תוכן שיווקי
בעקבות כנס הלשכה לטכנולוגיות מידע

טלדור – אינטגרטור בעידן של טרנספורמציה דיגיטלית

25/11/2018 13:57
נתי אברהמי, מנכ"ל טלדור. צילום: רפאל בן דור

עולם ה-IT החדש דורש מהספקים להיות "כל יכולים": לספק ללקוחות פתרונות שלמים, שיחסכו מהם עבודה מול כמה ספקים, שימנעו בזבוז זמן וכסף ושימזערו בעיות בשדרוג ותחזוקת המערכות בהמשך. דרישות אלה הולידו מספר מצומצם של חברות גדולות מאוד, שההתמחות שלהן היא להיות אינטגרטור, כזה שבאמת יכול לתת פתרון מקצה לקצה.

הקונספציה העסקית של "אינטגרטורים" גובשה כשארגונים גדולים יחסית החלו לזהות את היתרונות התחרותיים של "עצמאות מחשובית". בשנות ה-60' וה-70', אופקי החדשנות היו מוגדרים על ידי מפעילי לשכות השירות למיניהן – ואלה, מטבע הדברים, נטו לראות את העולם בעיניים של בעל ממגורות שמרן.

בשנות ה-80', אחרי שפלטפורמות חומרה חדשות אפשרו דצנטרליזציה של מערכות המחשב ואחסון בין שרתים ורשתות תקשורת, נוצר מצב שאפשר לארגונים לשבור את חוצצי הממגורות ולהפיק תועלת מהאינטראקציה בין המערכות. פתאום היה אפשר, למשל, ליצור קשרים לוגיים ותהליכים אוטומטיים בין הנהלת הכספים, הרכש, המכירות, המשכורות והמס. למערכות האינטגרטיביות המציאו שמות בעלי שלוש אותיות, כמו ERP ו-CRM. אבל עדיין היה קשה אז לחבר בין היישומים החדשים לסביבות הקיימות. המעטים שצברו ניסיון בהתגברות על קשיים אלה זכו לתואר המקצועי "אינטגרטורים" ושירותיהם הפכו למצרך מבוקש מאוד בזירת ה-IT החדשה של מערכות יישומים ארגוניים.

טלדור מובילה את האינטגרציה

בשנות ה-90' התרחבה הדרישה לאינטגרציה גורפת – לא רק של מערכות תוכנה אלא גם של שילובים שונים של תוכנה, חומרה, תקשורת, אחסון, הדרכה ותחזוקה של פתרונות כוללים. דרישה זו דחפה אינטגרטורים בעלי מוניטין בתחום אחד לחתור להתמזגות עם עמיתים שהתמחו בתחומים משיקים – וכך נוצר המודל של חברת אינטגרציה. טלדור הייתה בין הראשונות לככב במודל זה, ועד היום היא מובילה את השוק, עם כ-2,200 עובדים מקצועיים ויותר מ-1,000 ארגונים שנהנים ממגוון השירותים שהיא מציעה.

"טלדור היא 'היפר-אינטגרטור'", אמר נתן פרידחי, מנהל קבוצת המערכות וסמנכ"ל טלדור. "אנחנו בנויים לפתרונות במודל הוליסטי, מקצה לקצה, עם יכולת מוכחת באינטגרציה של כל מה שנכנס להגדרת מערכות המידע. למשל, בפרויקט קריית התקשוב הדיגיטלית בנגב, אנחנו הקבלן הנבחר לכל התשתיות, כולל רשתות התקשורת והדטה סנטרים, מערכות ההפעלה ויישומי הניהול, חוות האחסון ורכיבי האבטחה, משלב תכנון הארכיטקטורה ועד לעליית היישומים. זה מה שטלדור יודעת לעשות, ואפילו הייתי מעז להגיד שרק טלדור מסוגלת לבצע במתודה בטוחה".

השם של טלדור, בתור אחת מחברות האינטגרציה הוותיקות ביותר, מזוהה עם עשרות פרויקטים מרכזיים במגזרים הפיננסי והציבורי, ותדמיתה מייצגת את החיבור המסורתי לממסד האנטרפרייז. יחד עם זאת, לא רבים יודעים שכיום, טלדור מובילה מהפכה אמיתית בעולם האינטגרטורים.
באחרונה רכשה טלדור את חברת ה-BI המובילה ליבי. הרכישה מיצבה את הקבוצה, יחד עם ליבי, כשחקן משמעותי בתחום ה-BI הארגוני והרחיבה את יכולותיה של טלדור בעולמות ה-Big Data. העסקה מתווספת לרכישת הסטארט-אפ ספקטורי, שמתמחה בפיתוח אפליקציות וממשקי משתמש בעולמות האינטרנט, המובייל והאינטרנט של הדברים.

"טלדור מתמחה באימוץ מהיר, כמעט רדיקלי, של טכנולוגיות חדשות – החל מבינה מלאכותית ולימוד מכונה, דרך וירטואליזציה והסבת דטה סנטרים למודל SDDC, וכלה בתשתיות ענן והטמעת מתודת פיתוח DevOps", פירט בועז יהודה, מנהל פעילות טלדור תקשורת. "הטרנספורמציה של אמנות האינטגרציה דורשת השקעה מתמשכת, כי השינויים לא מפסיקים לרגע, ומחייבת גיוס של האנשים הטובים ביותר לתפקידים המשמעותיים ביותר. למשל, כדי ליצור גוף פרויקטים יעיל וחדשני יותר, הכשרנו 20 ארכיטקטים לעבודה אינטרדיסציפלינרית. כיום, בראש כל פרויקט עומד ארכיטקט מערכות, שלוקח אחריות על הפתרון המוכלל. זו התשובה שלנו לקושי הגובר לשלב טכנולוגיות ומערכות שונות ועם זאת, לספק ללקוח פתרון שעובד ושעומד בזמן ובתקציב. פתרון שאפשר להטמיע בקלות בכל ארגון ולהשתמש בו כבסיס שיגור של חדשנות עסקית".

בעולם ה-IT של היום, אלה שיורידו את הרגל מדוושת החדשנות והאינטגרציה יתקשו לעמוד בדרישות הלקוחות. חברות הטכנולוגיה חייבות להתאים את עצמן למציאות החדשה, ואת זאת טלדור מיהרה להבין וליישם.

אירועים קרובים