פרויקט ה-GIS של בנק דיסקונט, בהובלת Locate, זכה ב-IT Awards 2018
הפרויקט זכה בפרס בטקס של אנשים ומחשבים בקטגוריית ניתוח נתונים, אנליטיקה, BI ,AI ו-Big Data
בין שלל הפרסים שניתנו בטקס מצטייני המחשוב IT Awards 2018 של אנשים ומחשבים, שהתקיים ביום ה' האחרון, בלט פרס שהוענק לבנק דיסקונט ול-Locate, עבור פרויקט ה-GIS שהחברה הובילה בבנק.
במרכז הפרויקט עמד פיתוח מודלים עסקיים מבוססי מיקום, כגון חיזוי פוטנציאל גידול לבנק דיסקונט ברזולוציה גיאוגרפית גבוהה (שכונות וחלקי שכונות).
הטמעת הממד המרחבי בנתוני הבנק ובתהליכי קבלת ההחלטות בוצעה על ידי Locate באמצעות טכנולוגיית GIS ומתודולוגיות מתחום Location Intelligence. הטמעה זו כללה אפיון צרכים ותצורת מערכת, אספקת External Data, מיפוי לקוחות, סניפים ומתחרים, יצירת רבדים מרחביים ובניית מודלים עסקיים וכלכליים מבוססי מיקום.
בנק דיסקונט מיישם את התשתית האנליטית שהוקמה על ידי Locate לתהליכי קבלת החלטות במגוון מהלכים עסקיים מבוססי מיקום, כגון תכנון אסטרטגי של פריסת סניפים, צמצום ושינוי הפורמט שלהם, יעדי גיוס, שימור והעמקה מבוססים פוטנציאל ריאלי בשטח, העשרת קמפיינים ועוד.
בהטמעת הממד המרחבי הושם דגש על הנגשת הנתונים והיישומים המרחביים למגוון רחב של מקבלי החלטות ואנליסטים בבנק. לשם כך היה צורך באפיון תהליך שיאפשר גישה לנתונים גיאוגרפיים ודמוגרפיים בעזרת כלים אנליטיים קיימים, בנוסף לכלי GIS ייעודיים.
השימוש בנתונים מבוססי מיקום מאפשר לבנק להיות מחובר לנעשה בשטח על בסיס נתוני אמת. הנתונים הממופים מתעדכנים באופן שוטף, ומאפשרים בחינה של ביצועי הבנק ופוטנציאל הגידול שלו בכל שכונה בארץ במבט על, שלא מוגבל עוד לנתוני פעילות הסניפים או לתוצאות סקרים.
Locate ממשיכה להיות שותפה פעילה של בנק דיסקונט בתחזוקה והרחבה של התשתית שהוטמעה, וכן כיועצים אנליטיים המתמחים בבניית מודלים עסקיים מבוססי מיקום.
הילה לב, מנכ"לית Locate, אמרה כי "אנחנו שמחים לדעת ששביעות הרצון הגבוהה של מקצועני מחסן המידע של בנק דיסקונט מיישום הפרויקט על ידנו הביאה אותם להגיש מועמדות לתחרות. עוד יותר כיף לזכות ולראות איך אמון, שיתוף הפעולה בין דיסקונט ל-Locate וההשקעה בחדשנות נושאים פרי ומקבלים הכרה מצמרת תעשיית ה- IT בישראל".
הפתרונות והשירותים של Locate
חברת Locate מתמחה בהטמעת פתרונות מבוססי מיקום למגזר העסקי. באמצעות מערכות מידע גיאוגרפיות (GIS) והצלבת דטה מבוסס מיקום, מתורגמים הממצאים לתובנות ולמודלים לחיזוי פוטנציאל עסקי. מיפוי וניתוח פריסת הלקוחות הקיימים והפוטנציאליים, חנויות וסניפי הרשת והמתחרים הם כלים מהותיים למיקסום הפעילות והשליטה בשטח.
תהליך קבלת החלטות עסקיות דורש התייחסות לממדים רבים. הממד המרחבי-גיאוגרפי, ה-Location Intelligence, הוא מרכיב מרכזי במהלכים אסטרטגיים וטקטיים כאחד. ככל שנחזיק בידינו מידע רב יותר וכלים מדויקים שיאפשרו לנו להבין את הסביבות הגיאוגרפית והדמוגרפית שבהן אנחנו פועלים נוכל להשיג את מטרותינו לאופטימיזציית פעילות הארגון.
הפתרונות והשירותים שמציעה Locate למגזר העסקי מספקים מענה לארגונים מתחומי הבנקאות והפיננסים, הביטוח, הקמעונות, המסחר האלקטרוני, שירותי הבריאות, הלוגיסטיקה וכדומה. עולמות התוכן העסקיים כוללים:
- תכנון פריסה של חנויות, סניפים, רופאים, מחסנים, נותני שירותים ועוד.
- תכנון אסטרטגי של פעילות מול חתכי אוכלוסייה שונים.
- סגמנטציית לקוחות.
- חישוב ערך לקוח וחיזוי ביקושים.
השירותים המוצעים ללקוחות הם במסגרת אחד המסלולים הבאים, או שילוב ביניהם:
- Locate Data – בנייה ותחזוקה של בסיס נתונים מבוסס מיקום, מיפוי נתוני הארגון ואספקת External Data.
- Locate Insight – שירותי ייעוץ ואנליזה למגוון שאלות עסקיות מבוססות מיקום.
- Locate Inside – הטמעת הממד המרחבי בבסיס הנתונים הארגוני, איפיון ובניית דו"חות ומפות למעקב וניתוח שוטף של ביצועים עסקיים.
לפרטים נוספים לחצו כאן.