לשבת עם הפנים לטבע הקיבוצי

"גרציא קפה ותוצרת" בקיבוץ העוגן: הייטקיסט מטייל? לביקור במסעדה הזו, שווה לסחוב גם את הילדים

24/03/2019 09:05
ההיי-טקיסט המטייל

גרציא- קפה ותוצרת היא אואזיס של רוגע וטוב טעם בטבורו של קיבוץ העוגן שבעמק חפר, וממתינה לסועדים עם גינה ירוקה מזמינה ומשמחת במיקום אסטרטגי, דקות ספורות מכביש 4. כתבת המדור ביקרה במקום עם בעלה, העונה לפרופיל "ההייטקיסט המטייל" לארוחת ערב ביום חורפי, סוער וגשום, ויצאה עם הבטחה לחזור בהרכב מלא –ולגייס לטובת המשימה את הילדים.

מיכל גרציאני מתגוררת בקיבוץ העוגן  מזה מספר שנים עם משפחתה. גרציאני, בשלנית ומארחת ותיקה ומוערכת, מפעילה בקיבוץ את מסעדת גרציא, מקום שלו ומעוצב בהקפדה עד לפרטים הקטנים, מוקף חצר ומדשאות כמו שרק קיבוץ יכול להציע. ניתן להתרווח בפנים, עם הפנים לטבע, או בחצר הפרחונית והמוצלת, מקום נפלא להתרוצצות של הקטנים. המטבח של ה"גרציא" הוא אקלקטי, וקשה לשייך אותו למוצא או סגנון אחיד קוהרנטי. אסופת מנות מחומרי גלם טריים ורעננים, לא רק כהצהרה אלא "על רטוב".

 

גרציא קפה ותוצרת. צילום: אפיק גבאי

גרציא קפה ותוצרת. צילום: אפיק גבאי

גרציאני מוכרת בעמק כבר שנים ארוכות, תודות ל"יד" הייחודית שלה בבישול, ההקפדה הפטאלית שלה על אסתטיקה באירוח ובמנות וחדוות הכנסת האורחים. היחס האישי שהיא מעניקה לסועדים, מורגש מהרגע שנכנסים בדלת המסעדה ועד לאחרון הביסים בפרטים הקטנים שבמנה.

במסעדה, שאינה כשרה כלל ועיקר, מוצעים תפריט צהריים ותפריט ערב המבוססים על מנות טריות ועונתיות, המורכבות מחומרי גלם של יצרני בוטיק מקומיים מהאזור. התפריט העשיר כולל מבחר מנות בשר, עוף, דגים, פירות ים, וכן מנות צמחוניות וטבעוניות מגוונות. כמו כן, מציע המטבח של גרציא ארוחות בוקר מיוחדות, ארוחות עסקיות, תפריט לילדים, תפריט קינוחים ותפריט אלכוהול הכולל יינות, בירות וקוקטיילים.

הופעות חיות של אמנים ישראליים

המנות שנדגמו בהנאה הן: מנה ראשונה מעולה של "שרימפס פולנטה", עם חמאת לימון, אפונים ועגבניות, מנה עיקרית מפנקת של "המוסקה של גרציא" עשירה בחצילים ובשר ברוטב מעולה, ומנה של "צלע לבן" למביני עניין, בציר בקר בשמנת, לצד פירה נימוח. הסלט: עם עגבניות טריות וצלויות, עלי רוקט, בצל סגול, צנונית, זיתי קלמטה והכל –  ברוטב ויניגרט בלסמי ושום, ביחד עם לחמנית זיתים טרייה. לצד הקפה והסנגרייה החמה, הוגש לקינוח קרם ברולה על טוויל שקדים. למי שפוקד את המסעדה בשעות הבוקר, מומלץ, לפי צוות המקום, לנסות את מנת בריוש עין בייקון או סלמון הולנדייז. לצהריים, ממליצים במסעדה, לצד מנת המוסקה שקנתה לה מוניטין זה מכבר, גם על מנת הספגטי קרבונרה. יש כמובן גם מבחר מנות ילדים, כי המרחב הנעים של המסעדה תמיד ידידותי למשפחות.

גרציא קפה ותוצרת. צילום: יח"צ

גרציא קפה ותוצרת. צילום: אפיק לביא

לאורך החודש מארחת מסעדת גרציא הופעות חיות של אמנים ישראליים מתחלפים, מוכרים וגדולים בצד מחתרתיים יותר ופחות, כאלו שבאים "לתת בראש" עם רוק טוב, או לסגור את הלילה ברוגע עם מופע אקוסטי מרגש. כך, למשל, לאחרונה הופיעו במקום הזמרות אפרת גוש ודניאלה ספקטור, ובמהלך אפריל יתקיימו בגרציא הופעות של אלון עדר ומיכה שטרית. בקרוב, מבטיחים בגרציא, יחלו לקיים במקום גם הרצאות מרתקות בנושאים שונים בערבי ראשון. בנוסף, מציע המקום לערוך במקום כל סוג של אירוע, החל מאירוע משפחתי אינטימי ועד אירוע חברה לגיבושון בוקר איכותי.

זה המקום לציין כי המקום פתוח לאירועים בלבד בימי ראשון, בשישי בערב ובשבת בכל שעות היום (בתיאום מראש), ובונה תפריט מיוחד המותאם לקונספט ולדרישות האירוע הספציפי, עם תפריט בראנץ', צהריים או ערב בסגנון חלבי או בשרי. בקיץ, כשרחבת הדשא שטופת שמש, יש מקום לארח כ-140 אורחים, ובחורף מאכלס החלל הפנימי של המסעדה עד 80 אורחים.

גרציא, קיבוץ העוגן

ימים ושעות פתיחה:
יום א': 08:00-16:00
ב' – ה': 08:00-23:00
שישי: 15:00 – 08:00
שבת- פתוח לאירועים פרטיים בלבד במשך כל היום.

להזמנת מקום מראש, טלפון: 09-8943942

לאתר המסעדה לחצו כאן 

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים