תוכן שיווקי
לקראת אירוע - Oasis -Modernizing Your Data Center, יום ה' 26 באפריל, סטוקו

"עולם התשתיות צריך להתאים את עצמו לגידול בפעילות המחשובית"

24/04/2018 16:28
עמוס רוזנבוים, CTO אואזיס. צילום: יח"צ

כתב: שהם יריב

"ככל שהחיים שלנו הופכים דיגיטליים, יש יותר שינויים ברשת האינטרנט ובעולמות המחשוב, והפעילות שלנו בהם הולכת וגדלה. סדרי הגודל הופכים גדולים יותר ויותר, וטווחי הזמן לשינויים הולכים ומתקצרים", כך אמר עמוס רוזנבוים, מנהל הטכנולוגיות הראשי של אואזיס (Oasis).

רוזנבוים אמר את הדברים לקראת כנס Modernizing your data center, שיתקיים ביום ה' הקרוב באולם סטוקו בתל אביב, בהפקת אנשים ומחשבים.

הוא ציין כי השינויים הללו באים לידי ביטוי גם בעולם התוכנה. "אם פעם, כשחברת פיתוח, שפיתחה תוכנה ומכרה ללקוחות שהתקינו אותה אצלם, הייתה משחררת גרסה פעם בחצי שנה, זה היה נחשב דבר טוב. כיום, חברות תוכנה כשירות (SaaS) מבצעות שינויים בתוכנה שלהן מספר פעמים ביום. כל עולם התשתיות שתומך בפעילות הזאת צריך להתאים את עצמו".

"צרכי התקשורת והאבטחה בחברות SaaS – מורכבים"

אואזיס היא חברת אינטגרציה שמתמחה בתקשורת ובאבטחת מידע, ובהיבטים מסוימים של עולמות הסיסטם וה-DevOps. היא חברת היי-אנד ממוקדת טכנולוגיה, שצברה ותק לא מועט בשוק. אואזיס משמשת כאינטגרטורית של שלל חברות, בהן ג'וניפר (Juniper), רובריק (Rubrik) ונוטניקס (Nutanix), שעושות איתה את הכנס. באשר ללקוחות, לדברי רוזנבוים, "אנחנו מתמקדים בארגוני היי-טק, בעיקר חברות תוכנה כשירות, ובספקי תקשורת".

מדוע דווקא בעולמות אלה?
"אנחנו מתמקדים בספקי תקשורת כי זה הרקע הטכנולוגי שממנו באנו. המקימים של החברה ורבים מעובדיה הם מהרקע הזה. אנחנו מתמקדים בחברות תוכנה כשירות כי זיהינו אצלן צרכי תקשורת ואבטחה מורכבים לא פחות מאלה שיש לספקי תקשורת. יש פער ביכולות של החברות האלה, הן צריכות תגבור בתקשורת ובאבטחת מידע, וזיהינו הזדמנות עסקית שבמסגרתה אנחנו יכולים לתרום להן".

הכנס, כשמו כן הוא, יעסוק בעולם הדטה סנטר, שמתוקף היותו מרכז את המחשוב בארגון, הוא קשור ישירות לשינויים האלה ומושפע מהם.

"התחום הזה חווה צמיחה ושינויים רבים בשנים האחרונות. אחד המרכזיים שבהם הוא כניסת הענן הציבורי, אבל גם בענן הפרטי יש הרבה שינויים שהתחילו בצד של ה-Compute, והולכים ומחלחלים לכל שאר האזורים בדטה סנטר, בין היתר באמצעות ה-DevOps", אמר רוזנבוים.

האם יש תחומים שהשינויים האלה מאחרים להגיע אליהם?
"כן – תחום אבטחת המידע, כי זה תחום יותר שמרני ויש גם ככה מחסור בידע לגביו".

אילו יתרונות השינויים האלה מביאים איתם?
"היתרונות הם המהירות, עבודה בקנה מידה גדול ותמיכה בקצב שינויים מהיר מבלי להגדיל את כוח האדם באותו היחס. מעבר לכך, זה מאפשר עבודה משולבת בין צוותי פיתוח, סיסטם ורשת – דבר שנדרש כדי לעמוד בקצב השינויים המהיר".

איפה אואזיס נכנסת כאן?
"אואזיס זיהתה את השינויים האלה ומתאימה בעיקר את כוח האדם שלה לסט יכולות חדש ונדרש, שבמרכזו גישה יותר תכנותית לרשת. כלומר, במקום שאנשים יגדירו את ציוד הרשת בצורה ישירה, הם יעבדו מול תוכנה והיא תגדיר את ציודי הרשת. התוכנות האלה כבר קיימות, ורבות מהן מבוססות קוד פתוח".

"התחלנו לעבוד עם הלקוחות על פתרונות בעולם האוטומציה. כבר ביצענו מספר פרויקטים של רשתות דטה סנטר אוטומטיות לחלוטין, בעיקר באמצעות האנסיבל – כלי קוד פתוח שמשמש לניהול תצורות (קונפיגורציות). הוא מנהל את התצורה של ציודי התקשורת בצורה אחידה ומהירה, ומאפשר לפרוש אותה על פני כמות גדולה של ציודי תקשורת בלי הצורך להתעסק עם כל אחד ואחד מהם".

להרשמה לאירוע לחץ כאן

אירועים קרובים