תוכן שיווקי
בעקבות אירוע הלקוחות של GIV Solutions

מדוע הבינה התפעולית מנצחת את הבינה העסקית?

13/12/2018 11:48
צחי הדר, מנהל הפיתוח של GIV Solutions. צילום: רותם ברק

כתב: צחי הדר, מנהל הפיתוח של GIV Solutions.

הבינה העסקית (BI – ר"ת Business Intelligence) עוסקת בניתוח של מה שקרה עד נקודת זמן מסוימת, במטרה לייעל תהליכים עתידיים. בדרך כלל, היא מנתחת צילום סטטי של נתוני הלקוחות או בסיסי הנתונים הפנימיים של הארגון, ומייצרת סט קבוע של דו"חות וגרפים שמאפשרים למשתמש לחקור את אותם נתונים היסטוריים. ניתן להקביל זאת להסתכלות במראה האחורית בזמן נהיגה. חשוב לבדוק בזמן נהיגה מה נשקף מהמראה, אבל זה לא ממש מספק כאשר רוצים להמשיך בנסיעה קדימה בבטחה.

מאידך, הבינה התפעולית (OI – ר"ת Operational Intelligence), שקרויה לפעמים BI תפעולי (OBI), דומה יותר להסתכלות דרך השמשה הקדמית, תוך בדיקת מד המהירות ותוכנת הניווט. כלומר, התקדמות קדימה תוך בחינה רציפה של תפעול הארגון באמצעות הצפה גרפית של נתוני זמן אמת, המוזנים מבסיסי הנתונים התפעוליים, מחיישני אינטרנט של הדברים, ממכשירים ניידים, מכלי רכב ועוד.

הבינה התפעולית יכולה להסתמך בלעדית על נתונים תפעוליים של הארגון כדי לאפשר צפייה וניתוח בזמן אמת של תהליכים עסקיים, פעילויות שמבוצעות באותה העת וצווארי בקבוק שנוצרים. בניגוד לבינה העסקית, שמסתכלת על העבר, רק עד לנקודה שבה נמשכו הנתונים לטובת גזירתם ל-DWH (ר"ת Data Warehouse) וניתוחם מאחורי הקלעים לצורך יצירת דו"חות, הבינה התפעולית מסתכלת על הנתונים ברגע הנוכחי ובזמן אמת.

מערכת ה-Infor EAM

מערכת ה-Infor EAM

ה-OI יכולה להציג ולשלב נתונים תפעוליים עם נתוני זמן אמת הנמשכים מחיישני אינטרנט של הדברים, כולל אלה שנמצאים ברכבים ובמכשירים ניידים. הצגת נתונים אלה על גבי מפה מאפשרת הבנה ושליטה מהירים. היתרון הגדול הוא היכולת לשלבם עם מידע ארגוני תפעולי ממערכות הרכש, הלוגיסטיקה והאחזקה.

יש לקחת בחשבון שאיסוף וניטור מידע אודות מיקום העובדים יכולים לגרום להתנגדויות מצדם, אבל עליהם להבין שמטרת איסוף הנתונים היא לשמור על בטיחות וייעול העבודה. לדוגמה, עובד שמתעכב במקום מסוים מעל הזמן הצפוי, ייתכן שנקלע לבעיה ונזקק לעזרה. ייתכן שעובד לא יצטרך לנסוע מרחקים ארוכים לביצוע עבודה רק כדי לגלות שעובד אחר היה קרוב יותר ויכול היה לחסוך לו את הנסיעה. המשמעות היא שהעובד יוכל להגיע ללקוח או לציוד הדורש תחזוקה בזמן ועם הכלים המתאימים, לחסוך תסכול ולהיות יעיל יותר.

ב-OI, הנתונים זמינים מתוך המערכות התפעוליות. אין צורך במנתח או איש BI שיכין את הדו"חות, אלא הנתונים מוצגים למשתמש מידית ונכון לרגע ההפקה.

מערכת ה-Infor EAM

מערכת ה-Infor EAM

כיצד זה בא לידי ביטוי במערכת Infor EAM?

במערכת התפעולית Infor EAM משתמשים בכלי הדו"חות Congos, שמוטמע בתוכה, לצורך צפייה בנתוני בינה תפעולית. הנתונים נמשכים ישירות מבסיס הנתונים התפעולי בשילוב עם נתוני חיישנים (באם קיימים) להצגת תמונה בזמן אמת. ניתן לשלב נתונים אלה על גבי מפה במוצר ESRI GIS, שמוטמע אף הוא במערכת בצורה ששקופה למשתמש.

לקוחות GIV זוכים למידע תפעולי חכם בזמן אמת, שמאפשר ניהול יעיל, המשלב תובנות ומידע מהנתונים התפעוליים בזמן אמת, וכך להיות בבקרה ולנהל בצורה אפקטיבית יותר.

אם נחזור לנהיגה ולמטרה שלנו להתקדם, מה יאפשר זאת טוב יותר – הסתכלות תמידית במראה או מבט קדימה, תוך בחינה מתמדת של לוח המחוונים?

אירועים קרובים