תוכן שיווקי
בעקבות אירוע לייבפרסון

פרדיגמת תשתיות התקשורת השתנתה, ועל ארגונים לאמץ את השינוי

יניב כץ, דירקטור תשתיות ענן בלייבפרסון, מספר על שינוי הפרדיגמה בחברה והפרויקט שבא בעקבותיו עם אריסטה, שבוצע בהצלחה רבה

20/12/2018 17:42
יניב כץ, דירקטור תשתיות ענן בלייבפרסון. צילום: יח"צ

כתב: יניב כץ, דירקטור תשתיות ענן בלייבפרסון.

אנחנו, בלייבפרסון, בחרנו באחרונה באריסטה כבסיס לתשתית התקשורת שלנו, כחלק מיישום גישת ה-SDN וניהול הרשת על ידי אוטומציה מלאה. הבחירה בוצעה לאחר שבמשך תקופה ארוכה בחנו שורה של טכנולוגיות, כאשר כוכב הצפון שלנו היה חברות Hyper-Scale שדומות לנו. הבנו את המגמה ואימצנו את מה שנכון מבחינתנו.

לייבפרסון, חלוצה במתן פתרונות להודעות מקוונות, מעצימה את הקשר בין מותגים לצרכנים באמצעות האינטליגנציה והאבטחה של פלטפורמת LiveEngage, ליצירת חיבור משמעותי עם הצרכנים. החברה פותרת חלק ניכר מבעיות התקשרות המאתגרות ביותר – לא רק בתחום שירות הלקוחות, אלא גם במכירות מקוונות ובשיווק מקוון, ומאפשרת לעשרות מיליוני לקוחות לתקשר באמצעות הודעות באופן פשוט ואישי עם המותג שלהם. החברות העסקיות המשתמשות בפלטפורמה של לייבפרסון מתקשרות עם לקוחותיהן באפליקציות מסג'ינג, באתרים השונים, בעזרים קוליים כגון אלקסה, במדיה חברתית ואפילו באמצעות קוד QR.

ברמה התשתית, לייבפרסון היא חברת תוכנה כשירות (SaaS), שמפעילה שבעה דטה סנטרים בעולם. אלה מאכלסים אלפי שרתים פיזיים ו-וירטואליים, תוך שימוש בטכנולוגיות פורצות דרך, כגון קוברנטיס, דוקר, Openstack, תשתיות אחסון, Big Data ותשתיות רשת נרחבות, המשמשות כבסיס ומאפשרות עבודה היברידית בין חוות השרתים ותשתיות ענן ציבורי.

הפלטפורמה שלנו נמצאת בנתיב הקריטי של ארגוני ענק בעולם, והיא חייבת להיות אמינה, זמינה ולספק את רמת הביצועים הגבוהה ביותר. זה אומר שמחובתנו תמיד לוודא שאנחנו יעילים, יציבים ומסוגלים לגדול בזריזות על מנת לענות על הביקוש הגובר.

כך נבחרה אריסטה

בסוף 2016 התחלתי, יחד עם הצוותים שתחתיי, לבחון אפשרות לשדרוג ואופטימיזציה של ארכיטקטורת הרשת כדי לעמוד במגמות העתידיות. אחת המטרות הברורות הייתה מעבר לארכיטקטורה שטוחה יותר (Spine (Leaf ויישום גישה מוכוונת תוכנה, שתאפשר לנהל את רשת התקשורת בקוד,

אחת הנקודות הקריטיות ביותר היא לא לעצור את הארגון מלרוץ קדימה. לכן, דרישת הסף בכל טכנולוגיה שאנחנו בוחרים היא מתן דגש על פלטפורמה פתוחה, שתאפשר על בסיסה לתכנת את הרשת ולתמוך באתגרים המוכרים בעולם ה-B2B.

המורכבות בביצוע שדרוגים ובמספר רב של מערכות הפעלה במתגים יוצרת תקורה רבה ובעיות יציבות. דבר נוסף, הייתה לנו תלות ברכיבי תוכנה ספציפיים ליצרן, שלא הייתה לנו שליטה עליהם ושלא היו גמישים כפי שהיינו רוצים.

במהלך תקופה של שנה, צוותי ההנדסה שלנו החלו בבדיקה טכנית מעמיקה של טכנולוגיות תחת יצרנים שונים. היה ברור לנו שאריסטה מציעה הרבה יותר יתרונות בהיבטי תמיכה בסטנדרטים פתוחים, המאפשרים פיתוח קוד והרצה מול הציודים באתרים השונים, כמו גם עלות בעלות כוללת (TCO) הגיונית.

בתחילת 2017, התחלנו לשדרג את הדטה סנטרים שלנו עם מתגי אריסטה 7050, 7260, 7160 ו-7280, המבוססים על רוחב פס של 100 ג'יגה. אחת ההפתעות הנעימות ביותר בפרויקט הייתה שלא היינו צריכים עקומת למידה. בנוסף, יש מערכת הפעלה אחת לכלל המתגים, משמע – אנחנו יכולים ליישם עדכונים או לעשות שינויים תוך דקות ספורות, במקום התהליך הארוך והמורכב שנדרש בעבר.

כמו כן, רמת האוטומציה שפיתחנו הובילה לשיפור משמעותי בתהליכים תפעוליים היומיומיים. אנחנו רואים ירידה ברורה של עלות הבעלות הכוללת ועל אף שיש לנו רשת מהירה יותר, שמחברת יותר שרתים ולקוחות, היקף כוח האדם לא גדל. כישורי מהנדסי הרשת הותאמו לעידן החדש, כלומר – הם מפתחים ומריצים קוד במקום לנהל באופן ידני את ציוד התקשורת. לכן אנחנו יותר מדויקים ויותר ויציבים.

אם לסכם, בסך הכל, היה זה פרויקט מוצלח עבורנו, שהסיר הרבה מהמורכבות ברשת, תוך בניית בסיס מוצק המאפשר לנו להגדיל בצורה גמישה ופשוטה את התשתיות כדי לשרת טוב יותר את לקוחותינו. כיום, לאחר ביצועו, הרשת מנוהלת על ידי מהנדסים שכותבים קוד, עדכוני הרשת והשינויים בתצורה מתרחשים בתוך דקות במקום ימים, מערכות ההפעלה מנוטרות טוב יותר, ומספקות נתונים וסטטיסטיקות עמוקות יותר, וקיבלנו אמינות רבה יותר של הרשת ורוחב פס גבוה, של 100 ג'יגה.

אירועים קרובים