר רן גוזלי, סמנכ"ל רפאל וראש חטיבת המו"פ שלה, אמר כי "אנחנו מקימים כאן קבוצה של אנשים מיוחדים, אנשי עשיה וקהילה מדעית מהשורה הראשונה. שמנו לעצמנו כמטרה להתחבר בראש ובראשונה לחוקרי אוניברסיטת בן-גוריון, לטובת החברה, האזור ולמען ביטחונה של מדינת ישראל".

ד"ר עוזי לנדאו יו"ר דירקטוריון רפאל, ציין כי "אני רואה את המקום הזה כאבן שואבת לכוח אדם מהמעלה הראשונה ולתעשיות שיבואו לכאן בעתיד. לא בכדי שכרנו בבנין זה 2 קומות, בהם נקלוט את ה'עשירון העליון' של הסטודנטים מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב". לדבריו, "כחלק ממהלך אסטרטגי של רפאל אנחנו מתרחבים מהצפון גם לשאר חלקי הארץ. שלוחת פיתוח בבאר-שבע תאפשר לנו להינות גם מהמוחות האיכותיים בדרום. נמשיך לפתח מערכות מתקדמות התורמות באופן ישיר לביטחונה של מדינת ישראל, ולהוות עוגן מרכזי גם בחברה ובכלכלה".

רוביק דנילוביץ', ראש עיריית באר שבע, מתח ביקורת על העיכוב הרב שנגרם בשל למעבר של יחידות המודיעין של צה"ל לנגב: "לצערי, זה מתעכב ולא קורה כפי שתוכנן. הזמן הוא אלמנט קריטי והמדינה צריכה לרוץ מהר עם ההחלטה הזו, לפחות כמו שעשתה רפאל בהחלטתה להתמקם כאן".

אבי יעקובוביץ', מנכ"ל חברת גב-ים, סיפר כי בפארק מועסקים כיום כ-3,000 עובדים, מרביתם בוגרי האוניברסיטה, שעם השלמת הבנין הרביעי, שנמצא כעת בבניה, ישתרע על פני 65.000 מ"ר. לדבריו, בשלב זה נמצא בהליך של תכנון מתקדם הבנין החמישי מתוך 15 בניינים מתוכננים בפארק.

בינואר השנה הודיעו רפאל ו-BGN Technologies, חברת מסחור הטכנולוגיות של אוניברסיטת בן-גוריון, על שיתוף פעולה מחקרי אסטרטגי רב-שנתי, בו רפאל תשתף פעולה עם חוקרי האוניברסיטה במגוון תחומים, כולל אבטחת סייבר, ניידות חכמה, רובוטיקה ובינה מלאכותית. שני הפרויקטים הראשונים במסגרת שיתוף הפעולה יתמקדו בחקירת הסכנות שבפריצות סייבר וכיצד ניתן להתמודד עם איומים אלו בחיישנים של מכוניות אוטונומיות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים