ה-AI שיאפשר למפתחי מכוניות אוטונומיות לצבור שעות נסיעה במחשב

בכדי לאפשר העלתה לכביש של מכונית אוטונומית, צריך היצרן לצבור 11 מיליארד קילומטרים ● במשך עשור שלם של פיתוח מכוניות אוטונומיות לא הגיעו כל החברות המפתחות יחד ל-5 מיליארד קילומטרים ● יו"ר קוגנטה, אלון עצמון, סיפר "פיתחנו מערכת סימולציה מבוססת תבונה מלאכותית לנהיגה אוטונומית"

יו"ר קוגנטה, אלון עצמון. צילום: שמואל אוסטר

המכוניות האוטונומיות שמייצרים היום מסוגלות לנווט ולנסוע באוטוסטרדות, אך אף מכונית אוטונומית לא יכולה לפנות שמאלה בטיימס סקוור. מכונית אוטונומית שנוסעת יפה בפאלו אלטו לא תסתדר בבנגלור. "בכדי להגיע לכך, פיתחנו מערכת סימולציה מבוססת תבונה מלאכותית", אמר יו"ר קוגנטה, אלון עצמון, במועדון השבבים הישראלי.

עצמון הציג בדבריו את מערכת הסימולציה של קוגנטה, המיועדת כדי לאפשר ליצרני מכוניות אוטונומיות "לנסוע" מיליארדי שעות בתוך מחשב, בכדי למנוע תאונות במציאות.

"קוגנטה בונה פלטפורמה שעושה את מערכת בקרת האיכות למכוניות אוטונומית, דבר שעדיין לא קיים. כדי לאפשר העלתה לכביש של מכונית אוטונומית, צריך היצרן לצבור 11 מיליארד קילומטרים. עד כה, במשך עשור שלם של פיתוח מכוניות אוטונומיות, כל החברות המפתחות מכוניות ללא נהג הגיעו ביחד ל-5 מיליארד קילומטר", אמר.

לאחרונה הצטבר גל של תאונות דרכים, שנגרם בשל כשל מטורף של כל מערכות ה-AI – גם המצלמות וגם מערכות המכ"מ האופטי – לידר. עצמון חושש כי שתי התאונות הקטלניות שאירעו בחודש מרץ – למכוניות של אובר (Uber) וטסלה (Tesla), יחזירו את כל הענף שנים אחורנית. במקרה הטוב – שנה שנתיים. מדובר בהפסד של מיליארדי דולרים לחברות הרכב.

"המערכת שלנו מכילה ארבע שכבות או מודולים", הסביר עצמון. "המודול הראשון הוא מודול סטטי – מודל המיוצר בעזרת מפות. השכבה השנייה היא שכבה דינמית, המדמה את ההתנהגות של הנהגים האחרים על הכביש. שכבה זו מבוססת על מידע אמיתי – למשל הצבנו מכוניות בסימולציה של בנגלור וגילינו מקרי קצה רבים שצריך לדעת להגיב להם.

השכבה השלישית היא הדמיה של חיישנים, וכאן אנו משתמשים ברשתות נוירונים עמוקות, כי אי אפשר לקחת את מכשירי ההדמיה ולעשות בדיקות של האינטראקציה של המכונית עם טיפת גשם. ייקח יום שלם לייצר פריים, ואנחנו צריכים מערכת שעובדת אחד לאחד – שעה סימולציה מדמה שעה של נהיגה. השכבה הרביעית היא הענן, שם נמצא הקוד לשימושן של חברות הרכב, כאשר ניתן לחבר שרתים של אמזון כדי להחיש את ההרצה".

להתנסות בנהיגה בכביש בלילה או בכביש מושלג

בתשובה לשאלות מהקהל הציג עצמון כמה מקרי קצה כאלה – "לדוגמה אם יש גשם בכביש ולילה, כי אז נוצרת השתקפות ועל כל מכונית רואים שתיים. אם אתה נוסע בכביש שנסעו עליו לפניך בשלג, איך תבדיל בין הפסים של הגלגלים לנתיבים? אנו מסוגלים להתגבר על כל העיוותים הללו – ולייצר תמונה אמיתית, וכן לתאר במדויק כיצד תיראה נסיעה במינכן וכיצד – בבנגלור.

אנחנו מסוגלים לייצר מודלים של ערים בדיוק של סנטימטר ממקורות רבים, ובהם מפות גוגל, Open Streetnet ועוד. ואם מישהו רוצה לנסוע בלילה אחד עשרות מיליוני שעות, אפשר לחבר לו אפילו 5 מיליון מחשבים של אמזון (Amazon) לצורך הריצה".

לדברי עצמון, קוגנטה מעסיקה עשרה מומחים ללמידה עמוקה. "מדובר בכישורים נדירים, היות שהתחום יחסית חדש, אבל אלינו הגיעו הטובים ביותר, אחד מביא את השני כי קורים אצלנו דברים", הבטיח.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים