נערה הודית נהרגה מפיצוץ מכשיר נוקיה

תלמידת התיכון ההודית השתמשה בנייד שלה בזמן שהיה בהטענה, והסוללה שלו התחממה והתפוצצה ● HMD Global טוענת שלא היא ייצרה את מכשיר הנוקיה 5233 שככל הנראה היה הסמארטפון שהתפוצץ

מכשיר פיצוץ. אילוסטרציה: BigStock

אומה אורם, תלמידת תיכון ממזרח הודו, נהרגה אחרי שהטלפון הנייד שבו השתמשה, של חברת נוקיה (Nokia), התפוצץ בזמן הטעינה.

בעת שבה קרתה ההתפוצצות, קיימה בת ה-18 שיחה עם קרוב משפחה בסמארטפון שלה, מתוך שהוא מחובר לחשמל לצורך טעינה.

אחיה של ההרוגה, דורגה פראסאד, אמר שאומה שוחחה בנייד במהלך טעינתו ברגע שהאירוע הטרגי קרה, וסיפר שהנערה התמוטטה עוד לפני שהנוכחים במקום הספיקו להבחין במה שמתרחש. הפיצוץ גרם לפצעים על חזה, ידה ורגליה של אומה, שנלקחה מיד לבית החולים הקרוב, אבל שם היא מתה מפצעיה.

איזה מכשיר בדיוק הוא זה שהתפוצץ?

לפי הדיווחים של בני המשפחה, המכשיר הנייד שבו השתמשה הנערה היה HMD Nokia 3310, זאת אומרת מכשיר של הדור החדש של נוקיה, שאותו מייצרת חברת HMD הפינית, אך עם זאת, התמונות מצביעות כנראה על כך שהטלפון המפוצץ היה בכלל מכשיר Nokia 5233, זאת אומרת מכשיר ישן בהרבה, מתוצרת נוקיה עצמה.

"על אף שלא הצלחנו לאמת באופן עצמאי את העובדות של אף אחד מהדיווחים הללו, אנו יכולים לאשר שהטלפון הנייד המדובר לא יוצר או נמכר על-ידי HMD Global, הבית החדש של טלפונים של נוקיה", מסר דובר החברה.

מכשירי ה-HMD הושקו ב-2017 כמוצר החדש של חברת נוקיה המתחדשת, והחברה, שחוששת מנזק תדמיתי, התנערה מיד מאחריות למקרה. לדבריה, "החברה מחויבת ליצור מכשירים באיכות גבוהה, המספקים חוויית משתמש עוצמתית".

המשטרה ביקרו בביתה של אומה בכדי לאסוף ראיות וגופתה נשלחה לבדיקה שלאחר המוות.

מקרים של סוללות שחוו התחממות-יתר והתפוצצו הפכו לתופעה מוכרת בשנים האחרונות, כשהמפורסם ביניהם הוא כמובן זה שבו היו מעורבים מכשירי ה-Galaxy Note 7, שבשל כשל הסוללות המסוכן כל כך שלהם הורדו מהמדפים על ידי היצרנית, חברת סמסונג (Samsung), בקיץ 2016.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים