תוכן שיווקי
בעקבות כנס RPA של מטריקס ויבמ

"דיגיטליזציה של ארגון חייבת להיות מקצה לקצה; לא עושים חצי עבודה"

28/11/2018 13:48
מימין: כריס דן הודט, מנהל מכירות DBA ו-Datacap באירופה ביבמ; דונלד סיימור, מנהל מכירות DBA ו-Workflow באירופה ביבמ; זיו נכט, ראש מחלקת אינטגרציה במטריקס; וניל וורד-דאטון, אנליסט בכיר ב-MWD Advisors. צילום: יותם רונן

"ארגונים נוטים להתחיל תהליך דיגיטליזציה מבחוץ – חוויית לקוח, ערוצים ופלטפורמות, אבל אם מערכות הליבה שלך מיושנות ואיטיות, הן יגבילו את העובדים והתהליכים, וכתוצאה מכך גם את הצמיחה. עסק יכול להיכשל לחלוטין אם לא מעדכנים את הטכנולוגיה", כך אמר ניל וורד-דאטון, אנליסט בכיר בחברת הייעוץ הבינלאומית MWD Advisors.

וורד-דאטון השתתף בכנס RPA (ר"ת Robotic process automation) משותף למטריקס וליבמ, שנערך באחרונה בהשתתפות בכירים משתי החברות והמשק הישראלי ככלל.

"התחלתי לעבוד בתעשייה לפני 30 שנים. אז, העולם הזה נראה אחרת לגמרי – הכל היה יקר מאוד ואיטי", טען וורד-דאטון. "כיום, אפשר לספק פתרונות בעלות נמוכה מאוד, ואנחנו יוצרים עוד ועוד הזדמנויות חדשות לעסקים. בחמש השנים האחרונות הטכנולוגיה התקדמה משמעותית והתהליכים נעשו זולים יותר. כשתחום ה-RPA רק נכנס לשוק, כל מה שמנכ"לים רצו לדעת זה איך להוזיל עלויות וכיצד לחסוך בעובדים. בהמשך הם הבינו שבוטים של RPA לא רק מוזילים עלויות, אלא גם מייעלים תהליכים ומשפרים שירות לקוחות. העובדים שעשו בעבר עבודות רפטטיביות ורוטיניות לא פוטרו, אלא עברו לעסוק בעבודות יעילות יותר ובעלות ערך גבוה יותר. אין סיבה לכך שעבודות שחוזרות על עצמן, שלא דורשות מוחות אנושיים, ייעשו על ידי בני אדם. זה בזבוז זמן לאדם ולארגון. אנשים הם מעבר לזה".

למה לי RPA עכשיו?

"לפני שנה, הרוב לא ידעו מה זה RPA, על אף שהטכנולוגיה קיימת מעל לשבע שנים", אמר אורן יוסף, ראש אגף אינטגרציה ופתרונות דיגיטליים במטריקס. "כיום, מרבית הארגונים יודעים מה זה RPA ומבקשים לדעת איך המוצר יכול לייעל תהליכים בעסקים שלהם".

לדבריו, "המודעות הרבה סביב ה-RPA נובעת ממספר סיבות, שבראשן השינוי הדיגיטלי, שמחייב ארגונים לפעול בצורה נוחה, מהירה ויעילה יותר לא רק בהנגשת השירותים ללקוחות, אלא גם בפעולות ובתהליכים המשרדים והידניים. זאת, בנוסף לאתגרי רגולציה והתקדמות טכנולוגית, שאף הם גורמים למספר הולך ועולה של ארגונים לחפש פתרונות כאלה".

הוא ציין כי "הכלים שיש לנו כיום מתקדמים ויעילים יותר. השינוי והתחרות בשוק רק הולכים וגדלים והלקוח רוצה את הכל זמין ומהר. הטרנספורמציה הדיגיטלית מאפשרת שירות טוב ומהיר יותר ללקוח, כיוון שהוא יכול לקבל את כל המידע והשירותים שהוא צריך אונליין".

מימין: ארז שמש, מנהל פתרונות תוכנה, ביחידת הענן של יבמ ישראל; זיו נכט, ראש מחלקת אינטגרציה במטריקס; :כריס דן הודט, מנהל מכירות DBA ו-Datacap באירופה ביבמ; אורן יוסף, ראש אגף אינטגרציה ופתרונות דיגיטליים במטריקס, ואורן עטיה, מומחה טכני ל-DBA ביבמ. צילום: יותם רונן

מימין: ארז שמש, מנהל פתרונות תוכנה, ביחידת הענן של יבמ ישראל; זיו נכט, ראש מחלקת אינטגרציה במטריקס; :כריס דן הודט, מנהל מכירות DBA ו-Datacap באירופה ביבמ; אורן יוסף, ראש אגף אינטגרציה ופתרונות דיגיטליים במטריקס, ואורן אטיה, מומחה טכני ל-DBA ביבמ. צילום: יותם רונן

פתרון RPA כולל

"אם בעבר לקח לארגון שנים כדי להפוך לדיגיטלי, אנחנו מציעים קיצור דרך. הבסיס של המוצר שלנו הוא RPA, אבל יש בו הרבה מעבר לזה. מדובר בפתרון כולל, הממנף את יכולות ה-RPA של תוכנת Automation Anywhere ומשלב אותן עם היכולות המובילות של IBM BPM, וכן עם מוצר ה-Data Cap. כיום, אנשים מחפשים שירות מותאם אישית וזה מה שאנחנו מספקים", אמר ארז שמש, מנהל פתרונות תוכנה ביחידת הענן של יבמ ישראל.

זיו נכט, ראש מחלקת אינטגרציה במטריקס, אמר ש-"הפתרון שאנחנו מציעים כולל RPA עם יכולת פענוח של מידע בלתי מובנה וניהול נתונים לשמירת תוכן. אם בעבר, ה-RPA התקשה להתמודד עם מידע בלתי מובנה, הפתרון שלנו יודע להתמודד גם עם זה – עם חשבוניות, תמונות ומסמכים מסוגים שונים. הוא יודע לייתר את שלב יצירת התבניות ולחלץ אינדקסים באופן אוטומטי. הוא אפילו יודע אפילו לקרוא עברית. ברמה הארגונית, הוא יכול לחבר בין מערכות שונות, ולהתחבר למערכות גדולות ועמוסות. הבוטים שאפשר ליצור באמצעות המערכת מהירים פי שלושה או יותר מהאדם וחפים מטעויות".

"אם את/ה יכול/ה להגדיר את התהליך מההתחלה ועד הסוף – RPA הוא הפתרון המושלם בשבילך", סיכם וורד-דאטון. שמש הוסיף: "הטכנולוגיה חשובה מאוד, אבל שותפים טובים חשובים לא פחות. לפני שיתוף הפעולה עם מטריקס חשבנו מעבר לטכנולוגיה. חשבנו מי באמת יכול, יחד אתנו, להביא את הלקוחות בדרך להצלחה. מניסיון של שנים עם מטריקס, אין לי ספק שהם הקבוצה המתאימה ביותר. בנינו יחדיו צוות נהדר עם מתודולוגיה ועם מקצועיות מהמעלה הראשונה".

השותפות בין הקבוצות מתקדמת צעד נוסף גם בזירה הבינלאומית. בכנס הענן שלה לשותפים עסקיים, שהתקיים באחרונה במילאנו, העניקה יבמ העולמית למטריקס מעמד של שותף עלית בתחום האוטומציה לעסקים דיגיטליים (Digital Business Automation).

לפרטים נוספים על הפתרון הייחודי אתם מוזמנים ליצור קשר עם זיו נכט.

אירועים קרובים