סקר רימיני סטריט: 74% סבורים שארגונם כבול בהסכמי שירות מגבילי חדשנות
רימיני סטריט, ספקית מובילה של שירותים ומוצרי תוכנה ארגוניים והספקית המובילה של שירותי תמיכה לתוכנות אורקל וסאפ, חשפה תוצאות מחקר שנערך בקרב מקבלי החלטות פיננסיות ומנהלי מחשוב אודות השקעות בחדשנות בארגוניהם. המחקר נערך על ידי Vanson Bourne והשתתפו בו 900 מנהלי IT ומנהלי כספים מ-15 מדינות, לרבות 50 מנהלים מישראל. המשתתפים מייצגים ארגונים ממגוון רחב של שווקים וביניהם: היי-טק וטלקום, המגזר הציבורי, ייצור, מדעי החיים, קמעונאות והפצה, מפעלים פטרו כימיים, נפט וגז.
על פי הממצאים, על אף שהארגונים מכירים בחשיבותן של חדשנות ושל טרנספורמציה עסקית, מובילי הטכנולוגיה והמנהלים הפיננסיים בארגונים מתמודדים עם חסמים כבדים, שמונעים מהם הטמעת חדשנות ובראשם: 77% סבורים שהארגונים משקיעים השקעת יתר בהרצת מערכות ה-IT בתחומים כמו חשמל, תחזוקה, קירור, מנויים לתוכנות ועוד. 76% מתלוננים על היעדר תמיכה של ההנהלה בהשקעות הדרושות בחדשנות ו-74% סבורים כי הארגון שלהם כבול בהסכמי שירות של יצרני תוכנה המגבילים חדשנות.
החסמים קיימים למרות שמשתתפי המחקר מזהים בבירור את התועלת הכלכלית, שנובעת מהטמעת חדשנות. 37% מהנשאלים שחדשנות שהוטמעה הניבה שיפור בהכנסות ו-35% ציינו קיצוץ בעלויות התפעוליות. 83% ציינו כי יש קשר ישיר בין חדשנות במערכי ה-IT לבין מעמדו התחרותי של הארגון בשוק. עורכי המחקר ציינו כי השקעה בחדשנות מחייבת תרבות ארגונית שמעודדת נטילת סיכונים והשלמה עם כישלונות שמאפשרים למידה ושיפור. אך רוב החברות מרגישות בנוח עם ביצועים שניתן לחזות אותם ולא נוטות לאתגר גישות מקובלות בעסק.
רבים מהנשאלים הביעו כאמור דאגה מהסתמכות היתר של הארגון על יצרני התוכנות הארגוניות שהוטמעו אצלם. בנוסף ל-74% שטענו כי הסכמי השירות הכובלים שהם חתומים עליהם חוסמים חדשנות, 54% טענו כי מופעלים עליהם לחצים לאמץ את אסטרטגיות הענן של הספקים הללו. בנוסף, רבים מהנשאלים חותרים גם לשקיפות גדולה יותר של מפת הדרכים של הספקים הללו.
היעדר חדשנות בקרב ספקי התוכנה המסורתיים, בשילוב הלחצים להגיב במהירות גדולה יותר לצרכים עסקיים מתפתחים, מניעים מנהלי IT ומנהלי כספים לבחון אסטרטגיות חדשות להקצאה חדשה של משאבים, שתניב חדשנות וצמיחה. המציאות מחייבת חשיבה מחדש על רכיבי הוצאה, שקלול תמורות בתקציב ובדיקת חלופות בכלל מרחב ה-IT, כולל שירותי תמיכה של חברות צד ג' לאפליקציות הארגוניות.
"המחקר חושף את העבודה שבעוד שמנהלי הכספים ומנהלי המחשוב מבינים את החשיבות האסטרטגית הטמונה בחדשנות ומעוניינים להשקיע בה כדי להפיק יתרונות מרביים, הם ממשיכים להיאבק כדי להשיג את התקציבים הנדרשים להשקעות הללו שהן קריטיות לצמיחה העסקית", אמר פול הופ, מנהל בכיר לשיווק ולהובלת שוק ב-EMEA ברימיני סטריט. "אנחנו מבינים דינמיקה זו, ועל כן מתמקדים בסיוע ללקוחותינו להפיק ערך מקסימלי מהתוכנות הארגוניות שלהם ולשחרר חלק משמעותי מההון החבוי בשירותי התמיכה בתוכנות הללו. הדבר יאפשר ללקוחות לנתב מחדש את הכספים שנחסכו לפרויקטים של טרנספורמציה עסקית, שיבטיחו יתרון תחרותי. לא פחות חשוב מכך, הם יזכו בהערכה ובהוקרה של המנכ"ל ומועצת המנהלים, שתסייע להם בעת שיבקשו השקעות נוספות בחדשנות בעתיד".